ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

مدیاتک با کنار زدن اینتل به دنبال تامین مودم آیفون های بعدی است

مدیاتک که تنها یک گام با تامین چیپ وای فای هوم پاد فاصله دارد، حالا به دنبال عقد قرارداد برای تولید مودم آیفون های بعدی است. بر اساس گزارش بلومبرگ اپل احتمالا همکاری با اینتل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مدیاتک که تنها یک گام با تامین چیپ وای فای هوم پاد فاصله دارد، حالا به دنبال عقد قرارداد برای تولید مودم آیفون های بعدی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ اپل احتمالا همکاری با اینتل به عنوان دومین تامین کننده مودم محصولاتش را کاهش داده و کمپانی تایوانی مدیاتک را جایگزین آن خواهد کرد.

این شرکت اوایل ماه گذشته از چیپ های 5G خود رونمایی کرد که ابتدا قرار بود اواخر ۲۰۱۹ به بازار عرضه شوند، حالا اما شش ماه زودتر به دست مشتریان می رسند. Helio M70 که تولید آن بر عهده TSMC قرار داده شده، توانایی رسیدن به سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه را دارد. این مودم بر اساس معماری ۷ نانومتری توسعه یافته که مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.مدیاتک

کارشناسان عقیده دارند که دلیل شتاب مدیاتک در عرضه این چیپ ها جلب توجه اپل و عقد قرارداد با این شرکت است. با این حال پیش از اینکه کوپرتینویی ها تصمیم نهایی را اتخاذ کنند، باید بر سر جزییات مربوط به نقشه راه تولید، توسعه فناوری و جنبه های مختلف همکاری به توافق برسند.

از آنجایی که مدیاتک معیارهای مختلف اپل در انتخاب شرکت های تامین کننده نظیر پیشرو بودن در توسعه فناوری‌های رقابتی‌، برخورداری از نقشه جامع تولید محصول و پشتیبانی قابل اعتماد را دارد، از شانس بالایی برای عقد دارد با اپل برخوردار است.

یکی دیگر از دلایل احتمالی تمایل اپل به همکاری با مدیاتک مجادلات فراوانی است که بین این شرکت و کوالکام به عنوان تامین کننده اصلی چیپست های آنها جریان داشته است. اپل با روی آوردن به مدیاتک نه تنها اتکای خود را به کوالکام کاهش می دهد بلکه با توجه به قیمت کمتر محصولات این شرکت تایوانی هزینه های تولید را نیز پایین می آورد.

چیپ های مدیاتک پیش از این بیشتر در محصولات شرکت های نه چندان شناخته شده چینی به کار می رفتند اما این کمپانی برای تقویت حضور خود در بازارهای بین المللی به دنبال همکاری با شرکای شناخته شده تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی