ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بتای عمومی iOS 12
تکنولوژی

هر چه باید در مورد بتای عمومی iOS 12 بدانید

در چهارم ژوئن، اپل نسخه آزمایشی iOS 12 را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داد تا آن‌ها بتوانند با ویژگی‌های جدید این سیستم عامل آشنایی بهتری پیدا کنند. در این مدت اگر فردی خود را ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در چهارم ژوئن، اپل نسخه آزمایشی iOS 12 را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داد تا آن‌ها بتوانند با ویژگی‌های جدید این سیستم عامل آشنایی بهتری پیدا کنند.

در این مدت اگر فردی خود را به عنوان یک توسعه دهنده به اپل معرفی می‌کرد، می‌توانست بتای iOS 12 را قبل از همه دریافت کند.

اما اپل امروز از بتای عمومی iOS 12 پرده برداشت و اعلام کرد که حالا تمام کاربران آیفون‌ها می‌توانند نسخه جدید سیستم عامل این شرکت را پیش از انتشار رسمی، دانلود و نصب کنند.

چطور بتای عمومی iOS 12 را نصب کنیم؟

پروسه دانلود نصب بتای عمومی iOS 12 کار اصلا پیچیده‌ای نیست. فقط در نظر داشته باشید که بتای عمومی iOS 12، یک نسخه آزمایشی است و پر از ایراداتی است که اپل به مرور آن‌ها را رفع خواهد کرد.

پس اگر آیفونتان گوشی اصلی شماست و هر روز با آن سر و کار دارید، پیشنهاد می‌کنیم که قید نصب بتای iOS 12 را بزنید و از همان iOS 11.4 پایدار و بدون مشکل استفاده کنید. اما در صورتیکه دوست دارید هر طور شده زودتر از دیگران کار کردن با iOS 12 را تجربه کنید، بهتر است قبل از هر کاری از داده‌های موجود روی گوشی یک بکاپ کامل بگیرید.

برای گرفتن بکاپ از آیفون‌ها نیز ابتدا باید با استفاده از کابل لایتنینگ به USB، گوشی خود را به یک پی‌سی یا مک متصل کنید. با انجام این کار به سراغ iTunes بروید و به محض باز شده پنجره آن، روی آیکون آیفون کلیک کنید.

بتای عمومی iOS 12

حالا در پنجره باز شده به سراغ بخش Backups بروید و از طریق آن، گزینه‌های This computer و Encrypt iPhone backup را فعال کنید. در نهایت هم روی Back Up Now کلیک کنید تا شرایط برای تهیه یک نسخه پشتیبان از داده‌های موبایلتان فراهم شود.

پس از پیمودن این مراحل، حالا آماده نصب بتای عمومی iOS 12 خواهید بود. برای شروع از طریق مرورگر گوشی خود وارد این لینک شوید و گزینه Sign up را بفشارید. سپس اطلاعات اپل آی‌دی خود را وارد کنید و با لمس Sign in برای پیوستن به جمع بتا تسترهای iOS 12 آماده شوید.

با این کار، پنجره‌ای در مقابلتان قرار می‌گیرد که توضیحات و شرایط دریافت بتای iOS 12 در آن قید شده. با آن‌ها موافقت کنید تا پنجره‌ دانلود پروفایل بتای iOS 12 در مقابلتان ظاهر شود.

حالا روی Download profile کلیک کنید، به انتخاب آیفون یا آیپدی که می‌خواهید بتای iOS 12 روی آن نصب شود بپردازید و در آخر به ترتیب، کلید‌های Allow و Install را بفشارید تا موبایتان دانلود پروفایل بتای عمومی iOS 12 را آغاز کند و آماده نصب آن شود.

بتای عمومی iOS 12

پس از نصب پروفایل، دستگاه از شما می‌خواهد تا آن را یک بار ری‌استارت کنید. این کار را انجام دهید تا با روشن شدن دوباره دستگاه، به‌روزرسانی تازه‌ای برای دریافت بتای iOS 12 در اختیارتان قرار گیرد. در نهایت به سراغ Software Update بروید و از آنجا برای نصب به‌روزرسانی iOS 12 اقدام کنید.

با مهمترین ویژگی‌های بتای iOS 12 آشنا شوید

بتای عمومی iOS 12

iOS 12 با اینکه دارای ویژگی و تغییرات گسترده‌ای نیست اما قابلیت‌های تازه‌ای به آن اضافه شده که نمی‌شود از آن‌ها چشم پوشی کرد. از بین همه این تغییرات می‌توان به اضافه شدن Memoji اشاره کرد.

البته ویژگی مموجی در انحصار آیفون ۱۰ هست و تنها کاربرانی که این موبایل‌ را در اختیار داشته باشند می‌توانند از چهره خود یک آواتار جالب و کاربردی بسازند. علاوه بر این اپل در iOS 12، نیم نگاهی هم به انیموجی‌ها داشته و سعی کرده هم به کمیت و هم به کیفیت آن‌ها بیفزاید.

همچنین اپل برای کاربرانی که به نوعی به موبایل‌هایشان اعتیاد پیدا کرده‌اند هم چاره‌ای اندیشیده. راه حل اپل برای درمان اعتیاد کاربرانش به دو ویژگی Screen Time و Downtime خلاصه می‌شود که عملکرد هر یک از آن‌ها می‌تواند عادت بیش از حد گوشی دست گرفتن را از بین ببرد.

اپل در iOS 12 به وضع آشفته نوتیفیکشن‌ها هم رسیدگی کرده و می‌توان با دریافت نسخه تازه این سیستم عامل، نوتیفیکشن‌ها را به صورت مرتب و دسته بندی شده دید. ناگفته نماند که iOS 12 پای فیس تایم گروهی را هم به موبایل‌های شرکت اپل باز می‌کند و با استفاده از این قابلیت می‌توانید با ۳۲ نفر به صورت همزمان ویدیو چت داشته باشید.

چه ویژگی‌هایی هنوز در بتای iOS 12 غایب هستند؟

بتای عمومی iOS 12

طبق گفته‌های اپل این شرکت سعی دارد با استفاده از ARKit 2 به وضعیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رسیدگی کند و به بهبود کیفیت آن‌ها در iOS 12 بپردازد.

این یعنی اگر اپل به وعده‌هایش عمل کند کاربران آیفون‌ها مثلا می‌توانند با استفاده از اپ واقعیت افزوده Measure، طول و عرض اجسام مختلف را اندازه گیری کنند و در مورد چیزهایی که اطرافشان می‌بینید اطلاعات جالبی به دست آورند.

اما متاسفانه هنوز این قابلیت به بتای iOS 12 اضافه نشده و احتمالا در نسخه نهایی شاهد آن خواهیم بود. از طرفی هنوز از میانبرهای سیری که اپل وعده داده بود با آن‌ها می‌شود اپ‌های مختلف را کنترل کرد هم خبری نیست.

از آنجایی هم که iOS 12 هنوز در مرحله بتا به سر می‌برد، نمی‌توان انتظار عملکرد خوبی از آن داشت. به هر حال در نسخه‌های بتا همیشه معایبی وجود دارند که نمی‌شود به آن‌ها خرده گرفت. اما انتظار می‌رود اپل در نسخه نهایی که در پاییز عرضه خواهد شد به تمام وعده‌هایش عمل کند و از همه مهمتر عملکرد iOS را در آیفون‌های قدیمی بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MohammadAmin98
    MohammadAmin98 | ۶ تیر ۱۳۹۷

    من نصب کردم اونقدر ها هم باگ نداره تقریبا مثل همون 11.4 هست فقط تلگرام یکم UI ش بالا پایینه که اونم قابل استفاده هست
    انیمیشن ها مخصوصا بالا اومدن کیبورد نسبت به 11 خیلی روونتر شده و بنظر میاد نسخه نهایی توی بحث پرفورمنس عالی میشه
    جالب اینه که گوشیم 5 اس هست و ضعیف ترین گوشی پشتیبانی شده توسط این نسخه

مطالب پیشنهادی