ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون های هوشمند
تکنولوژی

میلیون ها تلویزیون هوشمند در حال جاسوسی از بینندگان هستند

بسیاری از تلویزیون های هوشمند که امکانات بیشتری را برای بینندگان به ارمغان آورده اند، شبانه روز در حال جاسوسی از آنها برای شرکت های تبلیغاتی هستند. یکی از مزایای تلویزیون های هوشمند رهگیری عادات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بسیاری از تلویزیون های هوشمند که امکانات بیشتری را برای بینندگان به ارمغان آورده اند، شبانه روز در حال جاسوسی از آنها برای شرکت های تبلیغاتی هستند.

یکی از مزایای تلویزیون های هوشمند رهگیری عادات تماشای کاربران و ارائه محتوای پیشنهادی بر اساس این داده ها است. از سوی دیگر این اطلاعات برای شرکت های تبلیغاتی بسیار ارزشمند بوده و می توان از آن برای ارسال تبلیغات هدفمند استفاده کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز یکی از شرکت هایی که بدون اطلاع کاربران اقدام به سواستفاده از چنین داده هایی کرده «سامبا تی وی» نام دارد که پلتفرم آنها تاکنون روی بیش از ۱۴.۴ میلیون تلویزیون هوشمند در سراسر جهان نصب شده است. تلویزیون های هوشمنداین شرکت آمریکایی برای تعبیه نرم افزار خود در تلویزیون های مختلف با بیش ۱۲ شرکت برجسته از جمله سونی، TCL، شارپ و فیلیپس قرارداد منعقد کرده است. بر این اساس پس از نصب تلویزیون از کاربران خواسته می شود برای دسترسی به محتوای سفارشی و تجربه کاربری بهتر پلتفرم سامبا تی وی را نصب کنند.

بیش از ۹۰ درصد کاربران با این پیام موافقت کرده و نرم افزار مذکور را نصب می کنند با این حال تحقیقات صورت گرفته حاکی از این است که نرم افزار سامبا تی وی تقریبا هر چیزی را که روی نمایشگر به تصویر کشیده شده، رهگیری می کند.

این پلتفرم غیراستاندارد قابلیت انتقال خود به دیگر دستگاه های متصل از طریق شبکه وای فای را داشته و به همین طریق کل دستگاه های در دسترس شرکت را به ۷۲ میلیون واحد رسانده است.

سامبا تی وی داده های مرتبط به دیگر دستگاه های متصل به شبکه وای فای نظیر موبایل و لپ تاپ و حتی عادات پخش کاربران برای تماشای شبکه های خاص را نیز به شرکت های تبلیغاتی می فروشد. این شرکت ها نیز با توجه داده های دریافتی تبلیغات خاصی را پیرامون یک برند یا ابزار خاص برای بیینده به نمایش درمی آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    وقتی به اینترنت وصل نباشه چطور جاسوسی میکنه من فقط از DLNA برای پخش محتوا استفاده می کنم و اگر نه با این رابط کاربری و کنترلش اصلن بدرد وب گردی نمی خوره

    • آریا
      آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

      باید به اینترنت وصل باشه. تلوزیون هوشمند مگه میشه به اینترنت وصل نباشه

    • reza.sa.mo
      reza.sa.mo | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

      جهان سومیم و ساده .فکرم میکنیم خیلی میدونیم.ولی هیچی نمیدونیم عین پنجاه سال پیش .هنوزم که هنوزه صدسال عقبیم.نه بخاطر حکومتمون.بخاطر این مردم ساده لوحمون

مطالب پیشنهادی