ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای هایپرسونیک مسافربری ماخ ۵ بوئینگ
تکنولوژی

با هواپیمای هایپرسونیک ماخ ۵ بوئینگ عرض اقیانوس اطلس را در کمتر از ۲ ساعت طی کنید

گرچه مدیرعامل بوئینگ اعتراف دارد که دست کم بیست سال زمان نیاز است تا ایده هواپیمای مسافری هایپرسونیک این شرکت عملی شود، اما اهداف پشت ماخ ۵ بوئینگ آنقدر بلندپروازانه است که می تواند تحولی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

گرچه مدیرعامل بوئینگ اعتراف دارد که دست کم بیست سال زمان نیاز است تا ایده هواپیمای مسافری هایپرسونیک این شرکت عملی شود، اما اهداف پشت ماخ ۵ بوئینگ آنقدر بلندپروازانه است که می تواند تحولی عظیم را در صنعت حمل و نقل تجاری به وجود بیاورد.

فقط کافیست بدانید که پرواز ۸ و نیم ساعته لندن تا نیویورک به لطف این هواپیمای فوق سریع و غول پیکر به حدود ۲ ساعت کاهش خواهد یافت. آیا دو دهه انتظار ارزش این دستاورد را خواهد داشت؟ حتماً.

جدیدترین طرح های مفهومی از ماخ ۵ بوئینگ در کنفرانس هوایی AIAA در آتلانتا رونمایی شد. این طرح نسبت به آنچه مدیرعامل این شرکت یعنی دنیس میولنبرگ در فوریه ۲۰۱۸ در حساب توییتری خود منتشر ساخته بود دستخوش تغییرات مهم ظاهری شده است، اما به طور حتم تا دو دهه آینده احتمالاً باز هم چیزهای بسیاری تغییر خواهند کرد.

هواپیمای هایپرسونیک مسافربری ماخ ۵ بوئینگ

رساندن مسافران تجاری به هر نقطه از دنیا با سرعتی تا ۵ برابر سرعت صوت ایده ای است که به این سادگی ها قابلیت اجرایی شدن نخواهد داشت. اگر تجربه قبلی در این مسیر یعنی هواپیمای کنکورد را در نظر بگیرید بیشتر می توانید دشواری های پیش رو را درک کنید.

علاوه بر مشکلات اجرایی، فنی و زیرساختی، می بایست بحث هزینه ها را نیز در چنین پروژه جاه طلبانه ای در نظر گرفت وگرنه اختصاص چنین پروازهایی به قشر ثروتمند جامعه توجیح اقتصادی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا
    رضا | ۹ تیر ۱۳۹۷

    تیتر اشتباه زدین ۵ ماخ درسته نه ماخ ۵

    • sobhan da
      sobhan da | ۹ تیر ۱۳۹۷

      اسم هواپیما ماخ ۵ هست بیسواد...
      بجای این که بیای غلط بگیری پیشنهاد میکنم مطلب رو بخونی ?

  • مهدی
    مهدی | ۹ تیر ۱۳۹۷

    توجیه درسته در خط آخر.

  • noisymind
    noisymind | ۹ تیر ۱۳۹۷

    والا اواخر دهه شصت میلادی طراحی کنکورد آغار شد و بالاخره سال 1975 کنکورد وارد بازار شد! که اون زمان یعنی 43 سال پیش! سرعتش 2 ماخ بود!! الان بعد بعد از 43 سال و تازه میگه بیست سال دیگه میخوان سرعت 5 ماخ بسازن و اسمش رو هم گذاشتن بلند پروازی؟! اگه پروژه کنکورد تعطیل نمیشد تا الان مدلهای با همین سرعت رو احتمالا ساخته بودن

مطالب پیشنهادی