ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور روی گوشی‌های اندرویدی دانلودهایمان را زمان‌بندی کنیم؟ [تماشا کنید]

سیستم عامل اندروید به شما این اجازه را می‌دهد تا آزادانه بتوانید فایل‌ها و برنامه‌های مورد نظرتان را از سطح اینترنت دانلود کنید. برخلاف سیستم عامل ios که کاربران تا همین چند سال گذشته نیز ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

سیستم عامل اندروید به شما این اجازه را می‌دهد تا آزادانه بتوانید فایل‌ها و برنامه‌های مورد نظرتان را از سطح اینترنت دانلود کنید. برخلاف سیستم عامل ios که کاربران تا همین چند سال گذشته نیز اجازه دانلود فایل‌هایشان از فضای اینترنت را نداشتند و برای این کار با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو بودند. این آزادی عمل روی اندروید آنقدر گسترده شده که نرم‌افزاری مانند Internet Download Manager که تمام ایرانی‌ها با آشنا هستند سال‌های برای اندروید عرضه شده. امروز می‌خواهیم نگاهی به این اپلیکیشن بیاندازیم و کار را با زمان بندی کردن دانلودها پیش ببریم.

ADM یا Advanced Download Manager یکی از نرم‌افزار‌هایی است که داشتنش برای تمام کاربران اندرویدی الزامی است. ADM صرفا یک برنامه برای مدیریت دانلود نیست، بلکه می‌تواند سرعت دانلود شما را هم افزایش دهد. درواقع استفاده از الگوریتم‌هایی هوشمند در کنار اضافه کردن قابلیت خورد کردن فایل به چند قسمت و دانلود کردن هر یک به صورت همزمان دلیل اصلی این افزایش سرعت است. یکی از بهترین امکاناتی که برای استفاده از آن نیازی به پی‌سی ندارید و می‌توانید به سادگی روی گوشی هوشمندتان از امکاناتش بهره‌مند شوید.

اما امروز نمی‌خواهیم سراغ توضیح امکانات و قابلیت‌های ADM‌ برویم. در این آموزش ADM تصمیم گرفتیم روی زمان بندی کردن دانلودها با استفاده از گوشی‌های هوشمند تمرکز کنیم. کاری که برای انجام دادنش نیاز به یک ابزار ثانویه یعنی ADM‌ داریم. همانطور که مطلع هستید بیشتر بسته‌های اینترنتی با حجمی برای استفاده شبانه همراهند. معمولا کاربران برای استفاده از این حجم با مشکل روبه‌رو می‌شوند. معمولا آنقدر بیدار نمی‌مانند که بتوانند فایل‌های مورد نظرشان را دانلود کنند. برخی هم دوست ندارند لپ‌تاپ یا پی‌سیشان برای مدت زمانی طولانی روشن بماند.

در نتیجه زمان بندی کردن دانلودها روی گوشی‌های هوشمند که همیشه و در هر روشن هستند و به اینترنت متصلند می‌تواند بهترین انتخاب محسوب شود. برای این کار ابتدا می‌بایست به تنظیمات برنامه ADM و سپس بخش Scheduler یا برنامه‌ریز مراجعه کنید. تنظیمات مورد نظر شامل ساعت شروع و پایان دانلود را انتخاب کنید. برای دانلود فایل‌هایتان دو روش وجود دارد. اینکه از مرورگر خود ADM برای پیدا کردن وبسایت و فایل‌های دانلود استفاده کنید، یا لینک دانلود مورد نظرتان را کپی کرده و در ADM‌ وارد کنید.

در هر دو صورت این امکان وجود دارد تا شما از قابلیت زمان بندی کردن دانلودها استفاده کنید. برخی از تنظیمات این قسمت نیز پس از انتخاب لینک دانلود در اختیارتان قرار می‌گیرند. اما چند نکته مهم پیش از زمان بندی کردن دانلودها، اگر از قابلیت‌های Data Saver یا Power Saving Mode برای مدیریت اینترنت موبایل و شارژ باتری استفاده می‌کنید، باید غیر فعالشان کنید. این تنظیمات به ADM اجازه فعالیت و شروع خودکار دانلودها را نمی‌دهند.

می‌توانید توضیحات کامل‌تر در خصوص بهترین ربات های تلگرام را در ویدیو تماشا کنید. ویدیو را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و اگر نظر یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات مطرحشان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی