ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گرانی موبایل را گزارش کنید؛ پرداخت خسارت از جریمه متخلفان

۱۷ روز از انتشار نام شرکت‌هایی که برای واردات موبایل، به آنها ارز دولتی تخصیص داده شده بود سپری می‌شود و هنوز بازار موبایل به ثبات قیمتی نرسیده است. گزارش میدانی دیجیاتو در روزهای ابتدایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۶

۱۷ روز از انتشار نام شرکت‌هایی که برای واردات موبایل، به آنها ارز دولتی تخصیص داده شده بود سپری می‌شود و هنوز بازار موبایل به ثبات قیمتی نرسیده است. گزارش میدانی دیجیاتو در روزهای ابتدایی هفته نیز نشان می‌دهد که قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده‌اند بلکه با افزایشی اندک نیز همراه بوده‌اند. با این حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر می‌دهد که بررسی عملکرد واردکنندگان موبایل در مراحل پایانی خود است و به زودی متخلفان معرفی می‌شوند.

«یدالله صادقی» امروز در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد افرادی که موبایل یا خودرویی که با ارز دولتی وارد شده‌ را گران‌تر خریده‌اند، باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند. وی همچنین خبر داده است که خسارت مردم از محل جریمه متخلفان جبران می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به ایسنا گفته است که ۴۰ واردکننده موبایل مورد بررسی قرار گرفته‌اند که میزان واردات، ارز تخصیصی، ارز دریافتی آنها بررسی شده است. صادقی همچنین اعلام کرده است که این رسیدگی در مراحل انتهایی خود است:

«هم اکنون اطلاعات تمام فروشندگان و میزان خسارتی که باید محاسبه شود، مشخص است و به زودی با همه متخلفان برخورد خواهد شد. از سوی دیگر نیز فروشندگان موظفند که مردمی را که از این بابت زیان دیده‌اند را دعوت کرده و خسارت آنها را جبران کنند در غیر این صورت مردم می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی مراجعه کنند.»

به گفته صادقی، ۲۲۴ هزار موبایل توزیع شده اما ۹۴ هزار دستگاه تلفن همراه در انبار واردکنندگان موبایل باقی مانده است: «منتظر اعلام قیمت از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم تا نه تنها مابه التفاوت قیمت واقعی با آن چیزی که در بازار فروخته شده است را محاسبه کنیم، بلکه مابقی تلفن های همراه توزیع نشده با قیمت درست در بازار عرضه شوند.»

پس از انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی از سوی وزارت ارتباطات، آذری جهرمی در نهم تیر ماه خبر داده بود که تا ۱۰ روز آینده قیمت‌ها در بازار موبایل به تعادل خواهد رسید اما هنوز روند سابق در بازار موبایل پایدار است و در روزهای ابتدایی شروع این جریان، صرفاً چند واردکننده اقدام به فروش تعداد محدودی موبایل به صورت نمایشی کردند.

باید دید هدایت مردم به سمت سامانه ۱۲۴ با وجود پیچیدگی‌های دلالی در بازار موبایل و لایه‌های واردات این محصول، باعث می‌شود تا خسارتی به دست مشتریان متضرر برسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ali farhadi
    Ali farhadi | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    بش بگو جای دوری نمیخاد بری از توی گوشیت قیمتهای دیجی کالا رو چک کن خیابون هم لازم نیست بری

    • mansour.bz
      mansour.bz | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

      احسن

  • مهران
    مهران | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    با کی برخورد کنید مگه میشه با خودشون برخورد کنن

  • گودرز
    گودرز | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    واردات میلیاردی موبایل توسط آقازاده ها رو کی گزارش میده تازه کی میخواد رسیدگی کنه پیدا کنید پرتقال فروش را

  • سامان جعفری
    سامان جعفری | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    شما بگو کجا به قیمته یا ۱۰۰ تومن ارزونتره تا بریم اونجا بخریم !!! دلتون خوشه بابا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی