ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غار تام لوآنگ
تکنولوژی

اسپیس اکس برای نجات محبوس شدگان غار تایلند زیردریایی می سازد

دیروز اعلام شده بود مدیرانی از اسپیس اکس و بورینگ کمپانی به منظور کمک به تیم نجات محبوس شدگان در غاری در تایلند به این کشور سفر کرده اند. اکنون ایلان ماسک بنیانگذار این دو ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

دیروز اعلام شده بود مدیرانی از اسپیس اکس و بورینگ کمپانی به منظور کمک به تیم نجات محبوس شدگان در غاری در تایلند به این کشور سفر کرده اند. اکنون ایلان ماسک بنیانگذار این دو شرکت خبر از کار روی فناوری جدیدی برای نجات داده است.

در 2 تیر ماه 12 پسر بچه به همراه مربی فوتبال خود برای گشت به غار«تام لوآنگ» در استان چیانگ رای رفته بودند که به علت وقوع سیل در 4 کیلومتری ورودی آن محبوس شدند. پس از آن، عملیات نیروهای امداد و نجات آغاز شد و پس از 10 روز اعلام شد که وضعیت سلامتی آنها پایدار است.

غار تام لوآنگ
غواصان موفق شده بودند پسر بچه ها را در غار پیدا کنند. این تصویر توسط تیم امداد و نجات منتشر و گزارش شده که وضعیت سلامتی آنها پایدار است. با این حال در شرایط خطرناکی قرار دارند. همچنین میزان اکسیژن موجود در غار کاهش یافته.

به گزارش وبسایت ورج ماسک پیش از این از چند گزینه پیش رو برای نجات سخن گفته بود؛ حفاری برای دسترسی به محل محبوس شدن بچه های 11 تا 16 ساله، استفاده از لوله های قابل باد شدن و غلاف هایی برای فرار از جنس کِولار. اکنون او در مورد کار روی زیردریایی کوچکی به اندازه بچه ها داده که توسط قطعات راکت فالکون 9 ساخته می شود.

غار تام لوآنگ

ماسک اعلام کرده که پوسته این زیر دریایی توسط لوله انتقال اکسیژن مایع راکت های فالکون 9 ساخته می شود. به گفته او این زیردریایی آن قدر سبک است که 2 غواص بتواند پسر بچه قرار گرفته در آن را به دنبال خود بکشند و در عین حال به حدی کوچک است که از شکاف ها رد می شود. ایلان ماسک نام «مسیر اولیه» را روی این روش گذاشته است.

او در ادامه و در پاسخ به برخی از دنبال کنندگان خود در توییتر اعلام کرده که زیردریایی برای یک بچه یا یک بزرگسال با جثه ای کوچک جا دارد. علاوه بر این محفظه هایی برای اضافه کردن وزن مورد نیاز برای شناور کردن آن در نظر گرفته شده. هر محفظه دسته هایی در جلو و عقب به همراه قسمت هایی برای اتصال تا 4 محفظه به یکدیگر را دارد.

غار تام لوآنگ

به گفته ماسک، اکنون تیمی در اسپیس اکس در حال کار روی این وسیله هستند و در زمانی که او این موضوع را اعلام کرده، انتظار داشتند پیش از ارسال به تایلند در عرض 8 ساعت ساختش تکمیل شود.

غار تام لوآنگ
غواصان برای دسترسی به محبوس شدگان باید تا 6 ساعت در غار شنا کنند. علاوه بر این اخیراً «سامان گونان» یکی از غواصان نیروی دریایی سلطنتی تایلند در عملیات نجات جان داده بود.

متاسفانه بسیاری از پسر بچه ها فاقد مهارت شنا کردن هستند و این موضوع عملیات نجات را با مشکل روبرو کرده. شاید روشی که ایلان ماسک ارائه داده، بتواند راه حل این مسئله باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    عملیات نجات که اغاز شد که ! دو تاشونو اوردند بیرون تا العان

  • rad
    rad | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    به ایلان بگین جو گیر نشو بابا هزاران بچه در دنیا به شکل فجیعی دارن کشته میشن به خودت زحمت یک توئیت هم نمیدی

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

      درسته که باید به اون موضوعات هم واکنش نشون داد، اما آیا چون میلیون ها فقیر در دنیا وجود داره من نباید به یکیشون کمک کنم یا در موردش پست بنویسم؟!!

      • rad
        rad | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

        اگر برای تبلیغ خودت نباشه اشکالی نداره ولی این بابا همش برای جلب توجه کاراش

مطالب پیشنهادی