ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جرم استفاده از تلگرام
تکنولوژی

دادستان اصفهان: استفاده از تلگرام پیگرد قانونی دارد

دادستان اصفهان خبر داده که استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلتر شکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است. به گفته «حسین رحیمی» تمامی مراکز رسمی و افراد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

دادستان اصفهان خبر داده که استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلتر شکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است. به گفته «حسین رحیمی» تمامی مراکز رسمی و افراد حقیقی و حقوقی زیرمجموعه این تخطی از قانون قرار می‌گیرند و اگر موردی گزارش شود، مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

دادستان اصفهان در گفتگوی خود با ایسنا استفاده از تلگرام و مشکلات قانونی آن را اینطور تشریح کرده است:

«طبیعتا تصمیمی حاکمیتی مبنی بر استفاده نکردن از تلگرام گرفته شده و به همه سازمان‌ها، مراکز، دفاتر و خبرگزاری‌ها ابلاغ شده است. به دلیل مسائل خاصی که وجود دارد و مشکلات امنیتی که در این بستر متوجه کشور است، هیچ کس اجازه استفاده از تلگرام را ندارد.استفاده از تلگرام قطعا به وسیله فیلترشکن انجام می‌شود و فیلتر شکن عنوان جزایی داشته و قابل تعقیب و پیگیری است. همه افراد، سازمان‌ها و خبرگزاری‌هایی که از تلگرام استفاده می‌کنند اگر عنوان و گزارش شود مورد تعقیب قرار می‌گیرند.»

جرم استفاده از تلگرام

پیش‌تر «پوریا قهرمانی» وکیل دادگستری در گفتگو با دیجیاتو گفته بود که در هیچ یک از قوانین کشوری ورود به سایت‌ها یا عضویت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف مانند فیس‌بوک و توییتر و امثال آن‌ها جرم تلقی نمی‌شود و اما خرید و فروش فیلترشکن جرم است ولی استفاده از آن جرم نیست. با این حساب ادعای دادستان اصفهان بر این اساس است که هرکس توانسته وارد شبکه‌های اجتماعی فیلترشده از جمله تلگرام شود، قاعدتا یک فیلترشکن خریده و از آن استفاده می‌کند.

با این حال به گفته پوریا قهرمانی چنین قوانینی را معمولا دولت نادیده می‌گیرد چرا که گاهی نمی‌توان قانونی که اجرایی شدن آن نشدنیست را اجرا کرد و در حقیقت قبح قانون در این حالت شکسته می‌شود. او مثالی درباره ماهواره زده بود و گفته بود: «شخص ریاست جمهوری پشت تریبون رسمی می‌گوید که آیا واقعا ماهواره جمع شده است؟ آیا باید حس کنیم که رییس جمهور می‌گوید مملکت قانون ندارد؟ خیر، اما قانون قصد دارد موضوعی را جرم تلقی کند که نمی‌تواند آن را صد درصد کنترل کند، از همین رو محدود کردن قاطعانه به‌طور حتم چندان جواب نخواهد داد.»

جرم استفاده از تلگرام

در هر حال اگر صحبت‌های حسین رحیمی از نظر قانونی درست باشد، باید یادی از آمار مرکز ایسپا (افکارسنجی دانشجویان ایران) کرد که بر اساس آن 79درصد کاربران ایرانی تلگرام همچنان از این برنامه استفاده می‌کنند و حالا باید پرسید که آیا این جمعیت میلیونی مجرم تلقی می‌شوند یا خیر؟ دیگر کاربران شبکه اجتماعی فیلترشده در ایران نظیر توییتر و یوتوب و... چطور؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    وقتی خودتون توییتر و اینستاگرام میرید چرا به ما میگید؟خودتونم که مجرمید البته مجرم پلاس+

  • مصطفی
    مصطفی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    وزیر ارتباطات خودش میره تو توییتر برای مردم توییت میزاره

  • فرشاد
    فرشاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    80 میلیون مجرم (البته منهای عاغایون) نشستیم دور هم داریم زندگی میکنیم ? ? ?

  • molavy
    molavy | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    وقتی نذاری جوون ها بیان سر و کار و بخوای ۴۵ سال خدمت کنی به نظام اینطوری میشه
    آقا برو کنار تو رو خدا
    برو کنار استراحت کن تفریج کن با نوه هات خوش باش.

  • Sajjad Khajeh
    Sajjad Khajeh | ۱۴ تیر ۱۳۹۷

    خخخخخخخخخخخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی