ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قوه قضاییه

«حجت‌الاسلام محمد مصدق»، معاون اول دادستان کل کشور خبر داده است که فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته است. اما علت اینکه تنها شبکه اجتماعی مسدود نشده‌ی پرطرفدار در ایران در حال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۰

«حجت‌الاسلام محمد مصدق»، معاون اول دادستان کل کشور خبر داده است که فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته است.

اما علت اینکه تنها شبکه اجتماعی مسدود نشده‌ی پرطرفدار در ایران در حال مسدود شدن است چیست؟ آنطور که «فارس» نقل می‌کند، معاول اول دادستان کل کشور عنوان کرده که برخی افراد تحت عنوان سلبریتی در فضای مجازی به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت، پول جمع آوری می‌کنند که همین موضوع باعث کلاه‌برداری‌های بسیاری شده و دادستانی کل کشور نیز به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کرده است.

معاون اول دادستان کل کشور عقیده دارد که این مسائل باعث بی اعتمادی به نهادهای متولی امر کمک‌رسانی به مردم شده: «ما باید با عملکرد خودمان دست این افراد را قطع و اعتماد را به جامعه بازگردانیم.»

مصدق گفت: «در همین راستا فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و آقای خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.»

بعد از اضافه شدن تماس تصویری و قابلیت IGTV، گمانه زنی‌هایی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام یا دست‌کم مسدود شدن این دو قابلیت شده بود. «حسین فلاح جوشقانی»، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام به دیجیاتو گفته بود که این سازمان هیچ برنامه‌ای مبنی بر فیلتر کردن این شبکه اجتماعی یا بخشی از آن ندارد. با این حال مانند سابق، شاهد ورود قوه قضاییه به مسئله فیلترینگ آخرین شبکه اجتماعی باقی مانده در ایران هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • aryapharm
    aryapharm | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    شرکت داروسازی آریا در حال حاضر، بیش از ۸۰ محصول دارویی به شکل قرص و کپسول، در دسته های درمانی: ضد درد و التهاب، گوارش، قلب و عروق، اعصاب، ضد حساسیت، ضد دیابت، آنتی بیوتیک و مکمل های غذایی را بر اساس استانداردهای ملی جهانی به بازار عرضه می نماید.

  • Milad MBI
    Milad MBI | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    هر وقت وضعیت اقتصادی مردم داغون میشه یه شو آف میکنن حواس ها پرت بشه با همین فرمون جلو بریم اینترنت بعدشم خود صدا وسیما رو هم فیلتر میکنن که هیچ اداره پست رو هم تعطیل میکنن?

  • oldboy
    oldboy | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    اخ جون اینستا میخواد فیلتر بشه من که خیلی وقته منتظرم
    اینستاگرام وضع خیلی بدی داره و پر از مطالب و عکس های غیر اخلاقی و زشته و اونجا افراد برای لایک گرفتن هر کاری میکنن

    • Abtin Hamz
      Abtin Hamz | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

      همه اینا درسته اما بازم دلیل نمیشه که فیلتر بشه هیچ دولتی حق نداره از دسترسی کاربرا به یه شبکه اجتماعی جلوگیری کنه هدف اینساگرام مقابله با محتوای غیراخلاقیه ولی متاسفانه نظارت و سرعتش اصلا خوب نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی