ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی موبایل Galaxy X سامسونگ چنین خواهد بود

صحبت‌های زیادی در مورد تلفن تاشدنی سامسونگ شنیده می‌شود که عمدتا هم در اخبار موبایل Galaxy X لقب گرفته. طبق شایعات قرار است ابتدای سال ۲۰۱۹ این موبایل از راه برسد اما با اطلاعات اندکی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

صحبت‌های زیادی در مورد تلفن تاشدنی سامسونگ شنیده می‌شود که عمدتا هم در اخبار موبایل Galaxy X لقب گرفته. طبق شایعات قرار است ابتدای سال ۲۰۱۹ این موبایل از راه برسد اما با اطلاعات اندکی که در دست داریم، تصویرسازی و تصور اینکه چطور این موبایل کار می‌کند واقعا دشوار است. در این مطلب مروری کرده‌ایم بر نحوه کارکرد آن در شرایط مختلف.

اولین موبایل تاشدنی

سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی چندین سال است که برای تولید گوشی هوشمند جدیدی تلاش می‌کنند. این موبایل می‌تواند از نمایشگرهای منعطف بهره ببرد تا بدون آنکه صدمه‌ای ببینند خم شوند. بدنه موبایل به گونه‌ای طراحی می‌شود تا خم‌پذیر باشد بنابراین قابلیت خم شدن برای بدنه و باتری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه به کارگیری این مدل در یک طراحی کلیدی نهفته است: تاشدن به داخل و تاشدن به بیرون.

تاشدن به سمت داخل که دقیقا همان کاربرد تلفن‌های قدیمی تاشو را دارد. دستگاه را باز می‌کنید تا نمایشگر به سمت شما گشوده شود. تاشدن به سمت بیرون اما مثل آن است که موبایلی با نمایشگر منعطف داشته باشید. در هر صورت انتظار می‌رود که این موبایل مثل یک تبلت کوچک یا فبلت بزرگ کار کند وقتی باز شده است.

سامسونگ در حال حاضر هر دو نوع طراحی را مورد آزمایش قرار داده اما طبق گمانه‌زنی‌ها، نسل اول موبایل‌هایش رویکرد تاشدن به سمت داخل را دارد. بگذارید نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم.

طراحی موبایل Galaxy X

در زیر سه ایده‌ای که تاکنون در مورد موبایل Galaxy X شنیده‌ایم را بررسی می‌کنیم. به منظور این بررسی، بگذارید تصور کنیم دستگاه‌ها در حالت تا نشده نمایشگر ۱۸:۹ دارند. در صورت تا شدن این نسبت تصویر به هم می‌ریزد.

۱. موبایلی که سه بار تا می‌شود. افشا توسط Patently Mobile.

۲. موبایلی با نمایشگر ۷.۳ اینچی که در حالت تا شده فضای ۴.۵ اینچی در اختیار می‌گذارد. افشار توسط MK.

۳. موبایلی با نمایشگر ۷ تا ۸ اینچی که تا دو سوم آن را می‌توان تا زد. افشا توسط ETNews.

وبسایت Android Authority به منظور شبیه‌سازی دقیق‌تر، طرح‌های فوق را صرفا از لحاظ مکانیکی به نمایش گذاشته اما طراحی و سایز دقیق نیست و موبایل Galaxy X احتمالا شباهتی به این طراحی‌ها ندارد.

گزینه اول

احتمال اول بر اساس پتنت سامسونگ در نظر گرفته شده و اجازه می‌دهد که کاربر سه بار تلفن خودش را تا کند. قسمت بالایی موبایل به سمت داخل و قسمت پایین به سمت بیرون تا می‌خورد و در قسمت میانی جمع می‌شود. بنابراین فضایی به اندازه یک کارت اعتباری برای تعامل کاربر باقی می‌ماند (اگر نمایشگر را حدودا ۷ اینچ در نظر بگیریم). بسیار جالب به نظر می‌رسد حتی در صورتی که احتمال واقعی بودن آن بسیار کم خواهد بود.

با یک نمایشگر ۷ اینچی، باید حتما ضخامت دستگاه اندک باشد و محتویات داخل دستگاه هم به نحو پیچیده‌ای جا گرفته باشند چون در هر صورت قرار است سه بار تا بخورند. برای محصولی نسل اولی، ساخت چنین دستگاهی جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. ۳.۵ اینچ باقی مانده هم فضای زیادی برای کار کردن با یک موبایل به نظر نمی‌رسد.

گزینه دوم

این مدل فقط یک بار تا می‌شود و تا سه چهارم موبایل بالا می‌آید و بخش بزرگی از نمایشگر را برای استفاده باقی می‌گذارد که ویژگی‌های کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اندکی عجیب به نظر می‌رسد اما یک دلیل وجود دارد که سامسونگ این مدل را به جای گزینه اول بپسندد. در این حالت، موبایل همیشه قابل استفاده خواهد بود ولی در حالت تاشدن قبلی چنین نیست.

گزینه سوم

ایده اصلی گزینه سوم به خم شدن یک‌سوم بالایی نمایشگر و قرار گرفتن آن روی یک‌سوم میانی نمایشگر باز می‌گردد. با این حرکت، موبایل شما کوچکتر می‌شود ولی همچنان می‌توانید از یک‌سوم پایینی به عنوان نمایشگر استفاده کنید.

با نمایشگری ۸ اینچی، این مدل گوشی Galaxy X احتمالا کارایی خاصی نداشته باشد چون از لحاظ جایگیری در جیب، کاربر دچار مشکل خواهد شد و سامسونگ چنین نمی‌خواهد.

طراحی چنین تلفنی اما با نمایشگری کوچکتر از ۸ اینچ محتمل‌تر است اما با مشکلاتی هم روبرو خواهد شد که گزینه شماره یک با آن روبرو بود. فضای قابل استفاده بسیار کوچک است و احتمالا نمی‌توان کاربرد زیادی از آن بیرون کشید.

ETNews می‌گوید نمایشگر چنین موبایلی قادر است زمان را نشان دهد یا اپلیکیشن‌های محدودی مثل تلفن را در اختیار قرار قرار دهد تا با آن زنگ بزند یا تماس‌های دریافتی را پاسخ بدهد.

جالب اینکه موبایل Galaxy X اصلا نیازی به دوربین جلو ندارد و از همین جهت ماجرای حاشیه نمایشگر هم تا حدودی قابل حل خواهد بود. اگر قرار باشد قسمت بالایی موبایل به سمت داخل تا بخورد، دوربین پشتی نقش دوربین جلو را هم ایفا خواهد کرد.

در مورد گوشی، اسپیکر و سنسورهای دیگر اما هیچ تصوری در طرح‌های فوق قابل مشاهده نیست. در هر صورت تا نهایی شدن طرح‌های سامسونگ و لو رفتن تصاویر واقعی زمانی باقی مانده. به نظر شما چه طرحی برگزیده می‌شود؟ یکی از سه طرح فوق یا شکلی دیگر که شما در ذهن دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    اصلا از بیخ ایده ی مسخره ای..

  • MK
    MK | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    من چیزیو "افشار" نکردم :)))

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

      ????

  • MK
    MK | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    ". موبایلی با نمایشگر ۷.۳ اینچی که در حالت تا شده فضای ۴.۵ اینچی در اختیار می‌گذارد. افشار توسط MK."

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    اگه خم بشه مثل ساعت دور مچ دست رو بگیره خوبه والا خیلی مسخرست

  • Stranger
    Stranger | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    داره با glx رقابت میکنه که تو جیب جا بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی