ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: کیفیت اینترنت ثابت از امشب بهتر می‌شود

با شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم، حجم استفاده از اینترنت ثابت افزایش بسیار قابل توجهی را تجربه کرد و از طرفی با وجود اعطای ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان توسط اپراتورهای ارائه دهنده خطوط ثابت، کاربران ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

با شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم، حجم استفاده از اینترنت ثابت افزایش بسیار قابل توجهی را تجربه کرد و از طرفی با وجود اعطای ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان توسط اپراتورهای ارائه دهنده خطوط ثابت، کاربران کماکان از وضعیت کیفیت اینترنت ناراضی هستند. وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی اعلام کرده که او تیمش در تلاش برای برطرف کردن مشکلات برای بهتر شدن کیفیت اینترنت ثابت هستند. از سوی دیگر نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز جزییات بیشتری از چگونگی این تلاش را منتشر ساخته است.

«محمد جواد آذری جهرمی» در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از خود در کنار کارشناسان مخابراتی اعلام کرد که در کنار آنها مشغول افزایش ظرفیت شبکه اینترنت کشور هستند:

«همه کارشناسان مشغول افزایش ظرفیت شبکه‌ی اینترنت کشور هستند امشب بسیاری از خطوط پرشده‌ شرکت‌های اینترنت ثابت ارتقا یافتند، برخی هم مانده که هم اکنون در جریان است. صد گیگ اینترنت رایگان را با کیفیت به شما ارائه خواهیم کرد.»

او در ادامه گفته که این افزایش ظرفیت انجام خواهد شد و خودش در کنار کارشناسان ایستاده تا این کار نه دو هفته تا یک ماه بلکه یک روزه تمام شود.

پیش از انتشار این عکس نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، «سجاد بنابی» در رشته توییتی جزییاتی از یک جلسه چندین ساعته را گفته بود که همراه با مدیران رگولاتوری کشور برقرار شده و در آن ضمن دستیابی به یک سری آمار از مصرف اینترنت در کشور و مشکلات پیش آمده پیرامون آن، راه‌حل‌هایی نیز ارائه شده بود که به نظر می‌رسید این راهکارها به مرور در حال اجراست.

بنابی با ذکر این نکته که رشد مصرف کاربران ایران از سه هفته پیش تاکنون دو برابر شده مشکلاتی همچون درگیری آسیاتک در ده استان به خاطر پر شدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی و پر شدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی صبانت و همچنین پر شدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابرات درون شهری شرکتی چون داتک (که چند روزی است با اختلال مواجه شده) را پیرامون این افزایش مصرف ذکر کرد. به گفته بنابی تمامی این مشکلات یا حل شده یا به مرور در حال حل شدن است:

«ظرفیت‌های آسیاتک از سوی زیرساخت تامین و واگذار شده و شرکت مخابرات ایران و زیرساخت نیز در حال ارتقای مدارات انتقال شرکت صبا‌نت هستند. همچنین ارتقای مدارات برای شرکت داتک توسط زیرساخت صورت گرفته است.»

بنابی همچنین از مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت شرکت مخابرات اصفهان نیز صحبت به میان آورده و که این مورد با با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، حل و فصل شده است. او در ادامه به پر شدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز اشاره کرده که با افزایش ظرفیت ارتباطات، این مشکلات نیز حل شده است.

به گفته بنابی از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است: «حدود ۲۰مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰مرکز که عمدتا کم ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود.»

بنابی ابراز امیدواری کرده با ارتقاهای صورت گرفته وضعیت عمومی سرعت اینترنت ثابت به مراتب بهتر از روز گذشته بشود و تاکید کرده رسیدگی به این مشکلات در روز ۲۲ اسفند (فردا) نیز ادامه خواهد داشت و تا زمان حل شدن آنها، تلاش‌های زیرساخت تمامی نخواهد داشت.

اما آیا تجربه شما از استفاده از اینترنت در ساعات اخیر بهبودی داشته است؟ تجربه خود را با سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    بازم دروغ بازم دروغ اقا وضعیت پینگا افتضاح شد که سرعت دانلودم از 300 کیلوبایت بیشتر نمیشه این چه وضعیتیه درست کردین، فقط خبر دروغ و کذب منتشر میکنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی