ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنتو
تکنولوژی

مخزن لینوکس جنتو در گیت هاب هک شد

بنا بر اعلام محققانی از شرکت امنیتی سوفوس، توزیع لینوکس محبوب جِنتو مورد حمله قرار گرفت و هیچ یک از کدهای آن قابل اعتماد نبود. البته چندی بعد اعلام شد که هیچ یک از کدهای اصلی  که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بنا بر اعلام محققانی از شرکت امنیتی سوفوس، توزیع لینوکس محبوب جِنتو مورد حمله قرار گرفت و هیچ یک از کدهای آن قابل اعتماد نبود. البته چندی بعد اعلام شد که هیچ یک از کدهای اصلی  که در اختیار مدیران قرار دارند در معرض خطر نیستند.

مخازن کدهای لینوکس جنتو در گیت هاب دستکاری شده اند

بنا بر گفته های مدیران جنتو ماجرا از این قرار بوده که در حدود ساعت 00:20 بامداد روز جمعه 8 تیر ماه (به وقت ایران)، اشخاصی ناشناس کنترل حساب گیت هاب سازمان جنتو را در دست گرفتند و مخازن (ریپوزیتوری) کدها و صفحات آن را دستکاری کردند، به این ترتیب برای مدتی هر چند کوتاه این گونه در نظر گرفته شد که همه کدهای جنتو در معرض خطر قرار گرفته اند.

بنا بر اعلام وبسایت تک کرانچ مدیران افزوده اند کدهایی که در زیرساخت های جنتو میزبانی می شدند، تحت خطر قرار نگرفته اند؛ زیرا کدهای قرار گرفته در گیت هاب در واقع کپی های از این نسخه های اصلی بوده اند که در زیرساخت های کمپانی جنتو قرار دارند. این شرکت اعلام کرده: «تا زمانی که از rsync یا webrsync از طریق gentoo.org استفاده می کنید، مشکلی ندارید».

جنتو

کدها آسیبب غیر قابل بازگشتی ندیده اند

از آنجایی که مدیران جنتو یک کپی از کدها را داشته اند، می توان گفت که هیچ یک از کدها آسیب های دائمی غیر قابل بازگشت ندیده اند. با این حال مدیران اعلام کرده اند که کدهای دستکاری شده ممکن است حاوی بد افزارها و باگ هایی باشند. به این ترتیب کاربران نباید تا زمان جایگزین شدن، از نسخه های قرار داده شده در گیت هاب استفاده کنند.

پس از این حادثه تمامی مخازن کدهای قرار گرفته در گیت هاب برداشته شدند تا بعداً داده های خالصی که مورد حمله قرار نگرفته اند، جایگزین آنها شوند.

 

تماشا کنید: سامسونگ اجرای لینوکس روی گلکسی نوت 8 را به نمایش گذاشت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Android_Programmer
    Android_Programmer | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    البته دوستان آرچی زیاد نگران نباشید، چون تو انتشار اصلی رفع شده بود.

مطالب پیشنهادی