ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کشف تابوت گرانیتی در اسکندریه مصر
علمی

کشف تابوتی باستانی در مصر که از گرانیت سیاه یک تکه ساخته شده است

به تازگی در جریان یک حفاری باستان شناسی مخققین موفق به کشف یک تابوت بزرگ و یک دست از سنگ گرانیت سیاه شده اند. این تابوت در عمق ۵ متری سطح زمین و در کنار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی در جریان یک حفاری باستان شناسی مخققین موفق به کشف یک تابوت بزرگ و یک دست از سنگ گرانیت سیاه شده اند. این تابوت در عمق ۵ متری سطح زمین و در کنار سردیسی از یک مرد از جنس مرمر که احتمالاً متعلق به صاحب تابوت باشد یافت شده است.

درپوش تابوت مذکور ۲۶۵ سانتی متر طول دارد و تمام درزهای محل نشیمن آن روی تکه پایینی با ملات مهر و موم شده است. این یعنی تابوت مذکور از زمان مرگ صاحبش در حدود ۲ هزار سال پیش دست نخورده باقی مانده است.

کشف تابوت گرانیتی در اسکندریه مصر

این تابوت سنگی که در شهر اسکندریه مصر یافت شده بزرگترین در نوع خود تا به امروز است، چون علاوه بر طول زیاد ۲۶۵ سانتی متری، ۱۸۵ سانتی متر عرض و ۱۶۵ سانتی متر نیز ارتفاع دارد. هویت جنازه قرار گرفته در دل آن هنوز مشخص نشده است.

کشف تابوت گرانیتی در اسکندریه مصر

گرچه اسکندریه پس از قاهره بزرگترین شهر مصر به حساب می آید، اما تحقیقات باستان شناسی در این شهر بیشتر به بررسی دوران بنیان گذاری آن در زمان فتح مصر توسط اسکندر باز می گردد. هنوز مشخص نیست که تابوت مذکور متعلق به کدام دوره از زمان فراعنه هست. ضمن این که احتمال جا به جایی آن در دوره های مختلف زمانی از جمله دوره حمله اسکندر، سزار روم و یا حتی ایرانیان وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    انگار مال فرازمینی ها باشه مثلا میخواسته امواج جسد را خراب دستکاری نکنه
    اون هون همه سال قبل

مطالب پیشنهادی