ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Porsche Rimac
خودرو

پورشه 10 درصد از سهام ریماک را خریداری کرد؛ افتخاری بزرگ برای یک شرکت کوچک 9 ساله

خودروساز آلمانی پورشه که قرار است سال آینده نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام تایکان به خیابان ها بفرستد، از خرید 10 درصد از سهام شرکت Rimac Automobili خبر داد. این کمپانی اهل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

خودروساز آلمانی پورشه که قرار است سال آینده نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام تایکان به خیابان ها بفرستد، از خرید 10 درصد از سهام شرکت Rimac Automobili خبر داد. این کمپانی اهل کرواسی به خاطر تولید ابر اتومبیل های Concept One و C_Two شهرت جهانی پیدا کرده و در ساخت باتری برای خودروهای برقی نیز تخصص بالایی دارد.

هنوز مشخص نیست که ثمره دقیق این سرمایه گذاری چه خواهد بود، اما ژرمن ها امیدوارند این اتفاق به سرآغازی برای همکاری با کروات ها تبدیل شود.

آقای لوتز مشکه (Lutz Meschke) رئیس هیئت مدیره اجرایی و یکی از اعضای هیئت مدیره بخش مالی و IT پورشه در این باره گفته:

با توسعه اتومبیل های سوپر اسپرت دو نفره کاملا برقی، مثل Concept One و C Two و همچنین ساخت سیستم های پایه، ریماک قابلیت های بالای خود را در زمینه حمل و نقل الکتریکی اثبات کرده است. ما معتقدیم ایده ها و روش های ریماک بسیار خلاقانه هستند، به همین خاطر ما امیدواریم در قالب همکاری در توسعه محصولات با این شرکت وارد همکاری شویم.

در حال حاضر شمار کارکنان ریماک (با تلفظ صحیح تر ریمَک در زبان انگلیسی و تلفظ ریمَتس در زبان اصلی) که از سال 2009 کار خود را از یک گاراژ کوچک آغاز کرده، به حدود 400 نفر می رسد. این کمپانی بر روی تکنولوژی باتری هایی با ولتاژ بالا و ارایه پیشرانه های تمام برقی تمرکز نموده، با این حال در زمینه توسعه رابط کاربری بین انسان و ماشین و همچنین تولید دوچرخه های برقی با برند Greyp نیز فعالیت می کند.

greyp-bike

آقای مِیت ریماک (Mate Rimac) بنیانگذار و مدیرعامل این سوپر اسپرت ساز کروات نیز در این باره گفته:

این همکاری اکنون یک گام بسیار مهم برای ریماک در راستای تبدیل شدن به انتخابی مهم در زمینه برقی سازی، ارتباطات و عرصه هیجان انگیز سیستم های کمکی پیشرفته راننده محسوب می شود.

بد نیست اشاره کنیم سال گذشته پس از تصادف شدید ریچارد هموند با خودروی ریماک کانسپت وان در جریان تهیه یکی از قسمت های گرند تور، این شرکت با انتقادات زیادی روبرو شده و تحت فشار هجمه های سنگینی قرار گرفت.

البته این مساله از سوی دیگر باعث شد نام این شرکت بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. گفته می شود در همان روزی که هموند با کانسپت وان تصادف کرد، ریماک توانسته سه دستگاه خودرو به فروش برساند.

ناگفته نماند ریماک اوایل امسال از ابر خودروی C_Two رونمایی کرد. این راکت برقی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 1.95 ثانیه زمان نیاز دارد. ثبت سرعت 300 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیز نیازمند 11.8 ثانیه بوده که در مقایسه با رکورد 13.6 ثانیه ای بوگاتی شیرون بسیار بهتر است.

البته این را هم اضافه کنیم که پس از معرفی تسلا رودستر، ریماک ظاهرا با ارایه یک آپدیت نرم افزاری، رکوردهای C_Two را ارتقا بهبود بخشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی