ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا بازی Sekiro: Shadows Die Twice به سختی سری دارک سولز خواهد بود؟

سری بازی‌های دارک سولز که توسط استودیو فرام‌سافتور ساخته شده است، برای درجه‌ی سختی چالش برانگیزش شناخته می‌شود. حال که استودیو فرام‌سافتور به عنوان سازنده‌ی این سری مشغول ساخت جدیدترین محصول خود، یعنی Sekiro: Shadows Die ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سری بازی‌های دارک سولز که توسط استودیو فرام‌سافتور ساخته شده است، برای درجه‌ی سختی چالش برانگیزش شناخته می‌شود. حال که استودیو فرام‌سافتور به عنوان سازنده‌ی این سری مشغول ساخت جدیدترین محصول خود، یعنی Sekiro: Shadows Die Twice است، این سوال برای بسیاری از علاقه مندان به وجود آمده است که آیا این بازی به سختی سه گانه‌ی دارک سولز خواهد بود یا خیر؛ سوالی که ظاهراً پاسخ آن «بله» است.

هیدتاکا میازاکی که به عنوان کارگردان روی بازی Sekiro: Shadows Die Twice کار می‌کند، در بخشی از مصاحبه‌ی اخیری که با پلی استیشن بلاگ داشته، به صحبت درباره‌ی این بازی پرداخته است. با توجه به صحبت‌های میازاکی، بازی به کاربر اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلف یک چالش را پشت سر بگذارد. این ویژگی‌ باعث می‌شود تا کاربر حتی اگر مهارت‌های لازم را نداشته باشد، با انتخاب روشی هوشمندانه ماموریت را بدون مشکل به اتمام برساند. میازاکی در این باره گفت:

دو نکته‌ی کلیدی درباره‌ی نبردهای این بازی وجود دارد: نخستین نکته‌ی مهم، خشونت موجود در مبارزات با شمشیرها است. نکته‌ی دوم نیز تحرک و پویایی است که در حین نبرد اجازه‌ی استفاده از آن‌‌ها را دارید. راه‌های زیادی برای نزدیک شدن به چالش‌ها وجود دارد؛ برای مثال می‌توان به مخفی کاری، به استفاده از ابزارهای جنگی یا حمله از بالا اشاره کرد. می‌توانید با استفاده از برخی ابزارهای نینجایی خود، از نقاط‌ ضعف دشمنان به نفع خود استفاده کنید. اگر هم مایل باشید می‌توانید با شمشیرتان به مقابله با دشمن بروید.

در حین نبردها قادر به انجام کارهای بسیاری خواهید بود که بسیار کمک کننده و مفید هستند. بازی به گونه‌ای طراحی شده است که حتی اگر به طور دیوانه‌وار در آن ماهر نباشید، می‌توانید با فکر کردن و انتخاب روشی هوشمندانه مراحل را پشت سر بگذارید.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

میازاکی در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود توضیحاتی درباره‌ی مکانیک رستاخیز ارائه کرد. او گفت نینجاها تفاوت‌های بسیاری با شوالیه‌ها دارند، زیرا دفعات بیشتری ریسک می‌کنند و در نتیجه آسیب پذیرترند. در بازی، یک اشتباه ممکن است منجر به مرگ شود و بدین ترتیب، کاربر مجبور به تکرار می‌شود که این اتفاق تاثیر منفی روی سرعت بازی می‌گذارد. توانایی احیا کردن (که البته همیشه در دسترس نخواهد بود) تا حدی این مشکل را حل می‌کند و به کاربر اجازه می‌هد تا ریسک‌های بیشتری انجام دهد.

میازاکی در ادامه‌ی صحبت‌های اضافه کرد دیگر عاملی که باعث شد تا مکانیک رستاخیز به بازی Sekiro: Shadows Die Twice اضافه شود، این است که به کاربر اجازه می‌دهد تا دشمنش را به شکل هوشمندانه‌ای به قتل برساند. برای مثال، با استفاده از مکانیک رستاخیز می‌تواند از مرگ خود به عنوان یک سلاح استفاده کند.

در پایان نیز میازاکی تاکید کرد اضافه کردن مکانیک رستاخیز قرار نیست بازی Sekiro: Shadows Die Twice را آسان‌تر کند. قرار دادن این مکانیک در بازی به توسعه دهندگان اجازه‌ داده است تا چالش‌هایی را در بازی قرار دهند که احتمال مرگ نینجا در لحظه‌ وجود دارد. وی در ادامه توضیح داد سازندگان سعی کردند تا یک تعادل میان این مکانیک و میزان سختی چالش‌ها وجود داشته باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Sekiro: Shadows Die Twice اوایل سال 2019 میلادی برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر با این بازی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم تریلر معرفی آن را از طریق این لینک مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی