ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری LTE
تکنولوژی

آسیب پذیری LTE می تواند کاربران را به وبسایت های مخرب هدایت کند

فناوری شبکه های مخابراتی LTE که معمولاً با نام تجاری 4G یا 4G LTE شناخته می شود، در تئوری قرار بوده که حفره های امنیتی نسخه های قدیمی ارتباط بیسیم را رفع کند، ولی بر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

فناوری شبکه های مخابراتی LTE که معمولاً با نام تجاری 4G یا 4G LTE شناخته می شود، در تئوری قرار بوده که حفره های امنیتی نسخه های قدیمی ارتباط بیسیم را رفع کند، ولی بر اساس پژوهشی جدید مشخص شده چندان هم ایمن نیست.

به نقل از وبسایت انگجت تیمی بین المللی از محققان به تازگی روش حمله ای با نام aLTEr را کشف کرده اند که می تواند از یک آسیب پذیری ذاتی موجود در LTE استفاده کرده و کاربران را به وبسایت های دیگر هدایت کند.

به دلیل فقدان بررسی های صحت داده در لایه های پایین تر در LTE امکان دستکاری بسته داده فراهم می شود. از آنجایی که به راحتی می توان آدرس های DNS را تعیین کرد، در یک حمله فعال (اکتیو) امکان هدایت درخواست های کاربران به سمت سرورهای DNS مخرب فراهم می شود و به این ترتیب کاربر به سایت دلخواه مهاجمان هدایت می شود (DNS سیستمی است که نام آدرس وبسیات مورد نظر کاربر را به آدرس IP متناظر آن تبدیل می کند تا کاربر بتواند به وبسایت مورد نظرش دسترسی پیدا کند).

اما روش دیگر حمله منفعل (پسیو) است. در این روش از دستگاه شنودی در نزدیکی کاربر استفاده می شود تا داده های منتقل شده توسط LTE فاش شود. به عنوان نمونه مشخص می شود که کاربر چه میزان داده و در چه زمانی استفاده کرده. سپس این داده ها با آثاری که کاربر روی وبسایت های محبوب از خود به جای گذاشته مقایسه می شود. در صورتی که شباهتی یافت شود، مشخص می شود که کاربر به چه سایت هایی رفته است.

آسیب پذیری LTE

البته حملاتی که به این روش انجام می شوند چندان راحت و در دسترس نیستند. به این منظور نیاز به دسترسی فیزیکی از نزدیک به هدف است و در عین حال تجهیزات شنود مورد نیاز گران قیمت هستند (به گزارش وبسایت آرس تکنیکا در حدود 4000 دلار).

بدین ترتیب این روش تنها می تواند توسط سارقین اطلاعات و یا سازمان های نظارتی به کار رود. به نظر می رسد برای محافظت در مقابل آن نیز هیچ وصله امنیتی در کار نیست و تنها می توانید از مکانیزم امنیتی ویژه HSTS بهره ببرید. این روش کمک می کند که از وبسایت ها در مقابل حملاتی که پروتکل ها را تقلیل می دهند یا کوکی ها را سرقت می کنند محافظت شود. روش دیگر استفاده از افزونه های امنیتی DNS است که البته هیچ کدام از آنها روش های آسانی به حساب نمی آیند.

در نهایت باید گفت که ریسک چنین حملاتی چندان بالا نیست و احتمالاً راه دائمی برای رفع آن وجود ندارد و باید تا زمان ارائه نسل بعدی شبکه های مخابراتی، یعنی فناوری 5G صبر کنیم.

 

تماشا کنید: با AlterEgo بیان ذهنی خود را به فرامین صوتی تبدیل کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی