ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون ۱۰
تکنولوژی

اولین آیفون های سازگار با شبکه مخابراتی 5G چه زمانی از راه می رسند؟

پس از سال ها قرار است در ماه های آتی، فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی ارائه شود، اما اپل چه زمانی گوشی های سازگار با 5G را روانه بازار خواهد کرد؟ انتظار می رود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۰

پس از سال ها قرار است در ماه های آتی، فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی ارائه شود، اما اپل چه زمانی گوشی های سازگار با 5G را روانه بازار خواهد کرد؟

انتظار می رود گوشی های مجهز به این فناوری در اوایل سال 2019 از راه برسند. ولی جریان اصلی حرکت به سوی 5G در زمان دیرتری به راه خواهد افتاد. با فناوری های کنونی، اضافه کردن چیپ ها و آنتن های مورد نیاز برای 5G به گوشی ها موجب فدا شدن برخی موارد مهم در طراحی آنها خواهد شد.

علاوه بر این به نظر می رسد سال ها طول خواهد کشید که نسل پنجم به یک فناوری همگانی بدل شود. به این ترتیب شاید در سال 2019 هم شاهد عرضه گوشی های هوشمند پر تعداد سازگار با این فناوری مخابراتی به بازار نباشیم.

بنا بر رسم دیرینه اپل، احتمالاً کمپانی ساکن کوپرتینو نیز زمانی خود را با این فناوری هماهنگ خواهد کرد که زیرساخت های آن به طور گسترده ای پیاده سازی شده باشند؛ همان طور که پیش از این در مورد آیفون 3G دیده بودیم، البته آیفون 10 که از آخرین فناوری LTE-Advanced بی بهره است را نیز فراموش نکرده ایم.

5G

اما وبسایت BGR به نقل از  شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار «دیجی تایمز» گزارشی ارائه داده که تصورات پیشین را زیر سوال برده. به واسطه منابعی از زنجیره تأمین، اشاره شده که اپل در حال بررسی این موضوع است که چیپ های مودم 5G مورد نیاز برای آیفون های 2019 را به جای اینتل و کوالکام از مدیاتک تهیه کند.

شرکت تولید چیپ مدیاتک پیشتر از مودم هلیو ام 70 رونمایی کرده و گفته بود که این مودم با استانداردهای 5G تدوین شده توسط 3GPP (گروه بین المللی مسئول تدوین استانداردها برای شبکه های سلولار) هماهنگ است. در ادامه ادعا شده بود این موضوع که به عنوان یکی از اولین های سازگار با استانداردهای مذکور در بازار است، موجب فروش بالای آن خواهد شد.

با توجه به اینکه عرضه مودم های 5G مدیاتک 6 ماه زودتر از زمان بندی اولیه و به عبارتی در سال 2019 انجام خواهد شد، به نظر می رسد اگر اپل سفارشات مودم ها را به این کمپانی بسپارد، آیفون های 2019 در میان اولین گوشی هایی خواهند بود که به مودم های 5G مجهز می شوند.

 

تماشا کنید: سومین بتای توسعه‌دهندگان iOS 12 منتشر شد

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی