ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت اسرار تجاری اپل
تکنولوژی

سارق اسرار تجاری اپل در حین فرار به چین دستگیر شد

FBI یکی از کارمندان سابق اپل را به جرم سرقت اسرار تجاری مرتبط با خودروی خودران این شرکت دستگیر کرده است. به گزارش رویترز بنا بر شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال، «ژیائولَنگ ژانگ» که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

FBI یکی از کارمندان سابق اپل را به جرم سرقت اسرار تجاری مرتبط با خودروی خودران این شرکت دستگیر کرده است.

به گزارش رویترز بنا بر شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال، «ژیائولَنگ ژانگ» که در 16 تیر ماه در فرودگاه سن خوزه و پس از رد شدن از بازرسی امنیتی دستگیر شده برای یک استارتاپ حوزه خودروهای خودران چینی کار می کرده.

او پس از دانلود کردن طرح مرتبط با یک برد مدار خودروی خودران در لپتاپش، یک پرواز لحظه آخری به مقصد چین را رزور کرده و قصد فرار داشته. در واقع ژانگ تعداد 25 صفحه از طرح های سری اپل را در یک فایل سرقت کرده است.

سرقت اسرار تجاری اپل

ژانگ به منظور توسعه نرم افزار و سخت افزار در پروژه خودروی خودران اپل استخدام شده بود و بردهای مدار برای تحلیل حسگر داده را طراحی و آزمایش می کرد. بنا بر ادعای مطرح شده در شکایت ظاهراً او در ماه آوریل (فروردین تا اردیبهشت سال جاری) به بهانه مرخصی به دنیا آمدن فرزند به همراه خانواده خود به چین سفر کرده بود.

پس از بازگشت، به سرپرست خود اعلام کرد که قصد استعفا و بازگشت به چین و کار در شیائوپِنگ موتورز را دارد؛ یک شرکت خودروهای الکتریکی هوشمند که مقر آن در سیلیکون ولی است.

سپس سرپرست ژانگ مامورین امنیتی اپل را خبر کرد و کشف شد که ژانگ جستجوهای گسترده ای را در پایگاه های داده سری انجام داده و در 8 اردیبهشت نیز به مقر اپل آمده؛ درست در زمانی که تصور می شد در مرخصی باشد.

سرقت اسرار تجاری اپل

علاوه بر این هنگامی که او در مقر اپل بوده یکی از همکارانش چیپ اختصاصی اپل را به او نشان داده است. البته گفته نشده که این چیپ با خودروهای خودران در ارتباط بوده یا خیر. در حدود 5 هزار تا 135 هزار کارمند اپل به داده های مرتبط با پروژه خودروهای خودران دسترسی دارند با این حال تنها 2700 نفر از آنها می توانند به داده های محرمانه در این حوزه دست پیدا کنند که ژانگ نیز در این بین بوده است.

ژانگ به مقامات رسمی اپل اعلام کرده که سخت افزاری را از آزمایشگاه برداشته زیرا قصد داشته آن را به مکان دیگری متعلق به اپل منتقل کند و تصور می کرده این قطعه برای خود او قابل استفاده باشد.

اپل اعلام کرده که در حال همکاری با مقامات هستند تا از افراد دخیل در موضوع سرقت اطلاع پیدا کنند. FBI و وکیل ژانگ به این موضوع پاسخی نداده اند.

 

 

تماشا کنید: توسعه فناوری قایق های خودران توسط ولوو پنتا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    روس ها هم سر بمب اتمی همین کار رو کردن

  • آریا
    آریا | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    دزدی کارشونه. کلا هزینه تحقیق و توسعه نمیدن فقط کپی کاری میکنن.

  • HyperHope
    HyperHope | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    اینهمه مدت کشورای غربی ، اومدن کشورهای دیگه رو استعمار کردن و از منابع استفاده کردن ، حالا بزار کشورهای دیگه از منایع اونا استفاده کنن.

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    1 میلیارد ادم تو چین هست کلا نه تیم فوتبال درست دارند نه هوش درست حسابی خیله 1 میلیارد نفر دور هم جمع باشند تو اون کشور گسترده و نتونند با این همه مغزتو یک کشور فناوری نو و جدید درست کنند هند هم همین جوره ولی تو کشورهای اروپایی شاهد هستیم که تند تند جازه نوبل برنده میشند و جمعیت کم دانش اوری زیاد

    • HyperHope
      HyperHope | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

      جمعیت وقتی بالا باشه اتفاقا کیفیت رفاه و آموزش میاد پایین و ذهن بازی دیگه باقی نمیمونه.

مطالب پیشنهادی