ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نخستین نمایشگاه دستاوردهای اینترنت اشیاء برگزار شد [رپورتاژ آگهی]

نخستین نمایشگاه دستاوردهای اینترنت اشیاء کشور (IOTex) با حضور شرکت‌ های بزرگ داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌ های نوپا از تاریخ سی‌ ام بهمن تا دوم اسفند، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای اینترنت اشیاء کشور (IOTex) با حضور شرکت‌ های بزرگ داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌ های نوپا از تاریخ سی‌ ام بهمن تا دوم اسفند، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 30 شرکت از جمله همراه اول، ایرانسل، پارس آنلاین و آریاهمراه، دستاوردها و نتایج فعالیت‌های خود در زمینه اینترنت اشیاء را در معرض دید عموم قرار دادند. این نمایشگاه در حاشیه دومین کنفرانس سالانه اینترنت اشیاء برگزار شد. علاوه بر شرکت‌ های بزرگ، تعدادی کسب‌ و کار نوپای استارتاپی نیز محصولات و ایده های خود را ارائه کردند.

در حاشیه نخستین نمایشگاه اینترنت اشیاء برنامه‌های دیگری نیز با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری اینترنت اشیاء برگزار گردید. در روز نخست، جناب آقای اگنسیا لوپیس (معاون توسعه کسب‌وکار شرکت IOTsense)، موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت اینترنت اشیاء را در قالب کارگاه آموزشی ارائه نمودند که با استقبال مخاطبان رو به‌ رو گردید. در این کارگاه حوزه‌های جذاب برای ورود استارتاپ‌ ها مورد بررسی قرار گرفت و جدید ترین اخبار و رویداد های این حوزه به اطلاع مخاطبان رسید.

در ادامه مرحله نهایی مسابقه استارتاپ‌ ها و کسب‌ و کارهای نوپای اینترنت اشیاء کشور برگزار گردید. در این مرحله از مسابقه 9 تیم از میان برترین تیم‌های شناسایی و جذب شده با گذراندن دو مرحله قبلی داوری، محصولات و خدمات خود را در مقابل داوران ارائه کردند تا نظر داوران را به ایده خود جذب کنند. در این مسابقه تیم نینیکس موفق شد جایزه 7 میلیون تومانی مسابقه را از آن خود کند. این تیم  علاوه بر جایزه نقدی می‌تواند از امکانات و مزایای مرکز نوآوری اینترنت اشیاء نیز بهره‌مند شود. تیم‌ های هارت‌ری و هوم نیز به ترتیب مقام‌ های دوم و سوم را کسب کردند و موفق به دریافت جایزه 5 و 3 میلیون تومانی شدند.

برنامه بعدی که در حاشیه IOTex برگزار شد، پنل سرمایه‌ گذاری جسورانه در حوزه اینترنت اشیاء بود. در این پنل جناب آقای روحانی‌ نژاد (مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران)، جناب آقای فیاض‌ بخش (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت حرکت اول)، جناب آقای قطبی نژاد (مدیرعامل شرکت توسعه کارآفرینی بهمن) و جناب آقای سادات رسول (مدیرعامل صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه شریف) به بحث و بررسی در مورد حوزه‌های جذاب سرمایه‌ گذاری پرداختند که صاحبان ایده در زمینه اینترنت اشیاء می‌ توانند به آن ورود پیدا کنند. مباحث این پنل جهت‌ دهی مناسبی برای استارتاپ‌ ها و علاقه‌ مندان جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیاء فراهم می‌ ساخت.

آخرین برنامه روز نخست، کارگاه جذاب خانم میترا بهرامی (مشاور رفتار سازمانی و فرهنگ کسب‌وکار در دره سیلیکون آمریکا) در مورد روابط میان افراد در تیم‌ های نوپا و شرکت‌ های استارتاپی بود که این برنامه نیز با استقبال علاقه‌مندان روبرو شد.

یکی از مهمترین اخبار روز نخست نمایشگاه IOTex افتتاحیه و رونمایی از مرکز نوآوری اینترنت اشیاء – آیوتیک (IoTic) بود. مرکزی که امکانات و زیرساخت‌ های مناسبی را برای استارتاپ‌ ها و صاحبان ایده فراهم می‌کند و به همت فروم اینترنت اشیاء ایران و با حمایت شرکت‌های بزرگ این حوزه نظیر همراه اول و ایرانسل در دانشگاه امیرکبیر ایجاد شد تا پذیرای تیم‌های خلاق و فعال در این حوزه باشد.

در این مرکز تیم‌های خلاق و نوآوری که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند خدمات مختلفی از جمله معرفی به شبکه سرمایه‌گذاری، بهره‌مندی از زیرساخت‌های شرکت‌های بزرگ حامی، اتصال به بازار و بازارسازی، استفاده از تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و آزمایشگاهی، فضای کاری مشترک را دریافت می‌کنند. تیم‌های علاقه‌مند به حضور در این مرکز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این مرکز به نشانی www.iotic.ir درخواست خود برای حضور در این مرکز را اعلام کنند تا پس از بررسی صلاحیت‌ها و شایستگی‌ های تیم‌ ها، خدمات مختلفی در اختیار آنها قرار گیرد.

همچنین تیم ها می توانند از طریق شبکه های اجتماعی نیز با مرکز نوآوری اینترنت اشیاء در ارتباط باشند و از جدیدترین اخبار مطلع شوند:

گروه تلگرام بحث و تبادل نظر آیوتیک:

https://t.me/joinchat/AAAAAEIQ6AuzyzUSfS1BPQ

کانال تلگرام آیوتیک:

https://t.me/iotic

صفحه لینکدین آیوتیک:

https://www.linkedin.com/company/iot-innovation-center

صفحه اینستاگرام آیوتیک:

https://www.instagram.com/iot_innovation_center/

صفحه آپارات آیوتیک:

http://aparat.com/iotic

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی