ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معاینه‌فنی
تکنولوژی

تکذیب شد: ارسال پیامک تبلیغاتی ارتباطی با سیمفا ندارد

امروز پیامکی در سطح گسترده به شهروندان ارسال شد که در آن اعلام شده بود با ارسال عدد 1 به شماره 2008 می‌توانند از اطلاعات معاینه‌فنی خودرو و تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های معابر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

امروز پیامکی در سطح گسترده به شهروندان ارسال شد که در آن اعلام شده بود با ارسال عدد 1 به شماره 2008 می‌توانند از اطلاعات معاینه‌فنی خودرو و تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های معابر شهری مطلع شوند، البته هزینه هر پیامک 300 تومان است. این در حالی است که احراز اطلاعات معاینه‌فنی خودروها و تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های محدوده به صورت رایگان در سامانه سیمفا وجود دارد.

معاینه‌فنی

با این حال دیجیاتو پس از ارسال پیامک به شماره 2008 و درخواست احراز تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها با این پیغام مواجه شد که اطلاعاتی از خودرو با VIN number درج شده در سامانه سیمفا ثبت نشده است. از همین روی دلیل را از «سید نواب حسینی منش» متولی طرح LEZ و مدیرعامل ستاد مراکز معاینه‌فنی خودروهای تهران جویا شدیم:

«این پیامک هیچ ارتباطی با ما ندارد و ما نمی‌دانیم این پیامک توسط چه کسانی ارسال می‌شود. ما امروز در همین مورد به همکاران‌مان در وزارت کشور گلایه کرده و اعلام کردیم که هیچ نهادی جز شهرداری تهران به جرایم و تعداد تخلفاتی که توسط دوربین‌های محدوده طرح lez ثبت می‌شود، دسترسی  ندارد و ارسال تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های شهری توسط این سامانه پیامکی کاملا کذب است. بنده به عنوان متولی اجرایی طرح lez اعلام می‌کنم که هیچ‌کس به دیتای ما دسترسی ندارد و این پیامک از سوی ما نیست.»

معاینه‌فنی

در انتهای پیامک آدرس سایت سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) درج شده است و شهروندان با مشاهده آن گمان می‌کنند که این سامانه متعلق به همین سازمان است. حسینی‌منش به دیجیاتو در مورد این احتمال توضیح داد:

«به وزارت کشور گلایه کردم اگر این خدمات را در اختیار مردم می‌گذارند باید رایگان باشد چون شهروندان می‌توانند در سامانه سیمفا به صورت رایگان از میزان تخلفات و اطلاعات خودرو خود با خبر شوند و دلیلی برای پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد. اما در سیستم ussd هر پیامک 300 تومان برای شهروندان هزینه دارد و مطمعنا بخش خصوصی در این میان نقش دارد. بهتر است اتحادیه حمل و نقل همگانی که مسئولیت سامانه سیمفا را در اختیار دارد، در این مورد پاسخگو باشد. البته بعید است اتحادیه حمل و نقل همگانی این کار را انجام داده باشد، احتمال می‌رود این پیامک توسط شرکت خصوصی برای کسب درآمد ارسال شده باشد.»

حسینی‌منش تاکید کرد مطمئنا هیچ نهاد و سازمانی به اطلاعات جرایم دسترسی ندارد و این بخش از پیامک که اطلاعات تعداد جرایم در اختیار شهروندان می‌گذارد کاملا کذب است، او در ادامه عنوان کرد که استعلام معانیه فنی خودروها و مدت باقی مانده آن در پیامک‌های ارشادی به صورت رایگان به شهروندان ارسال می‌شود.ضمن آنکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیمفا اطلاعات خودرو خود را دریافت کنند.

البته لازم به ذکر است که بخش استعلام گواهی معاینه‌فنی خودروهای سبک و سنگین در سامانه ذکر شده، حدود دو هفته است که در حال به روز رسانی است و پس از به روز رسانی استفاده از آن برای شهروندان رایگان خواهد بود. به علاوه شما می‌توانید از طریق شماره 1101202020 به صورت رایگان از اطلاعات معاینه‌فنی و جرایم خود مطلع شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Nimo
    Nimo | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    توی سایت خود سیمفا زده این موضوع رو که سرویس مال اوناست و هزینه داره

  • Marston
    Marston | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    استفاده از سامانه 1101202020 رایگان نیست و 300 تومن هزینه داره.

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    یعنی یه نفر دیگه پیدا شده برای رضای خدا (!) هزینه کرده و شماره تلفن و آدرس سایت شما رو توی اسمس فرستاده به یه تعداد زیادی آدم که واسه شما تبلیغ کرده باشه؟! که شما تکذیبش میکنید؟! ? ? ? ?

  • کیانا صفایی
    کیانا صفایی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    کلا تکذیب کنین خیلی جالبه خوشمون میاد

مطالب پیشنهادی