ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سرورهای کامپیوتری عموما چه استفاده‌هایی دارند؟

با افزایش روزانه نیازهای تحت شبکه کاربران، شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه و سرور های کامپیوتری مدل های گوناگونی را در سطوح مختلف با توجه به نیاز کاربران طراحی و تولید می کنند. از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با افزایش روزانه نیازهای تحت شبکه کاربران، شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه و سرور های کامپیوتری مدل های گوناگونی را در سطوح مختلف با توجه به نیاز کاربران طراحی و تولید می کنند. از اصلی ترین دقدقه های شرکت های سازنده این تجهیزات ارائه مدل های است که از نظر کاربری و قیمت بتواند نیاز کاربران را تامین کند.

از اصلی ترین تجهیزات در حوزه شبکه، سرورهای کامپیوتری هستند. شرکت HPE به عنوان معتبر ترین و بزرگترین شرکت در حوزه ساخت تجهیزات دیتا سنتر شناخته می شود که مدل های مختلفی از سرورهای کامپیوتری را با کارایی های متفاوت طراحی و در اختیار کاربران شبکه قرار داده است. اما سرورهای کامپیوتری برای ما چه کاری انجام می‌دهند؟

سرورها به منظورهای گوناگون برای کارهای متفاوتی استفاده می شوند که در ادامه مطلب به معرفی بعضی از قابلیت های سرورهای کامپیوتری می پردازیم.

سرورهای میزبانی وب یا Web Hosting

سرورهای میزبانی وب به سرورهایی گفته می شوند که وظیفه میزبانی از وبسایت ها را دارا هستند. سرورهای هاستینگ یا میزبانی وب به دو صورت کلی به کاربران خدمات ارائه می کنند. مدل اول کاربرانی هستند که برای وب سایت خود اقدام به خرید سرور متناسب با نیاز مجموعه می کنند، دسته دوم کاربرانی هستند که خدمت میزبانی وب را از شرکت های ارائه دهنده این خدمات در بازه های زمانی مشخص اجاره کرده یا آن را خریداری می نمایند. برای انجام این امر معمولاً از سرورهای سخت افزاری سری RackMount استفاده می شود. البته در مواردی برای این موضوع از سرورهای سری Blade برند HP نیز استفاده می شود. ازمهمترین فاکتورها در سرورهای هاستینگ می توان به سرعت هارد و سرعت پردازنده سرور که در کیفیت نهایی تاثیر به سزایی دارند اشاره کرد.

سرورهای اشتراک فایل یا File Sharing

یکی از اصلی ترین کارایی های سرور در مجموعه ها استفاده از سرور اشتراک فایل است. سرور فایل شیرینگ برای کاربران این امکان را فراهم می سازد که به اطلاعات مشترک سازمانی که بسته به مسئولیت خود در سازمان دسترسی امن و سریع داشته باشند را فراهم می سازد. نحوه کار این سرور به این صورت است که یک فضای ذخیره سازی اطلاعات که بسته به نیاز مجموعه تایین می شود را به عنوان فضای ذخیره سازی فایل های مشترک در نظر گرفته می شود. این سرور از طریق بستر شبکه به تمام سیستم های موجود متصل می شود و کاربران می توانند با امنیت و سرعت بالا نسبت به دیگر سیستم های شیرینگ این قابلیت سرور ها استفاده کنند.

سرورهای اداری

در تمامی مجموعه های سازمانی و اداری برای مدیریت و استفاده از انواع مختلف نرم افزار ها و همچنین ذخیره اطلاعات به طور گسترده از سرورهای کامپیوتری استفاده می شود. از ویژگی های اصلی سرورهایی که بدین منظور مورد استفاده قرار میگیرند می توان به ظرفیت بالای این سرورها برای انواع مجازی سازی و نصب نرم افزار های گوناگون با قابلیت های متفاوت اشاره کرد. از نکات قابل توجه در خرید این مدل از سرورهای اچ پی، تعداد ماشین های مجازی و تعداد کاربران از اهمیت بالایی در کارایی و نحوه انتخاب سرور مناسب تاثیر گذار است.

سرورهای اپلیکیشن

از ویژگی های منحصر به فرد سرورهای اچ پی پشتیبانی از اپلیکیشن ها است که با توجه به سطح دسترسی و همچنین حجم کاربران و نوع کاربری به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شوند نحوه کار سرورهای اپلیکیشن به طور کلی به این صورت است که به طور معمول از مجموعه ای از سرورها با قابلیت های گوناگون برای مدیریت آن استفاده می شود و بیشتر از سرورهای سری رکمونت و بلید و سینرجی اچ پی برای این منظور استفاده می شود. از اصلی ترین ویژگی های این مدل سرورها می توان به پشتیبانی مناسب و قابلیت اطمینان بالای آن ها اشاره کرد به طوری که معمولا برای حفاظت از دیتا و پردازش آن ها از روش های گوناگون استفاده می شود تا قابلیت اطمینان از حفظ اطلاعات و همچنین سرعت پردازش در سطح مطلوبی حفظ شود.

البته سرورهای دیگری همچون سرورهای بازی یا Game Server ها ، سرورهای Real-Time که بیشتر برای پیام رسان ها استفاده می شوند، سرورهای اختصاصی و همچنین سرورهای مجازی نیز وجود دارند. سرورهای مجازی در واقع بصورت نرم افزاری روی سرورهای فیزیکی پیکربندی می شوند و امروزه از لحاظ نگهداری، امنیت و هزینه به صرفه هستند. اما بهرحال سرورهای مجازی نیاز به سخت افزار کافی برای پردازش نیازها دارند که توسط سرورهای سخت افزاری تامین می شود.

از کجا سرور مورد نیاز خود را خریداری کنیم؟

برای دریافت مشاوره خرید سرور HP و همچنین ارتقای سخت افزاری آن می توانید از مشاورین فروش سرور HP در شرکت رسام سرور کمک بگیرید. این شرکت یکی از تامین کننده‌های سرورهای پر استفاده برند HPE و همچنین قطعات سخت افزاری آن همچون مادربرد ، انواع رم سرور، ریدکنترلر، پردازنده و هارد سرور HP در ایران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی