ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سری متال گیر 31 ساله شد [تماشا کنید]

سری متال گیر سالید به عنوان یکی از موفقترین فرنچایزهای صنعت بازی های ویدیویی روز گذشته 31 ساله شد و به همین مناسبت جوردن رابرتز به عنوان کارگردان فیلم متال گیر سالید، در 31 روز ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

سری متال گیر سالید به عنوان یکی از موفقترین فرنچایزهای صنعت بازی های ویدیویی روز گذشته 31 ساله شد و به همین مناسبت جوردن رابرتز به عنوان کارگردان فیلم متال گیر سالید، در 31 روز آینده، طرح های هنری مشاهده نشده ای از این سری را منتشر خواهد کرد.

همراه با اعلام این خبر، رابرتز ویدیویی را به مناسبت تولد این فرنچایز منتشر کرده است که سبک و سیاقی مشابه با دوران طلایی متال گیر دارد. ساخت فیلمی بر اساس سری متال گیر سالید در سال 2012 تایید شد و در ماه های اخیر، شایعات پیرامون این اثر جان دوباره ای به خود گرفته اند.

جوردن رابرتز پیش از این و طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که تمام تلاش خود را برای وفادار بودن این فیلم سینمایی به دنیایی که خالق مجموعه متال گیر یعنی هیدئو کوجیما آن را گسترش داده، انجام خواهد داد.

همچنین او دلیل اصلی عدم موفقیت فیلم های ساخته شده بر اساس بازی های ویدیویی طی سال های اخیر را آشنا نبودن اعضای تولید با ویژگی های بازی ها دانسته بود: «عقیده من این است که تماشاگران، بعد از دیدن این دست فیلم های سینمایی، احساسی نزدیک به تجربه بازی کردن آن داشته باشند و با به وقوع پیوستن این موضوع، دیگر نباید نگران نقدهای منفی نسبت به فیلم های سینمایی اقتباسی از بازی های ویدیویی بود.»+

اولین قسمت از این سری در سال 1987 با نام «متال گیر» عرضه شد. در سال 1998 نسخه جدیدی از این سری با نام «متال گیر سالید» برای پلی استیشن 1  منتشر شد که آغازی بر محبوبیت جهانی این فرنچایز بود. از آن زمان 4 نسخه از سری متال گیر برای پلتفرم های رایج زمان خودشان عرضه شدند. بعد از عرضه متال گیر سالید 5، هیدئو کوجیما به علت اختلافاتی، کمپانی ناشر این مجموعه یعنی کونامی را ترک کرد و هنوز مشخص نیست که از این به بعد آینده متال گیر چگونه رقم خواهد خورد.

در ادامه نگاهی به اولین از 31 طرحی که جوردن رابرتز طی روزهای آینده منتشر خواهد کرد داریم:

متال گیر سالید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی