ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو از مذاکره با سایر کمپانی ها بر سر کراس پلی می گوید

کراس پلی یکی از بحث‌های جنجالی حوزه گیمینگ بوده و هست. مایکروسافت و نینتندو با بازی‌های فورتنایت و ماینکرفت در این زمینه همکاری می‌کنند ولی سونی همچنان از همکاری در این قضیه خودداری می کند.و ...

مهرشاد مرادزاده
نوشته شده توسط مهرشاد مرادزاده | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

کراس پلی یکی از بحث‌های جنجالی حوزه گیمینگ بوده و هست. مایکروسافت و نینتندو با بازی‌های فورتنایت و ماینکرفت در این زمینه همکاری می‌کنند ولی سونی همچنان از همکاری در این قضیه خودداری می کند.و به تازگی مدیران اجرایی نینتندو طی مصاحبه‌ای، از ادامه داشتن مذاکرات با دیگر شرکت‌ها بر سر کراس‌پلی صحبت کرده اند:

مدیر ارشد اجرایی نینتندو، سوسومو تاناکا (Susumu Tanaka) در جلسه‌ای با سهامداران این شرکت اظهار داشته که نینتندو مشتاق همکاری با دیگر رقبا بر سر کراس پلی است. تاناکا اذعان کرد که دو طرف باید به یک نقطه مشترک در تصمیم‌گیری برسند تا این قراردادها پایدار بمانند. تاناکا همچنین گفت:

«کراس‌پلی اساسا از مکالمات بین ناشرها و صاحبان پلتفرم تشکیل می‌شود. ما تمایل داریم تا هر کاری از دستمان بر می‌آید را برای ناشران انجام دهیم و اکنون ناشران خواستار یکپارچگی در زمینه کراس‌پلی هستند. بعضی از شرکت‌ها نیز درباره رسیدن به این دستاورد مطمئن نیستند. پس ما به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم.»

مدیر سابق نینتندو، تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) نظر دیگری در این زمینه دارد. او معتقد است که نمی‌تواند مستقیما درباره کراس‌پلی فورتنایت یا ماینکرفت صحبت کند؛ زیرا آن‌ها توسط نینتندو راه‌اندازی نشده‌اند. او می گوید که طرز فکر نینتندو در مورد پیشنهاد همکاری با دیگر پلتفرم‌ها ثابت خواهند ماند.

کراس پلی

همچنان بارقه‌ای از امید وجود دارد که سونی در بحث کراس‌پلی با دیگر پلتفرم‌ها همکاری کند. مدیر اجرایی سونی، شاون لیدن (Shawn Layden) هفته گذشته گفته بود که این کمپانی از بازخوردها مطلع است. او می گوید زمانی سونی از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد که توسط جامعه بازی سونی درک شود و به کسب و کار آن‌ها صدمه نزند.

طبق صحبت‌های توسعه دهنده سابق سونی، جان اسمدلی (John Smedley) دلیل عدم همکاری سونی با پلتفرم‌های رقیب برای «پول» است. او گفته که مدیران سونی دوست ندارند بازی خاصی برای ایکس باکس خریداری شود و در پلی استیشن 4 بازی شود.

نظر شما در مورد کراس پلی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احمدرضا رحیمی مقدم
    احمدرضا رحیمی مقدم | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    به نظر من کراس پلی یکی از ایده های ناب و مورد قبول از طرف اکثر پلیر هاست.و این رو هم قبول دارم که شرکت ها واسشون کمی سخت باشه که از این فیچر پشتیبانی کنند.ولی از طرفی دیگر مشکلی برای خود پلیر ها مخصوصا پلیر های کنسوله.چون دستگاه های پردازنده ی بازی و دسته های بازی در کنسول های مختلف فرق میکنه که باعث ایجاد تفاوت در فریم در ثانیه و نوع گیمپلی میشه که افرادی که از نظر گیمپلی در نینتندو و از نظر پردازش بازی و فریم در ایکس باکس دچار افت میشن نسبت به دیگر پلیر ها دچار مشکل و کاهش علاقه به گیم میشن.مخصوصا زمانیکه پی سی هم وارد قضیه بشه که دیگه کلا کلک همه کنسول پلیرها کندس چون دیگه شاهد هیچ رحمی نخواهند بود.

    • احمدرضا رحیمی مقدم
      احمدرضا رحیمی مقدم | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

      من خودم یه پی سی گیمرم و دارم این بی رحمی ها رو میبینم.بخاطر وجود دکمه های زیاد و فاصله بین دو دست واقعا گیمپلی آسون میشه و من هم با وجود این بی رحمی ها واقعا راضیم و همیشه با کنسول گیمر ها سر همین قضیه دهن به دهن میشم :}

مطالب پیشنهادی