ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: مجوزی تحت عنوان ارسال پارازیت وجود ندارد

وزیر ارتباطات به تازگی خبر از نصب ۱۸ نمایشگر جهت پایش پارازیت و امواج رادیویی در شهر شیراز داده و عنوان نموده که در شهرهای دیگری هم که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر وجود دارد، این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

وزیر ارتباطات به تازگی خبر از نصب ۱۸ نمایشگر جهت پایش پارازیت و امواج رادیویی در شهر شیراز داده و عنوان نموده که در شهرهای دیگری هم که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر وجود دارد، این نمایشگرها نصب خواهد شد. آذری جهرمی اکنون توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه داده و می‌گوید مجوزی تحت عنوان ارسال پارازیت وجود ندارد و وزارت ارتباطات هیچ مجوزی به هیچ سازمانی در رابطه با این مساله نداده است

آذری جهرمی در مصاحبه‌ای با روزنامه «اعتماد» که در شماره امروز -۲۳تیر- منتشر شده، خبر داده است که مجوزی تحت عنوان ارسال پارازیت در وزارت ارتباطات وجود ندارد:‌ «مطرح کردن موضوعی با عنوان آنکه وزارت ارتباطات مرجع صدور مجوز برای ارسال پارازیت است، کذب است. وزارت ارتباطات هیچ نقش و دخالتی در ارسال پارازیت ندارد.» او البته پاسخی به این پرسش که متولی ارزسال پارازیت در کشور کیست، نداده است.

حقیقت این است که ما در جهانی فراگیر از امواج رادیویی زندگی می‌کنیم و انواع دستگاه‌های خانگی و ابزارهای الکتریکی نیز در حال انتشار امواج و تشعشعات رادیویی هستند. اما بیشتر این امواج، از سوی فرستنده‌های رادیویی، تلویزیونی، ماهواره‌ای، و دکل‌های مخابراتی منتشر می‌شود. آنچه اکنون در نمایشگرهای شهری قرار است نشان داده شود، به گفته‌ی جهرمی تجمیعی است از همه این امواج که پارازیت‌ها را نیز در برخواهد گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی

وزیر ارتباطات اظهار نظر خود در رابطه با بحث پارازیت را سیاسی نمی‌داند اما معتقد است که موضوع پارازیت، سیاسی است و با دیدگاه‌های سیاسی به آن نگاه می‌شود: «من از جهت حق الناسی که در رابطه با سلامت مردم بر گردن ما است این موضوع را مطرح کردم نه از منظر سیاسی که دستگاهی بخواهد در این باره توضیح دهد یا ندهد. ما در رابطه با سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و توجه نمی‌کنیم که چه کسی می‌خواهد عکس‌العمل نشان دهد. البته چون بحث سلامت مردم در میان است، دستگاه‌ها کمال همکاری را خواهند داشت.»

جهرمی به نکته قابل توجه دیگری هم اشاره کرده و آن تصور عمومی در خصوص دکل‌های مخابراتی یا به کلام ساده‌تر، آنتن‌های موبایل در مناطق شهری است که توسعه شبکه را با تاخیر مواجه می‌کند:‌ «در برخی املاک و مناطقی که تجهیزات رادیویی نصب است به لحاظ ذهنی قیمت املاک در آن منطقه کاهش پیدا می‌کند که این مهم اعتراض مردم را در پی دارد. این یکی از جدی‌ترین موانع در مسیر توسعه ما است.»

دیجیاتو سال گذشته در شهر تهران، با استفاده از یک دستگاه پرتوسنج و با همکاری یک متخصص پرتوگیری، میزان تشعشعات یکی از آنتن‌های موبایل را اندازه گیری کرده بود. در این آزمایش، میزان تشعشعات دستگاه های دیگر مانند مایکروویو، تلویزیون و مودم هم اندازه‌گیری شد که نشان می‌دهد میزان تعشعشات یک دستگاه مایکروویو خانگی در زمان کار، بیشتر از یک دکل مخابراتی است. خطرناک نبودن آنتن‌های موبایل در مناطق شهری البته به شرطی است که تمام استانداردها در آن رعایت شده باشند. جهرمی هم در همین رابطه می‌گوید: «طبیعتا عبور از استاندارد‌های مشخص شده برای سلامت افراد مضر خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ali
    Ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    مگه مجوز میخواد

  • حمید
    حمید | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    دقت کردین فقط اینا راست میگن
    خوب عزیز من ، تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیز ها

  • kevin
    kevin | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    دوستان کلا دو تا دولت دارن ایرانو میگردونن، همه دعوا هایی هم که رسانه ای میشه بین این دوتاست

  • rad
    rad | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    دستور فیلتر تلگرامم وزارت ارتباطات صادر نکرد . کلا روش کارتون همینطوریه

  • ◎﹏◎
    ◎﹏◎ | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    مگه مجوز هم میخواد؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی