ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایتالیا خواستار شفاف‌سازی فیسبوک درباره عملکرد عینک هوشمندش شد

مقامات حفاظت از اطلاعات ایتالیا از فیسبوک خواسته‌اند تا در مورد عینک هوشمند تازه معرفی شده خود توضیحات بیشتری ارائه کند. با توجه به قابلیت‌های این محصول و همچنین سابقه فیسبوک، ظاهرا مقامات این کشور نگران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

مقامات حفاظت از اطلاعات ایتالیا از فیسبوک خواسته‌اند تا در مورد عینک هوشمند تازه معرفی شده خود توضیحات بیشتری ارائه کند. با توجه به قابلیت‌های این محصول و همچنین سابقه فیسبوک، ظاهرا مقامات این کشور نگران حفظ حریم خصوصی کاربران هستند.

Garante، سازمان حفاظت از اطلاعات ایتالیا اعلام کرد که از کمیسر حفاظت از اطلاعات ایرلند درخواست کرده تا فیسبوک توضیحات بیشتری درباره محصول جدید خود ارائه کند. دلیل این موضوع، قرارگیری مقر اروپایی این شبکه اجتماعی در کشور ایرلند است.

عینک هوشمند فیسبوک که با مشارکت ری-بن و با نام Ray-Ban Stories معرفی شده، از امکانات زیادی برخوردار است و به کاربران اجازه می‌دهد به موسیقی گوش دهند، با دیگران تماس بگیرند یا عکس و فیلم‌های کوتاه ثبت کنند و آن‌ها را با استفاده از یک اپلیکیشن همراه در سرویس‌های فیسبوک به اشتراک بگذارند.

عینک هوشمند

با توجه به اینکه عینک هوشمند فیسبوک امکان ضبط فیلم و برخی ویژگی‌های دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مقامات ایتالیا می‌خواهند از اقدامات این شرکت برای محافظت از سایر افراد (به ویژه کودکان) که از آن‌ها فیلمبرداری می‌شود و همچنین سیستم‌هایی که برای جمع‌آوری اطلاعات ناشناس و ویژگی‌های دستیار صوتی متصل به عینک استفاده می‌شود، مطلع شوند.

سخنگوی فیسبوک نیز در بیانیه‌ای گفت:

«ما می‌دانیم که مردم درباره فناوری‌های جدید سوالاتی دارند، بنابراین پیش از معرفی عینک‌های Ray-Ban Stories با کمیسر حفاظت از اطلاعات ایرلندی مشارکت کردیم تا نحوه حفظ حریم خصوصی در طراحی محصول و عملکرد عینک را برای کاربران به اشتراک بگذاریم.»

در ادامه‌ این بیانه آمده است:

«ما از طریق واحد نظارت ایرلند به سوالات مقامات ایتالیایی پاسخ خواهیم داد و منتظر ادامه همکاری با نهادهای نظارتی در اروپا هستیم.»

عینک هوشمند

علاوه بر این، سازمان عفو بین‌الملل نیز نگرانی‌های مشابهی در مورد حریم خصوصی این محصول مطرح کرد. شاخه فناوری این سازمان در توییتر خود نوشت:

«فیسبوک یک شرکت تبلیغاتی است که تجارت آن به استفاده از داده‌های کاربران و تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها متکی بوده. اکنون آن‌ها با ری-بن برای قرار دادن دوربین روی عینک همکاری کرده‌اند.»

در ادامه توییت نیز از ری-بن سوال شده که «آیا برای انجام چنین کاری فکر کرده است؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی