ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد گوگل
تکنولوژی

تایپ با کد مورس در کیبورد گوگل به کمک افراد معلول می‌آید

تقریبا یک ماه پیش بود که گوگل امکان تایپ با کدهای مورس را به نسخه اندروید کیبورد خود اضافه کرد و حالا همین ویژگی برای کاربران iOS نیز منتشر شده. همانطور که می‌دانید، تایپ با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

تقریبا یک ماه پیش بود که گوگل امکان تایپ با کدهای مورس را به نسخه اندروید کیبورد خود اضافه کرد و حالا همین ویژگی برای کاربران iOS نیز منتشر شده. همانطور که می‌دانید، تایپ با کدهای مورس برای افراد معلول و ناتوان می‌تواند بسیار ساده‌تر از سر و کله زدن با تعداد زیادی از حروف الفبا باشد.

بنابراین هدف اصلی از ارائه این قابلیت کمک به افراد ناتوان در تایپ سریع‌ بوده، هر چند کاربران عادی هم می‌توانند در صورت تمایل استفاده از کدهای مورس را یاد بگیرند. برای این منظور گوگل یک بازی ساده طراحی کرده تا روی اندروید، آی او اس یا دسکتاپ بتوانید در کمتر از یک ساعت استفاده از این کدها را فرا بگیرید.

کیبورد گوگل

تانیا فینلایسون، توسعه دهنده آمریکایی که به اختلال Cerebral Palsy (فلج مغزی) مبتلاست عقیده دارد که یادگیری کدهای مورس برای افراد معلولی مثل او اجتناب ناپذیر است:

 من یکی از چهار کودکی بودم که برای شرکت در یک تحقیق دانشگاه واشنگتن روی کودکانی که قدرت تکلم نداشتند، انتخاب شدم. سرپرستی این پروژه بر عهده Al Ross بود، کسی که توانست برای ساخت یک دستگاه ارتباطی کد مورس برای کودکان معلول سرمایه لازم را جمع‌آوری کند. دستگاه در زمان خودش یک محصول انقلابی بود؛ می‌توانست تمام کدهای مورس من را به حروف الفبا تبدیل کرده و با صدای بلند و به زبان انگلیسی برای دیگران بخواند. حتی روی دستگاه یک پرینتر کوچک هم نصب شده بود.

گوگل برای ارائه قابلیت تایپ با کد مورس، مستقیما از تانیا مشاوره گرفته و پس از ارائه برای دیوایس‌های اندرویدی حالا آن را برای کاربران آی او اس نیز منتشر کرده است. با این حساب جی‌بورد به نخستین کیبورد دیجیتالی دنیا تبدیل می‌شود که افراد ناتوان و معلول می‌توانند از آن برای ارتباط راحت‌تر با عزیزان‌شان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی خاوری
    مهدی خاوری | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    بازی که گوگل برای یادگیری کد مورس داده رو لطفا معرفی کنید.

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

      به متن خبر اضافه شد، ممنون از شما.

مطالب پیشنهادی