ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر پیشین واحد هوش مصنوعی گوگل بعد از 8 سال به اپل پیوست

اپل اخیراً «جان جیاناندرئا» را رسماً به عنوان مدیر استراتژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود منصوب کرده است. جیاناندرئا پیش از پیوستن به اپل، به مدت 8 سال مدیر تیم های هوش ماشینی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اپل اخیراً «جان جیاناندرئا» را رسماً به عنوان مدیر استراتژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود منصوب کرده است. جیاناندرئا پیش از پیوستن به اپل، به مدت 8 سال مدیر تیم های هوش ماشینی، تحقیقات و جستجو گوگل بود و شایعات پیوستن او به اپل، از ماه آپریل گذشته به گوش می رسید.

او از این پس یکی از 16 مدیر ارشد کوپرتینویی خواهد بود که به صورت مستقیم به تیم کوک، مدیرعامل اپل گزارش می دهد. بنابر ایمیلی داخلی به کارمندان که خبرگزاری نیویورک تایمز به آن دست یافته، تیم کوک می گوید که جیاناندرئا «مثل ما به حریم شخصی متعهد است و رویکردی هوشمندانه دارد».

جیاناندرئا در سمت جدید خود مسئولیت تعیین استراتژی های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را برعهده دارد و به اپل کمک خواهد کرد تا تکنولوژی های بنیادین خود در زمینه یادگیری ماشین و سیری را بهبود ببخشد. وی در سال 2010 به گوگل پیوست و به عنوان نایب رییس واحد مهندسی آغاز به کار کرد. پیش از آن هم از سال 2005 الی 2010 مدیریت ارشد فنی استارتاپ Metaweb را برعهده داشت و در واقع با خرید این استارتاپ از سوی گوگل بود که پای او به کمپانی ساکن مانتین ویو باز شد.

اما با جدایی او از گوگل، بن گومز قرار است مسئولیت پیشین او را برعهده بگیرد. گومز از سال 2000 در گوگل مشغول به کار بوده و در زمینه هدایت تیم مهندسی جستجوگر این کمپانی هم تجاربی کسب کرده است. جایگزین دیگر جیاناندرئا نیز جف دین خواهد بود که وظایف او در قبال هوش مصنوعی را عهده دار خواهد شد. دین هم که از سال 1999 میلادی گوگل را همراهی کرده، پیش از اضافه شدن یک مسئولیت دیگر به وظایف اش، به هدایت تیم Google Brain می پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی