ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ های شخص ثالث جیمیل
تکنولوژی

گوگل در پاسخ به جنجال خبری اپ های شخص ثالث جیمیل بیانیه صادر کرد

روز گذشته گزارشی از وال استریت ژورنال را منتشر کردیم مبنی بر اینکه توسعه دهندگان اپ های شخص ثالث برای جیمیل می توانند به محتوای ایمیل های ارسالی از طریق این کلاینت دسترسی داشته باشند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

روز گذشته گزارشی از وال استریت ژورنال را منتشر کردیم مبنی بر اینکه توسعه دهندگان اپ های شخص ثالث برای جیمیل می توانند به محتوای ایمیل های ارسالی از طریق این کلاینت دسترسی داشته باشند. حالا گوگل با انتشار بیانیه ای به این خبر واکنش نشان داده و به تبیین کلیه تدابیر و اقداماتی پرداخته که سازمان ها و افراد استفاده کننده از سرویس هایش می توانند برای حفظ امنیت و حریم خصوصی خود اتخاذ نمایند.

این شرکت همچنین از تعهدش برای بررسی اپ ها و سرویس های شخص ثالثی خبر داد که به داده های حساس جیمیل دسترسی دارند.

در این بیانیه آمده است:

اکوسیستم زنده و پویای این اپ های غیر گوگلی تنوع انتخاب های پیش روی کاربران افزایش داده و کمک می کند بیشترین بهره را از ایمیل های خود داشته باشید. با این حال اما پیش از آنکه یک اپ غیرگوگلیِ منتشر شده بتواند به پیام های جیمیل شما دسترسی پیدا کند مراحل متعددی را جهت دریافت تایید طی می کند که از آن جمله می توان بررسی خودکار و دستی توسعه دهنده، ارزیابی سیاست حریم خصوصی یک اپ و صفحه اصلی آن که در واقع به کاربران اطمینان می دهد آن اپ قانونی است اشاره نمود. علاوه بر این خود اپلیکیشن هم مورد ارزیابی قرار می گیرد تا معلوم شود آیا همانطور که وعده داده عمل می کند یا خیر.

در این بیانیه برای آنکه مطمئن شوید اطلاعات تان در اختیار افراد مطمئن قرار می گیرد به نکاتی هم اشاره گردیده، از جمله آنکه توصیه شده پیش از صدور مجوز دسترسی برای اپ های غیرگوگلی درخواست مطرح شده از طریق اپ را به دقت مطالعه نمایید و با کمک ابزارهای امنیتی ارائه شده توسط گوگل مشخص نمایید که چه اپ هایی به اکانت جیمیل شما دسترسی دارند، آن اپ ها چه مجوزهایی دارند و چه دستگاه هایی به اکانت شما لاگین کرده اند.

علاوه بر این خاطرنشان شده که فرایند نقد و بررسی گوگل برای اطمینان از آن طراحی شده که افراد و گروه ها معرفی درستی از محصول خود را در اختیار کاربران قرارر دهند و صرفا اجازه دسترسی به اطلاعاتی را درخواست نمایند که به آن نیاز دارند.

در انتهای این بیانیه بار دیگر تصریح شده:

برای آنکه همه چیز روشن شود: هیچکس در گوگل ایمیل های شما در جیمیل را نمی خواند به غیر از مواردی که خود شما مجوز این کار را در اختیارمان قرار داده باشید یا در جایی که بنابر دلایل امنیتی نیاز به این کار باشد از جمله بررسی یک باگ یا سوء استفاده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی