ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات به ابهامات لیست واردکنندگان موبایل پاسخ داد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر می‌دهد که اطلاعات درج شده در لیست‌های منتشر شده توسط وزارت ارتباطات بر اساس سامانه‌های متصل به طرح رجیستری مانند گمرک، وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر می‌دهد که اطلاعات درج شده در لیست‌های منتشر شده توسط وزارت ارتباطات بر اساس سامانه‌های متصل به طرح رجیستری مانند گمرک، وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی به دست آمده‌اند. «حسین فلاح جوشقانی» در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرد که وزارت ارتباطات نگفته است همه شرکت‌هایی که ارز به آنها تخصیص داده شده، ارز گرفته‌اند، بلکه این را باید خود واردکنندگان و مراجع مربوطه اعلام کنند.

فلاح جوشقانی در این گفتگو اعلام کرد که بخشی از موبایل‌هایی که با ارزش ۷۵ میلیون یورو وارد بازار ایران شده‌اند گاهاً تا دو برابر قیمت واقعی در بازار فروخته شده‌اند: «این اجحاف به مردم است. هدف این است که چنین شرکت‌هایی معرفی و کارشان بررسی شود.»

وزارت ارتباطات دوم تیرماه لیست شرکت‌های واردکننده موبایل که ارز دولتی به آنها تخصیص داده شده بود را در کنار لیست ارزش موبایل‌هایی که این شرکت‌ها وارد کرده بودند منتشر کرد. با این حال، «محمود سفار» رییس انجمن واردکنندگان موبایل، سوم تیرماه در گفتگو با دیجیاتو و سایر رسانه‌ها مدعی شده بود که لیست وزارت ارتباطات کامل نیست و ارز واقعی تامین شده برای واردکنندگان موبایل کمتر از رقم اعلامی در این فهرست‌هاست.

فلاح جوشقانی اکنون با اشاره به فهرست منتشر شده از واردکنندگان موبایل و اختلاف احتمالی ارز تخصیصی و دریافتی به دیجیاتو می‌گوید:

«بر اساس آنچه ثبت شده، به یک شرکت ۲۰ میلیون یورو ارز دولتی تخصیص داده شده. حالا آنچه برای ما محرز است این است که با بخشی از این ارز گوشی وارد شده. ممکن است بخشی از ارز را دریافت و گوشی وارد نکرده باشد یا شاید هم ارز تامین نشده باشد. این را دیگر باید خودشان اعلام کنند چون اطلاعات اختلاف این دو مورد را ما نداریم. اگر واقعاً ارز تخصیص داده شده اما تامین نشده، خودشان باید اطلاع رسانی کنند. ما از سامانه بانک مرکزی و گمرک استفاده کرده‌ایم و آمارها را در اختیار مردم قرار داده‌ایم. لیست‌ها هم می‌گویند ارز تخصیص داده شده و ارزش تجهیزاتی که از گمرک ترخیص شده هم مشخص است.»

معاون وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که بیشتر هدف از انتشار فهرست‌ها این بوده است که پیگیری برای شناختن شرکتی که واقعاً ارز گرفته و موبایل وارد نکرده یا با قیمت بالاتر در بازار فروخته صورت گیرد و اگر ارز برای شرکتی تامین نشده، طبیعی است که واردات هم نداشته باشد.

او همچنین از عدم ورود وزارت ارتباطات به بحث تنظیم بازار، ارائه مجوز به شرکت‌های واردکننده و مباحث اینچنینی می‌گوید و خبر می‌دهد که این موارد به هیچ عنوان در حوزه وزارت ارتباطات نیستند اما دلیل انتشار این لیست را اینطور تشریح می‌دهد:

«ما صرفا به دلیل اینکه سامانه رجیستری را راه‌اندازی کرده بودیم، حالا این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دادیم. نه مسئول ارائه مجوز برای واردات تلفن همراه هستیم و نه در این بحث وارد می‌شویم. این‌ها در حوزه وظایف وزارت صنعت معدن و تجارت است. اکنون هم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات موضوع را بررسی می‌کنند و یکی از محاسن رجیستری این بود که شفافیت ایجاد کرد و اکنون امکان این پیگیری‌ها وجود دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • aliasad
    aliasad | ۶ تیر ۱۳۹۷

    ما میتونیم تو سوریه بجنگیم تو لبنان و یمن بجنگیم اما نتمیتونیم مچ یه دزد رو بگیریم خدایا خودت پایان بده به این ظلم خدایا اسلامت اینه؟ اگه این نیست خب یه کاری کن تو صبر داری ولی ما عمرمون کفاف نمیده صبر کنیم با 80ملیون بزدل از جمله خودم شدیم یه کشور

  • جوادی
    جوادی | ۶ تیر ۱۳۹۷

    ریجستری فقط انحصار اورد الان فقط ی شرکت میتونه وارد کنه بقیه هیچکاری نمیتونند بکنند

  • Navid Javadzadeh
    Navid Javadzadeh | ۶ تیر ۱۳۹۷

    کی بود؟ کی بود؟ من نبودم
    تا بوده همین بوده، الان واقعا انتظار دارین چی بشه؟
    7-8 روز این میشه ترند خبری بعدشم ماست مالی تا بی خبری ...

  • ali-g
    ali-g | ۶ تیر ۱۳۹۷

    الان میان اعلام میکنن

  • amin
    amin | ۶ تیر ۱۳۹۷

    نمیدونیم
    معلوم نیست
    شاید
    ممکنه
    فقط یه چیز قطعیه اونم اینکه طبق معمول ما مردم غارت شدیم

مطالب پیشنهادی