ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به بازی هیتمن 2 و بخش Sniper Assassin؛ بررسی کن، فکر کن، بکش

قبل از E3 2018 و همانطور که انتظار می‌رفت، بازی Hitman 2 به صورت رسمی معرفی شد. این بازی ادامه‌ای بر ریبوت هیتمن است ولی دیگر به صورت اپیزودیک عرضه نمی‌شود. IO Interactive و برادران ...

مهرشاد مرادزاده
نوشته شده توسط مهرشاد مرادزاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

قبل از E3 2018 و همانطور که انتظار می‌رفت، بازی Hitman 2 به صورت رسمی معرفی شد. این بازی ادامه‌ای بر ریبوت هیتمن است ولی دیگر به صورت اپیزودیک عرضه نمی‌شود. IO Interactive و برادران وارنر با یکدیگر سعی دارند تا پس از دو سال، نام Agent 47 را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازند. ریبوت 2016 سری هیتمن به عقیده خیلی از مخاطبان و منتقدان از بهترین بازی‌های سال بود و حفظ این محبوبیت، کیفیت و از همه مهم‌تر، ار تقاء تجربه آن کار ساده‌ای نیست. قطع رابطه با اسکوئر انیکس سختی کار سازندگان بازی را دوچندان کرده و IO Interactive باید لیاقت خود را نشان دهد. اما آیا تا کنون این بازی توانسته نظرات را به خود جلب کند؟

بازی Hitman 2

در دورانی زندگی می‌کنیم که سرگرمی‌های تخیل‌محور در دل طرفداران جا خوش کرده‌اند و بسیاری از بازی‌ها نیز به این سمت و سو پیش می‌روند. ریبوت هیتمن اما در تضاد کامل با این جریان قرار دارد و سعی دارد تا لحظه به لحظه، تجربه‌ واقع‌گرایانه‌تری را ارائه دهد. کریستین الوردم، کارگردان هنری بازی، جریان کنونی موجود در روند ساخت بازی را مدیون تجربیات بدست آمده از نسخه اپیزودیک می‌داند. او در E3 2018 گفته بود:

«ما بسیاری از افراد را قانع کردیم که انتشار اپیزودیک مفید واقع شده. این نوع انتشار، مخاطبان را وادار کرد تا به جزئیات هر مرحله وارد شوند که پیروزی بزرگی به شمار می‌رود. با توجه به اینکه ما وارد وادی سندباکس‌ها شده بودیم، این مهم بود که تمام جزئیات به کار رفته، دیده شوند. اگر مخاطب فقط شلیک کند (و بگوید: خب این هم از مرحله میامی)، بازی کاملا درک نخواهد شد.»

بازی Hitman 2

هر تکه از ریبوت هیتمن را می‌توان به یک چرخ‌دنده ساعت تشبیه کرد. کافیست یک چرخ‌دنده به درستی با دیگر چرخ‌دنده‌ها چفت نشده تا بازی به فاجعه‌ای تمام‌عیار تبدیل شود. داستان، گیم‌پلی و گرافیک باید در کنار هم به خوبی کار کنند و اگر تیم سازنده در یکی از این بخش‌ها کم‌ کاری کند، بازی به کلی از روند موفقیت خارج می‌شود.

پیشرفت‌های کوچک و بزرگی در بازی صورت گرفته تا این نسخه هم روند صعودی مجموعه را حفظ کند. از تغییراتی که این بازی پیدا کرده، می‌توان به «آینه‌های پویا» اشاره کرد. این تغییر جزئی موجب می‌شود که قتل در سرویس بهداشتی امری آسان نباشد. دیگر ویژگی اضافه شده، امکان پرت کردن جنازه‌ها از ارتفاع بالا برای مخفی کردن آن‌هاست. همچنین بخش جدیدی به نام Sniper Assassin به بازی اضافه شده که حالت Co-op دارد و در ادامه بیش‌تر به آن می‌پردازیم.

نگاهی به گیم‌پلی منتشر شده از Hitman 2؛ آموزش چگونگی قاتل شدن

دمویی که از بازی Hitman 2 پخش شده بود، روایتگر قتل یکی از رانندگان مسابقات فرمولا وان میامی بود. در میان انتخاب‌های موجود برای انجام این کار، نفوذ به تیم تعمیرات و تعویض تایر راننده به عنوان تصمیم نهایی انتخاب می‌شود.

گرافیک بازی در این دمو بسیار روشن‌تر و پر از رنگ‌های مختلف شده است و نورپردازی و سایه-روشن‌ها در مکان‌های مختلف بیرون و داخل، به خوبی هر چه تمام‌تر صورت گرفته. چنین چیزی قبلا در این فرنچایز کم‌تر دیده می‌شد و این تغییر، جزئیات به کار رفته در جای جای بازی را بیش‌تر نمایان می‌کند. نماها و محیط بازی، سینمایی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و بزرگی دنیای بازی، حق انتخاب‌های شما را بیش‌تر از همیشه می‌کند.

مأمور 47، قبل از عبور از گیت بازرسی، پوششی معمولی و شبیه به دیگر افراد طرفدار مسابقات اتومبیلرانی دارد. امکان کشتن نگهبان گیت در همان لحظه فراهم است، اما NPCهای بسیار زیاد بازی، این انتخاب را جاهلانه می‌کنند. با گذر از ورودی، دریایی از افراد روبروی شما قرا می‌گیرند. هر کدام از آن‌ها رفتار و عادات خاص خودشان را دارند و اگر از اشکالات جزئی راه‌رفتن و باگ‌های ریز به دلیل دمو بودن بازی بگذریم، این بخش از کار به خوبی صورت گرفته است. دیگر از آن نگاه‌های بی‌مورد عجیب مردم خبری نیست تا شما کار عجیبی کنید که قابل توجه باشد. طبق معمول، باید چند دقیقه‌ای از ابتدای هر مرحله به بررسی موقعیت و انتخاب بهترین راه قتل بپردازید. بدیهی است که سلسله اعمال شما باید بی‌نقص باشد تا در پایان قتل بدون ایرادی را رقم بزنید.

بازی Hitman 2

گمراه کردن افراد با فرو رفتن در نقش‌ها راحت‌تر از گذشته شده و با پیشرفت‌های بازی در این زمینه می‌توانید در جمعیت بسیار زیاد مردم و جلوی دیدگان همه، هویت اصلی خود را بهتر از نسخه‌های پیشین مخفی کنید. نکته دیگر قابل مشاهده در گیم‌پلی، استفاده از سم برای فرستاندن تعمیرکار به توالت است که نشانه آزادی عمل بیش‌تر بازی است.

بخش Sniper Assassin فقط یک میدان تیر نیست

بازی Hitman 2

بخش مورد انتظار بازی Hitman 2 یعنی Sniper Assassin از پیشرفت‌های بزرگ این نسخه به شمار می‌رود. کسانی که بازی هیتمن 2 را پیش خرید کرده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند از این بخش لذت ببرند. در این بخش مأمور 47 روی یک تپه ثابت ایستاده و نظاره‌گر یک عروسی سلطنتی است و مأموریت این است که 3 شخصیت مهمان را از پا درآورید. شاید حوصله‌سربر به نظر برسد اما آزادی عملی که در اختیار شما گذاشته می‌شود، بسیار سرگرم کننده است.

شما می‌توانید به زنجیر لوستر شلیک کنید، کیک عروسی را بترکانید تا موجب حواس‌پرتی شود و با اعمال زیاد دیگری این تجربه را منحصربفرد کنید. نه تنها شما امکان استفاده از انواع مهمات و گلوله‌ها را دارید، بلکه امکان تنظیم زوم دوربین اسنایپر هم در اختیار شما گذاشته شده است. همچینین، پس از پایان هر چالش، امکان ارتقاء اسلحه از نظر قدرت، پایداری، افزایش پیوستگی شلیک‌ها و... وجود دارد. در سرتاسر نقشه، اشیای مخفی زیادی وجود دارند که با شلیک به آن‌ها می‌توانید آیتم‌های مختلفی را به عنوان پاداش بگیرید.

این بخش پتانسیل زیادی برای تجربه به صورت چند نفره دارد و همچنان در ابتدای راه است. با گذر زمان باید منتظر اضافه شدن محتواهای بیش‌تری به این بخش باشیم. استقبال بسیار زیادی از محتوای Sniper Assassin صورت گرفته و مخاطبان از این بخش رضایت کامل را داشته‌اند.

بازی Hitman 2

IO Interactive با هر نسخه سعی کرده تا فرنچایز هیتمن را بهتر و واقع‌گرایانه‌تر کند. با توجه به نمایش‌هایی که تا کنون از بازی منتشر شده‌اند، این امر را تمام و کمال انجام داده و به خوبی توانسته تجربیاتی که از نسخه اپیزودیک بدست آمده را در «هیتمن 2» پیاده کند. با افزودن بخش جدید کوآپ به بازی، دیگر هیچ گلایه‌ای با موضوع تکراری بودن بازی Hitman 2 قابل پذیرش نیست.

نظر شما در مورد بازی Hitman 2 و تغییرات آن چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین.
    فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین. | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    کچل فقط جانی?

  • Mostafa8789
    Mostafa8789 | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    ایول بنظرم هیتمن مخصوصا وقتی از قدیم باهاش خاطره داریم میتونه یکی از گزینه های خریدمون باشه بابت توضیحات سپاس و مخصوصا اون عکس آخر که ماهی دستشه :))

مطالب پیشنهادی