ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی
تکنولوژی

قیمت و حجم بسته‌های اینترنتی موبایل تغییر یافت

از اواسط هفته پیش و در گیرودار التهاب بازار ارز، واکنش‌هایی در برابر تغییرات بسته‌های اینترنتی اپراتورهای اول و دوم کشور در فضای مجازی منتشر شد که عموم این واکنش‌ها اعتراضات به گران کردن بی‌سروصدای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۰

از اواسط هفته پیش و در گیرودار التهاب بازار ارز، واکنش‌هایی در برابر تغییرات بسته‌های اینترنتی اپراتورهای اول و دوم کشور در فضای مجازی منتشر شد که عموم این واکنش‌ها اعتراضات به گران کردن بی‌سروصدای بسته‌های اینترنتی بود. با نگاهی به جدول‌های جدید همراه اول و ایرانسل می‌توان به این نکته پی برد که لزوما افزایش قیمتی صورت نگرفته، بلکه مدل‌های اینترنتی این دو اپراتور بنا به رفتار کاربرانشان تغییر یافته است.

همراه اول در پاسخ به اعتراضات گفته که صرفا یک سری بسته‌ها که در سال گذشته و فصل گذشته وجود داشته حذف شده و بسته‌های جدیدتری برای تابستان 97 ارائه شده است. اپراتور اول گفته است که ارایه بسته‌های ویژه با شرایط تخفیفی در مناسبت‌های مختلف جزو اختیارات اپراتورها است و با تایید رگولاتوری ارایه می‌شود و بسته‌های تابستانه همراه اول نیز این شرایط را داراست.

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی

تغییرات بیشتر در بسته‌های اینترنتی ایرانسل به چشم می‌خورد که عملا بسته‌هایی موسوم به تمام روز را دیگر در لیست خود ندارد و تمامی بسته‌ها به همراه مقداری مصرف شبانه عرضه می‌شوند.

پیش از این تغییرات ایرانسل بسته‌ای 3 گیگ برای تمام روز به مبلغ 13 هزار تومان داشت که حالا نزدیک‌ترین بسته به این حالت قبلی بسته‌ای با ظرفیت 2.5 گیگ در روز بعلاوه 5 گیگ اینترنت شبانه است که با قیمت بالاتری یعنی 13900 تومان عرضه می‌شود.

این یعنی 500 مگابایت کمتر اما 5 گیگ بسته شبانه بیشتر با دریافت 900 تومان هزینه مازاد. با توجه به توضیحات ایرانسل به نظر می‌رسد این اپراتور در ازای دریافت خدمت بیشتر، هزینه‌ای که مشترکان در بسته‌های اینترنت پرداخت می‌کنند نسبت به قبل افزایش یافته است.

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز به مطالب مطرح شده درباره گران شدن اینترنت موبایل‌ها، واکنش توییتری داشته و درباره تغییر قیمت بسته اینترنت‌ همراه اول از ١٢‌هزار تومان به ١٩‌هزار تومان، این افزایش قیمت را رد کرد.

آنطور که به نظر می‌آید اپراتورها براساس الگوی مصرف مشترکان خود بسته‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند که با ورود به فصل تابستان می‌توان حدس زد دلیل این تغییرات چه بوده است. در این فصل حجم مصرف اینترنتی شبانه کاربران نیز افزایش می‌یابد چرا که عده زیادی از این مشترکین را دانشجویان و دانش آموزانی تشکیل می‌دهند که حالا در شب‌های بلند تابستان بیشتر از پیش بیدار هستند و با اینترنت سروکار دارند.

گفتنیست بسته‌های اینترنت رایتل نیز افزایش قیمتی نسبی داشته و روابط عمومی این مجموعه تا کنون توضیحی در این باره ارائه نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    بسته ای که من میگیرم ۱۱۰ تومان ۷۲ گیگ ۳ ماهه تغیری نداشته

  • امین
    امین | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    خر که نیستیم. آخه شبانه رایگان به چه درد می‌خوره که اصرار دارن بهمون قالب کنند؟!

  • alialex10
    alialex10 | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    چی تا حالا تغیررر قیمت نداشته ارزون شدن پیشکش خسته شدیم دریغ از یه خبر خوب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی