ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات قطعات خودرو
خودرو

۷۸۰ میلیون دلار ارز دولتی کجاست؟ ردپای ژن‌های خوب در واردات قطعات خودرو

هرجا که خبری از رانت و قانون‌شکنی هست پای ژن‌های خوب در میان است. «نادر قاضی‌پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز به نقش داشتن ژن‌های خوب در واردات قطعات خودرو با ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

هرجا که خبری از رانت و قانون‌شکنی هست پای ژن‌های خوب در میان است. «نادر قاضی‌پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز به نقش داشتن ژن‌های خوب در واردات قطعات خودرو با ارز دولتی اشاره کرد و گفت:

«صاحبان تعدادی از شرکت‌هایی که اخیرا قطعات خودرو وارد کشور کرده‌اند همسر و دختر برخی وزرا و ژن‌های خوب هستند، یکی از کارهای جدیدی که اخیرا توسط این افراد انجام شده ادغام سه شرکت با یکدیگر و ثبت شرکت جدید است تا اسامی این افراد ثبت نشود.»

قاضی پور با انتقاد از عدم انتشار لیست مونتاژکاران ارز بگیر خودرو به تاثیر شفاف سازی در کاهش فساد و کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و درخواست کرد لیست کسانی که برای واردات قطعات ارز دولتی گرفته‌اند مشخص شود. او در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا این قطعات به ایران خودرو، سایپا و سایر گروه های خودروسازی تحویل داده شده است یا خیر:

«سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند بر چگونگی تخصیص این ارزها نظارت کند. این شرکت ها حدود ۴ تا ۵ دست می‌چرخد و افراد زیادی سهامدار می‌شوند، لذا در نهایت شرکتی تشکیل می‌شود که سخت بتوان سهامداران و هیئت مدیره آنها را شناسایی کرد.»

واردات قطعات خودرو

سوءاستفاده از کارمندان برای فعالیت‌های تجاری مورد دیگری بود که قاضی‌پور ژن‌های خوب را به آن متهم کرد. او در این باره توضیح داد: «برخی از آقایان اخیرا کارمندان خود را وارد این موضوع کرده و از آنها چک سفید امضاء گرفته‌اند. فعالیت‌های تجاری آقایان توسط این کارمندان انجام می‌شود تا اسامی وزرا و معاونان وزرا منتشر نشود.»

واردات قطعات خودرو توسط آقایان و خانواده‌های آنها و تاثیر آن بر گرانی خودروهای داخلی موضوعی بود که قاضی‌پور به اعتراض کرد:

«با ارزی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات قطعات خودرو گرفته ایران خودرو و سایپا می‌توانند خودرو با قیمت یک بیستم تولید کنند. آقایان اعتقادی به تولید داخل ندارند، خرید خارجی برای آقایان پورسانت داشته و ثبت نام فرزندان آنها در خارج از کشور را تضمین می‌کند و از این طریق برای خود، همسران و فرزندان‌شان تابعیت می‌گیرند، در حالی که مملکت را برای منافع خود می‌فروشند.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شرق گفت: «باید مشخص شود ۷۸۰ میلیون دلار قطعات خودروی وارداتی کجا رفته است و این قطعات به قیمت دلار ۸ هزار تومانی یا ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فروخته شده است؟ لذا وزارت صنعت باید اسامی مونتازکاران ارز بگیر دولتی را منتشر کند.»

واردات قطعات خودرو

بر کسی پوشیده نیست که دست‌های در پس پرده گرانی خودروهای داخلی و قطعات آن را رقم می‌زندد، کسانی‌که به گفته قاضی‌پور ژن خوب دارند و تا امروز توانسته‌اند هویت خود را از مردم و مسئولان پنهان کنند. در نهایت باید دید مسئولان تا چه اندازه پیگیر آشکار شدن هویت متخلفان هستند و در این امر تا چه اندازه جدی و صادقانه برخورد خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    میدونم دیجیاتو اینو پاک می کنه ولی میشه لطفا اون همسران و دختران ژن خوبو بدید دست ما !؟ کاریشون نداریم، فقط میبریمشون یه جایی به صورت گروهی باهاشون صحبت می کنیم تا ارشاد بشن ? ? ?

  • ?️
    ?️ | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    آقازاده ها ثروتمندتر و مردم عادی فقیرتر می شود.
    اختلاف طبقاتی بعد از این بحران باز هم بیشتر می شود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی