ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبعید نمایشگاه الکامپ به شهر آفتاب؟

آیا الکامپ بیست و چهارم به جای نمایشگاه بین المللی تهران در شهر آفتاب برگزار خواهد شد؟ این سوالی است که امروز پس از دستور وزیر کشور به وزیر صنعت مبنی بر تغییر محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶

آیا الکامپ بیست و چهارم به جای نمایشگاه بین المللی تهران در شهر آفتاب برگزار خواهد شد؟ این سوالی است که امروز پس از دستور وزیر کشور به وزیر صنعت مبنی بر تغییر محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب از «محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران» به «شهر آفتاب» قوت گرفته است.

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ قرار است از ششم تا نهم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی در شمال تهران برگزار شود اما امروز «باشگاه خبرنگاران جوان» از ارسال نامه‌ای توسط «عبدالرضا رحمانی فضلی» به «محمد شریعتمداری» خبر داده است که حاکی از منع برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در این مکان است؛ این در حالیست که دقیقاً بیست روز تا زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ باقی مانده است و مهلت ثبت نام برای حضور در الکامپ و بخش‌های مختلف آن از جمله الکام استارز و الکام ترندز نیز به پایان رسیده و غرفه‌های آن به فروش رفته‌اند.

افرادی که برای حضور در نمایشگاه کتاب در سال‌های پیش و همچنین نمایشگاه خودروی تهران به شهر آفتاب سر زده بودند، قطعاً خاطرات خوشی از این رویدادها و محل برگزاری آن ندارند اما اکنون مدیریت این مجموعه خبر از آماده‌سازی ۴۰ هزار متر فضای نمایشگاهی داده است.

در سه سال گذشته، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مسئول برگزاری نمایشگاه الکامپ بوده است. سال گذشته «ناصرعلی سعادت»، رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، خبر داده بود که الکامپ بیست و سوم در فضایی به مساحت ۳۴ هزار متر برگزار شده است. اکنون اما آماری در دست نیست که آیا فضای نمایشگاهی ۴۰ هزارمتری شهر آفتاب پاسخگوی نیاز الکامپ بیست و چهارم در سال ۹۷ خواهد بود یا خیر. سعادت در سال ۹۶ گفته بود که کل فضای سرپوشیده نمایشگاه شهر آفتاب ۱۲ هزار متر مربع است.

نمایشگاه الکامپ در سه سالی که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شده، شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی بوده و از طرفی، الکام استارز نیز به گل سرسبد آن تبدیل شده است. الکام استارز در سال اول میزبان ۱۰۰ و در سال دوم میزبان ۴۵۰ استارتاپ بود. در پایان فروردین ۹۷، در نشست خبری الکامپ، «محمدباقر اثنی عشری»، رییس فعلی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که امسال نیز شاهد رشد چشم‌گیر حضور استارتاپ‌ها در الکام استارز و فضای اختصاصی آنها خواهیم بود. او در همین نشست خبری اعلام کرد که در سال ۹۶، فضایی ۷ هزار متری فقط به الکام استارز اختصاص پیدا کرده بود.

اکنون باید دید در حالی که ۲۰ روز تا زمان برگزاری الکامپ ۲۴ باقی مانده، آیا بهانه «ایجاد ترافیک» در منطقه‌ای که همواره خود نیز با ترافیک مواجه است می‌تواند تمام برنامه‌ریزی‌های تیم الکامپ را دست‌خوش تغییر و چالش کند یا خیر. مشخصاً افرادی با این بهانه به دنبال تبعید الکامپ به شهر آفتاب هستند اما در این بین این سوال مطرح می‌شود که آیا باید از ظرفیت‌های کامل یک مجموعه مانند محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران صرفاً برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای بی‌مخاطب استفاده کرد و مهم‌ترین نمایشگاه فناوری سال را به اعماق تهران برد و ترافیک را هم آنجا ایجاد کرد؟

لازم به ذکر است که تلاش دیجیاتو برای گفتگو با «محمدباقر اثنی عشری»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و «مهدی حیدری»، مدیر اجرایی الکامپ بیست و چهارم نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali00000000
    ali00000000 | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    ینی الان منطقه ما شد قعر تهران
    یه سری امکانات شهر افتاب بهتره نمی‌دونم نویسنده چرا خاطرات خوش نداره

  • Farzin Farzini
    Farzin Farzini | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    اگه نمایشگاه بین المللب آفتاب باشه که چه بهتر، ترافیک نمایشگاه قبل واقعا آزار دهنده بود

مطالب پیشنهادی