ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سانروف
خودرو

ضرورت اعمال جریمه سنگین برای خروج کودکان از سانروف خودرو؛ وقتی قانون دست و پای پلیس را می بندد

سانروف خودرو یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو برای مشتریان و به خصوص کودکان است. سانروف بازی در فصل گرما به اوج خود می‌رسد. اما این تفریح کودکانه دور از خطر نیست و ممکن بسیار خطرساز ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

سانروف خودرو یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو برای مشتریان و به خصوص کودکان است. سانروف بازی در فصل گرما به اوج خود می‌رسد. اما این تفریح کودکانه دور از خطر نیست و ممکن بسیار خطرساز شود؛ چنانکه مشخص است بیرون آوردن دست و سر کودکان از پنجره خودرو با خطر همراه است.

در همین رابطه سرهنگ «مسعود جبارزاده» معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهور، با تاکید بر اینکه عدم‌تعیین جریمه برای معضل جدید خروج کودکان از سانروف بیانگر نبود خطر در این زمینه نیست، به تشریح خطرات ناشی از این اقدام پرداخت:

«هم‌اکنون که هوا رو به گرم شدن است، والدین باید مراقب باشند که کودکانشان سر یا دست خود را چه از طریق سانروف و چه پنجره کنار خودرو خارج نکنند، چرا که این احتمال وجود دارد که حتی در هنگام حرکت با خودروهای اطراف یا موتورسیکلت‌ها برخورد عرضی داشته و صدمات جدی را به همراه داشته باشد. تعیین جریمه همیشه بیانگر وجود یا عدم وجود خطر نیست. پلیس پیوسته در چارچوب قانون حرکت می‌کند و نمی‌تواند حتی یک گام جلوتر از قانون حرکت کند و در شرایط کنونی نیز برای این معضل جدید جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است.»

سانروف

این یک توصیه پیشگیرانه از پلیس راهور برای تامین امنیت و سلامت کودکان است، چراکه در فصل تابستان بیشتر شاهد خروج آنها در حالت ایستاده از سانروف خودروهای در حال حرکت هستیم. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس برای موارد جدید از کانال هشدارهای آموزشی ورود پیدا کرده و خطرات احتمالی را گوشزد می‌کند، به خانه ملت گفت:

«در این زمینه حوادثی هم وجود داشته که موجب می‌شود پلیس در این خصوص به ارائه توصیه‌های لازم بپردازد. قرار بر این نیست که پلیس بعد از افزایش تعداد حوادث به ارائه برنامه‌های پیشگیرانه یا هشدارهای آموزشی مبادرت ورزد، بنابراین در این شرایط هم باید از بروز خطرات احتمالی پیشگیری کرده و حتی از بروز یک حادثه جبران‌ناپذیر نیز جلوگیری به عمل آوریم.»

هرچند استفاده از سانروف برای کودکان بسیار لذت‌بخش است اما بهتر است که والدین کودکان به منظور کاهش احتمال خطر تا حد ممکن از این کار کودکان جلوگیری کنند. ضمن آنکه این موضوع هشداری‌ست به سایر رانندگان و موتور سواران که در مواجه با خودروهایی که کودکان سرشان را از سانروف بیرون آورده‌اند با احتیاط بیشتری عمل کنند.

در چنین شرایطی البته کمی بعید است که هشدار های مهربانانه پلیس برای کاهش بازیگوشی کودکان ثمربخش ظاهر شود و از این رو تعیین جریمه ای سنگین برای ارتکاب به چنین حرکت خطرناکی ضروری تر از همیشه به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    اون ننه بابای غربتی که تازه ماشین سانروف دار گیرش اومده (احتمالا از نوع چینی ) اگر شعور داشت متوجه خطر میشد و اجازه نمیداد بچش اینطور با جون خودش بازی کنه ... از این جور مسایل در حاشیه های تهران زیاد دیدم .اتفاقا باید جریمه و خوابوندن ماشین با هم باشه که یادش نره

    • m.gh
      m.gh | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

      وقتی شعور شما در این حده که توهین میکنید به دیگران دیگه توقعی نیست. اقا فقط شما بچه شهر هستی و ماشین آلمانی سوار میشی و مقررات را رعایت میکنی

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    خوب حداقل یکی از خطرهاشو نام میبرد ، مثلاً موتور سوار اگه قصد پرش از روی ماشین داشت امکان دارد کسی که سرش از ساندروف بیرونه قطع بشه یا یا زمانی که ماشین بالای میخواد عبور کنه امکان داره سر شخص مورد نظر با ماشین بالایی بر خورد کنه ، البته ، خطرات دیگری احتمال دارد وجود داشته باشد، اما احتمال برخورد موتور سیکلت و اتومبیل در حال عبور با سقف ماشین به نظر میرسه بجز هنگام چپ یا تصادف محال باشه

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

      کمترین خطرش...احتمال برخورد سر و صورت بچه با لبه سانروف موقع ترمز ناگهانی، رد شدن از روی سرعت گیر و ... هست...کاهش تمرکز راننده و ...از دیگر اتفاقاتی که ممکنه بیافته..

  • حمید
    حمید | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    واقعاً چقدر به فکر مردم هستند
    جریمه سنگین ?
    ????????

مطالب پیشنهادی