ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لغو تحریم ZTE
تکنولوژی

ایالات متحده اجازه از سر گیری برخی فعالیت ها را به ZTE داد

وزارت بازرگانی ایالات متحده به طور موقت بخشی از ممنوعیت های اعمال شده علیه ZTE را لغو کرده است. در هفته گذشته بود که اعلام شد کمپانی چینی ZTE به دنبال توافق حاصل شده با ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

وزارت بازرگانی ایالات متحده به طور موقت بخشی از ممنوعیت های اعمال شده علیه ZTE را لغو کرده است.

در هفته گذشته بود که اعلام شد کمپانی چینی ZTE به دنبال توافق حاصل شده با دولت ایالات متحده، جریمه تعیین شده را پرداخته است. تحریم این تولید کننده گوشی های هوشمند و تجهیزات مخابراتی از آنجایی آغاز شد که کمپانی به دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کره شمالی متهم شد. ZTE از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.

در پی توافقی که در اواسط خرداد ماه حاصل شد این کمپانی قبول کرد یک میلیارد دلار جریمه را به ایالات متحده پرداخت کند و مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان تضمین بپردازد تا ممنوعیت های فلج کننده ای که کسب و کار آن را مختل کرده بود، پایان یابد.

لغو تحریم ZTE

اکنون خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که بخشی از ممنوعیت های اعمال شده بر ZTE از 2 جولای (11 تیر ماه) برداشته شده. البته این لغو تحریم ZTE تنها تا روز اول آگوست (10 مرداد) ادامه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که چه زمانی رفع تحریم ها دائمی خواهد شد، ولی منبعی نزدیک به ZTE اعلام کرده که انتظار می رود کمپانی چینی تا موعد مشخص شده در یک ماه آتی خود را با درخواست های ایالات متحده تطبیق دهد.

به دنبال این خبر ارزش سهام ZTE در شنزن به حداکثر مجاز افزایش در یک روز، یعنی 10 درصد افزایش یافته، میزانی که در یک سال گذشته بی سابقه بوده. همچنین سهام شرکت در هنگ کنگ نیز افزایشی 7.6 درصدی را تجربه کرده است.

تصمیمات اخیر ایالات متحده به دومین شرکت بزرگ تجهیزات مخابراتی چین اجازه می دهد به پشتیبانی از شبکه ها یا تجهیزات فعلی که قراردادهای مرتبط با آنها قبل از 15 آوریل است (26 فروردین 97 و در زمان اعمال ممنوعیت فروش تجهیزات به ZTE از سوی شرکت های آمریکایی) ادامه دهد.

لغو تحریم ZTE

پیش از این تحریم های اعمال شده بر کمپانی مورد بحث موجب شده بود از دریافت محصولات شرکت های آمریکایی از جمله کوالکام و گوگل منع شود. با این حال به نظر می رسد ZTE همچنان اجازه عرضه محصولات خود را نداشته باشد.

در ماه های اخیر دونالد ترامپ تلاش های متعددی کرده بود که تحریم های اعمال شده بر ZTE را از میان بردارد و این در حالی بود که بسیاری از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه نگرانی های امنیتی خود در مورد کمپانی های چینی ZTE و هواوی را ابراز کرده بودند.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    خب حالا دیگه حساب کار دستش اومد

مطالب پیشنهادی