ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اندروید باز هم عقب ماند؛ 77 درصد از فروش Super Mario Run روی iOS بوده است

جدا از قراردادهای انحصاری خود اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، سازندگان به دو دلیل مهم دیگر iOS را به عنوان نخستین پلتفرم بازی‌هایشان انتخاب می‌کنند؛ دردسرهای ساخت بازی موبایل برای اندروید و همچنین سود بیشتری که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

جدا از قراردادهای انحصاری خود اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، سازندگان به دو دلیل مهم دیگر iOS را به عنوان نخستین پلتفرم بازی‌هایشان انتخاب می‌کنند؛ دردسرهای ساخت بازی موبایل برای اندروید و همچنین سود بیشتری که بازیسازان از فروشگاه اپ استور به دست می‌آورند.

پیشبینی شده بود ماریو ران در ماه نخست عرضه 70 میلیون دلار می‌فروشد

60 درصد از درآمد «مانیومنت ولی 2» (Monument Valley) روی اپ استور بود، فروش بالای فورتنایت موبایل (Fortnite) نشان داد که بازی نیازی به نسخه اندروید ندارد و حالا با توجه به اطلاعات منتشر شده «سوپر ماریو ران» (Super Mario Run) هم بیشتر موفقیت‌هایش را مدیون سیستم عامل اپل است.

پایگاه تحلیلی «سنسور تاور» (Sensor Tower) در جدیدترین گزارش خود از عملکرد ماریو ران، فروش کلی این عنوان موبایل را 60 میلیون دلار تخمین زده که در این بین iOS با 77 درصد بیشترین سهم از فروش بازی را دارد؛ ماریو ران تاکنون بیش از 46 میلیون دلار در اپ استور و حدود 14 میلیون دلار روی گوگل پلی فروخته است.

Super Mario Run اواخر سال 2016 ابتدا برای iOS منتشر شد.

هر چند ماریو ران نزدیک به سه ماه در انحصار iOS بود اما این مسئله نیز باز نمی‌تواند سهم خیلی پایین اندروید را توجیه کند. از طرفی با وجود اینکه 60 میلیون دلار رقم کمی نیست ولی وقتی عملکرد ماریو ران را با بقیه عناوین موبایل مقایسه می‌کنیم، تنها به یک نتیجه می‌رسیم: درآمد کمتر از انتظار.

دیگر ساخته نینتندو روی موبایل یعنی فایر املبم هیروز (Fire Emblem Heroes) در حالی که تعداد نسخه های دانلود شده‌اش حدود یک دهم ماریو ران است اما توانسته بیش از 5 برابر این بازی درآمدزایی کند و در سال نخست انتشارش 295 میلیون دلار به فروش برساند.

ماریو کارت
نینتندو برنامه دارد تا در ماه‌های آتی، بازی دیگری از ماریو را به موبایل بیاورد؛ ماریو کارت که در آن سوار با ماشین‌های مختلف مسابقه می‌دهید.

با توجه به گفته کارشناسان عدم موفقیت‌های ماریو ران به دو علت بود: انحصاری زمانی بودن برای iOS و بازخوردهای منفی به خاطر مدل پرداخت درون برنامه‌ای خود. اگر چه سیاست «انحصاری زمانی» روی بازی‌هایی همانند کلش رویال جواب داد ولی در ماریو ران دقیقا عملکردی عکس داشت.

ماریو ران زمانی به اندروید آمد که بازی به خاطر جو منفی پیرامونش دیگر هایپ اولیه را نداشت و از طرفی مدل درآمدزایی این عنوان مناسب سیستم عامل اندروید نبود. در ماریو ران تنها بخشی از بازی رایگان است و برای تجربه آن باید 9.99 دلار بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    چرت نگید خواهشا کجا بازی ساختن برای اندروید سخته وقتی هم حجمش کمتره هم میشه برای تموم گوشی ها ازش استفاده کرد یکی احمق باشه بگه ایفون تو زمینه بازی از اندروید برتره حالا چون بازی هایی که ساخته میشه رو برای ایفون حتما باید خرید معلومه سودش بیشتر میشه ولی بازی های اندروید بیشتر پرداخت درون برنامه ایش سود داره برای شرکت سازندش لطفا سعی نکنید با حرفای بی ارزش اندروید رو ضعیف جلوه بدین

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    قارچ خور فقط قارچ خور میکرو ..بقیش مسخره بازیه ..مخصوصا این که واقعا فاجعه بود

  • Iman Mgh
    Iman Mgh | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    چون که افرادی که اندروید دارن اقتصادی تر هستن و کمتر هزینه میکنن و کسانی که پول بیشتری هزینه میکنن اکثرا اپل میخرن

  • Ghost
    Ghost | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    بازیش آش دهن سوزی هم نبود

مطالب پیشنهادی