ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Carrott Weather
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Carrot Weather؛ کمی ابری با طعنه‌های پراکنده

پیش بینی آب و هوا یکی از ملزومات روزمره‌ی همه ماست؛ اینکه بدانیم هفته‌ی آینده آب و هوا چطور است و بتوانیم سفر‌های احتمالی پیش رو را با توجه به آب و هوا تنظیم کنیم. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پیش بینی آب و هوا یکی از ملزومات روزمره‌ی همه ماست؛ اینکه بدانیم هفته‌ی آینده آب و هوا چطور است و بتوانیم سفر‌های احتمالی پیش رو را با توجه به آب و هوا تنظیم کنیم. در این بین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند، اپلیکیشن‌هایی که هواشناسی را با کمک پیشرفته ترین ماهواره‌های دنیا و عملیات بسیار پیچیده‌ی ریاضی به سمع و نظر مخاطبانشان می‌رسانند.

اما در این بین، یکی از اپلیکیشن‌های هواشناسی تصمیم گرفته تا پیش بینی متفاوتی از آب و هوا داشته باشد. اپلیکیشنی که از آن صحبت می‌کنیم Carrot Weather است؛برنامه‌ای قدرتمند، قوی و البته با مزه که سازندگانش تلاش کرده‌اند تا به متفاوت ترین شکل ممکن آخرین وضعیت آب و هوا را به گوش کاربران برسانند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به معرفی این اپلیکیشن بپردازیم و درباره‌ی توانایی‌های آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

یک هواشناس بی ادب!

شاید عنوان عجیب باشد اما این هواشناس، از همان ابتدا به شما توهین می‌کند. این توهین به من با عنوان Meatbag‌ شکل گرفت که البته جالب بود. پیش خودم فکر کردم شاید به دوربین دسترسی دارد و توانسته شرایط فیزیکی خاصم را درک کند، هرچند چنین دسترسی به این اپلیکیشن داده نمی‌شود.

اپلیکیشن Carrot Weather در آیتونز بین پنج اپلیکیشن برتر هواشناسی قرار گرفته است. این موضوع به معنی قدرت خوب این اپلیکیشن در ارائه‌ی آخرین اخبار راجع به آب و هواست، بنابراین می‌توانید از دقت هواشناسی این اپلیکیشن تا حد قابل توجهی اطمینان داشته باشید.

اما هواشناسی تنها موضوعی نیست که این اپلیکیشن در ارائه‌ی آن توانمند است. Carrot Weather از قدرت طنز بالایی برخوردار است و آخرین اخبار را با طنز و البته کمی توهین و نیش و کنایه بیان می‌کند، موضوعی که این روز‌ها در ارائه‌ی اخبار روز جهان هم داغ شده و مخاطبان زیادی دارد.

اپلیکیشن Carrot Weather

همه‌ی ما می‌دانیم که اخبار هواشناسی کسل کننده و روتین است. جملات تکراری و ارائه‌های تکراری همه‌ی چیزی است که از اخبار هواشناسی انتظار داریم، نهایتا شاید اپلیکیشن‌های متنوع هواشناسی را از حیث دقت مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم فلان اپلیکیشن دقت بالاتری در پیشبینی آب و هوا دارد.

اما اپلیکیشن Carrot Weather‌ چالش‌های جالب تری پیش روی شما می‌گذارد. قبل از هرچیز این اپلیکیشن سعی می‌کند تا اخبار آب و هوا را از طریق صدای یک ربات در اختیارتان قرار دهد. این صدا هر زمان که اپلیکیشن را باز می‌کنید، نظر خود را راجع به آخرین وضعیت آب و هوایی اعلام می‌کند. موضوعی که عموما همراه با طنازی خاصی بیان می‌شود.

طراحی این اپلیکیشن به حدی خوب است که به راحتی می‌توانید همه چیز را یکجا در یک صفحه ببینید و برای مشاهده‌ی اطلاعات بیشتر لازم نیست که به صورت جداگانه به بخش‌های مختلف بروید. تقریبا تا حدی که امکان دارد، همه چیز به صورت یکجا و در یک صفحه قرار گرفته است که همه چیز را در دسترس و ساده می‌کند.

پیش تر به موضوع ادب و شخصیت این اپلیکیشن اشاره کردیم. موضوعی که شاید با اهمیت ترین ویژگی این اپلیکیشن هواشناسی باشد. شاید شما از آن دسته از آدم‌هایی باشید که از یک اپلیکیشن هواشناسی چیزی بیشتر از هواشناسی نخواهید. حتی اگر به طنازی این اپ علاقه‌ای ندارید باز هم می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

موضوعی که در این اپلیکیشن وجود دارد، امکان تغییر شخصیت گوینده است. Carrot Weather چند شخصیت دارد که می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید، از شخصیت دوستانه و مودب گرفته تا شخصیتی عصبانی و بی ادب.

حتی Carrot Weather پا را از این فراتر گذاشته و برای شخصیت خود دیدگاه و تمایلات سیاسی هم تعیین کرده است. با انتخاب هرکدام از این دیدگاه نوع نگرش ربات به آب و هوا تغییر می‌کند که این موضوع هم در نوع خود از جذابیت بالایی برخوردار است.

اپلیکیشن Carrot Weather

از دیگر نکات جذاب اپلیکیشن Carrot Weather باید به چالش‌هایی که پیش رویمان قرار می‌دهد اشاره کنیم. اتفاقی که گاهی شبیه به یک بازی می‌شود.

اپلیکیشن Carrot Weather در بخشی از برنامه‌ی خود تحت عنوان Secret Locations سوالی را معمایی را مطرح می‌کند که مربوط به یکی از نقاط در دنیاست. شما باید در نقشه‌ی جهان مختصات حقیقی آن را پیدا کنید و با نگه داشتن انگشتتان در آن نقطه‌ی خاص اعلام کنید که مکان مورد پرسش را پیدا کرده‌اید.

در این برنامه ۳۲ سوال پرسیده می‌شود که می‌توانید با پاسخ دادن به آن‌ها دانش جغرافیایی خودتان را به چالش بکشید.

اما اگر از ویژگی‌های متمایز کننده‌‌ی این اپلیکیشن بگذریم، باید قدرت پیشبینی هوا و البته محیط کاربری این نرم افزار را تحسین کنیم. همانطور که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم، پیشبینی هوا توسط این نرم افزار با دقت بالایی گفته می‌شود. مثل خیلی دیگر از نرم افزار‌های هواشناسی با استفاده از Carrot Weather می‌توانید پیش‌بینی ساعت به ساعت آب و هوا را داشته باشید.

محیط کاربری این اپلیکیشن هم تحسین برانگیز است. بر خلاف خیلی از اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب و هوا، پیش‌بینی ساعت به ساعت و پیش‌بینی روزانه‌ی این اپلیکیشن به صورت یکجا در یک صفحه نشان داده می‌شود و دیگر نیاز نیست مدام از این صفحه به صفحه‌ی دیگر بروید. نکته‌ای که اطلاع از وضعیت آب و هوا را تا حد زیادی ساده تر می‌کند.

به طور کلی اپلیکیشن Carrot Weather در زمینه‌ی پیش‌بینی آب و هوا راه و روش جدیدی را انتخاب کرده و در این راه موفق هم بوده. حس طنز جالب این برنامه آنقدر گسترده است که در طول چند ساعت استفاده‌ی مکرر از آن با شوخی‌های تکراری برخورد نداشته‌ام.

این نرم افزار، تا جایی که می‌تواند به همه چیز طعنه می‌زند. از شما گرفته تا آب و هوا، خورشید و ابر و باران و حتی اتفاقات سیاسی واقعی که در دنیا شکل می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت این اپلیکیشن پیش‌بینی آب و هوا را از حالت روتین و خسته‌ کننده‌ای که همه از آن انتظار داریم دور کرده و بعد جدیدی به آن بخشیده است. تجربه‌ی استفاده از Carrot Weather آنقدر جذاب و هیجان انگیز بود که بتوانم استفاده از این اپلیکیشن را به شما هم توصیه کنم.

 

Carrot Weather

Carrot Weather

سازنده: Graillr LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید حجم: 16.92/124.4 مگابایت زبان:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۷ تیر ۱۳۹۷

    یه اپ دیه هست فش میده،اون با حاله ??
    بعد الان تابستونه،زیاد بدرد نمیخورن

مطالب پیشنهادی