ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با هفت ویژگی جدید، اپلیکیشن گوگل مپس یکی از بزرگترین بروزرسانی‌هایش را دریافت کرد

ساعاتی پیش نسخه‌های اندروید و iOS گوگل مپس یکی از بزرگترین بروزرسانی‌هایشان را دریافت کردند و در پی آن، هفت ویژگی جدید به نقشه گوگل اضافه شد. نخستین تغییر اپ گوگل مپس به بازطراحی بخش Explore ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

ساعاتی پیش نسخه‌های اندروید و iOS گوگل مپس یکی از بزرگترین بروزرسانی‌هایشان را دریافت کردند و در پی آن، هفت ویژگی جدید به نقشه گوگل اضافه شد. نخستین تغییر اپ گوگل مپس به بازطراحی بخش Explore بر می‌گردد و حالا برنامه پیشنهاداتی از رستوران‌های اطراف یا کافه‌ها به کاربران نشان می‌دهد.

همچنین به لطف «لیست‌ مکان‌های فراگیر» اپلیکیشن، کاربر می‌تواند رستوران‌هایی که غذای آن‌ها بیشتر به سلیقه‌اش نزدیک است را پیدا کند. در واقع این لیست‌ها توسط متخصصین محلی و الگوریتم‌های خود گوگل تنظیم خواهند شد و بنابراین با اطلاعاتی که در دسترس قرار می‌گیرد انتخاب بهتری خواهید داشت.

همچنین کاربران اندروید قابلیت این را دارند تا روند رستوران‌گردی یا کافه‌‌گردی خود را به گوگل بسپارند. مثللا فرض کنید به ده تا از بهترین برگرهای منطقه را امتحان کنید و تا الان فقط پنج‌تای آن‌ها را رفته‌اید. حالا گوگل مپس، با توجه به لیست مکان‌های فراگیر بقیه نقطه‌های مشابه شهر را نشان‌تان می‌دهد.

چهارمین تغییر مهم نقشه گوگل مپس، به نمایش مهمترین رویداد‌ها باز می‌گردد؛ در تب Explorer فعالیت‌ها و رویدادهای مهمی که در اطراف محل زندگی کاربر افتاده به تصویر کشیده می‌شوند. پنجمین ویژگی مهم نیز مربوط به Location History است. با فعال سازی این بخش هر رستوران دارای یک Your match دریافت می‌کند، امتیازی که نشان می‌دهد بسته به اولویت‌هایتان تا چه اندازه احتمال دارد از آنجا لذت ببرید.

البته پیش از استفاده از این ویژگی ابتدا باید اولویت‌هایتان را در برنامه تعیین کنید. ویژگی ششم چیزی شبیه به لیست‌ مکان‌های فراگیر گوگل مپس است. با این تفاوت که در اینجا بسته به اولویت‌های تعیین شده پیشنهاداتی داده می‌شود. به عبارت دیگر بعد از اینکه اولویت‌های غذایی و نوشیدنی را مشخص کردید، برنامه به شما مکان‌های پیشنهادی را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن گوگل مپس

در نهایت هم تب جدیدی با نام For you به برنامه اضافه شده که اتفاقات مهم دور و اطرافتان را بازگو می‌کند. مثلا به تازگی یک رستوران یا کافه جدید در اطراف محلی زندگی کاربر باز شده، در این موقعیت گوگل مپس اطلاع رسانی می‌کند. این ویژگی فعلا تنها در اندروید و برای منطقه‌های ایالات متحده، انگلستان، کانادا، استرالیا و ژاپن فعال است.

با توجه به گفته گوگل، نسخه جدید گوگل مپس هم اکنون در دسترس است. با این حال فعال سازی ویژگی‌های بالا برای همه کمی زمان می‌برد و کاربران باید چند روزی صبر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۶ تیر ۱۳۹۷

    Location History یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوگل که توی چندتا از سرویس هاش بکار برده و خیلیم کاربردیه اما متاسفانه توی این خراب شده کار نمیکنه و طبق معمول دستمون کوتاه

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۶ تیر ۱۳۹۷

    والا از نظر من هیچکدوم مهم نبودن چیز خاصی هم بهش اضافه نشده

مطالب پیشنهادی