ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگلستان فیسبوک را به پرداخت جریمه‌ای ۶۶۲ هزار دلاری محکوم کرد

اخیراً کمیسیون اطلاعات انگلیس اعلام کرده که فیسبوک قانون حفاظت از داده ها را زیر پا گذاشته و از اطلاعات کاربران محافظت نکرده. به همین دلیل ارگان یاد شده این شبکه اجتماعی را به پرداخت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اخیراً کمیسیون اطلاعات انگلیس اعلام کرده که فیسبوک قانون حفاظت از داده ها را زیر پا گذاشته و از اطلاعات کاربران محافظت نکرده. به همین دلیل ارگان یاد شده این شبکه اجتماعی را به پرداخت جریمه‌ای ۵۰۰ هزار پوندی (معادل ۶۶۲ هزار دلار) محکوم کرده است.

چندی پیش در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده بود، مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره آمریکا و پارلمان اروپا حاضر شد و به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ داد.

فیسبوک

با این حال عذرخواهی‌های پی در پی مدیر عامل فیسبوک موجب نشده که ارگانهای نظارتی دست از کار خود بکشند. بررسی های کمیسیون اطلاعات انگلیس از اردیبهشت تا خرداد ماه سال ۹۶ و به دنبال برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) آغاز شد و این موضوع مطرح شده بود که چگونه [احتمالاً] احزاب می توانند نتایج انتخابات را با مبارزات انتخابات دیجیتالی دستکاری کنند. به عبارتی در پی این انتخابات تحقیقاتی آغاز شد تا بررسی شود که آیا در مبارزات انتخاباتی از اطلاعات کاربران سوء استفاده شده یا خیر.

«دامین کالینز» یکی از نمایندگان مجلس انگلستان، وظیفه تحقیقات درباره این موضوع را بر عهده گرفت تا اطلاعت بیشتری بدست آورد.

به گزارش وبسایت ایندیپندنت در واقع یکی از نگرانی ها این بود که شاید با ارسال اطلاعات شهروندان بریتانیا به خارج از کشور، قوانین حفاظت از داده سال 1998 بریتانیا نقض نشده باشد.

فیسبوک

حال علاوه بر محکوم شدن شبکه اجتماعی یاد شده به پرداخت جریمه نقدی، این شرکت باید علناً به سوالات دیگری هم پاسخ دهد.

این شبکه اجتماعی اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر خود را اشتباهاً در اختیار Cambridge Analytica قرار داده است. کمپانی یاد شده به استفاده از این اطلاعات برای دستکاری و دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا سال ۲۰۱۶ متهم شده است. البته تا به حال مسئولان این شرکت استفاده از این اطلاعات را رد کرده‌اند.با این حال شرکت یاد شده ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد و بسته شد.

 

 

تماشا کنید: اولین مصاحبه‌ی زاکربرگ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی