ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا وب سرویس پیامک برای وب‌ سایت‌ های خدماتی ضروری است؟ [رپورتاژ آگهی]

در حال حاضر که استفاده از اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، بیشتر شما عزیزان حداقل یک بار از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده‌اید. زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی خرید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در حال حاضر که استفاده از اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، بیشتر شما عزیزان حداقل یک بار از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده‌اید.

زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنیم، معمولاً پیامکی، مانند "کاربر محترم، سفارش شما ثبت شد." یا "کاربر محترم، سفارش شما با کد KF-3234 در حال آماده سازی است." را دریافت می‌کنیم.

با این حال، آیا می‌دانید این پیامک‌ها به چه شکل به دست ما می‌رسند؟ مطمئناً افرادی در آن فروشگاه منتظر ثبت سفارش مشتریان نیستند تا این پیامک‌ها را به صورت تکی، شخصی سازی و ارسال کنند. پس چه اتفاقی می‌افتد که این حجم از پیامک انبوه به صورت خودکار برای مشتریان ارسال می‌شوند؟ پاسخ ساده است، وب سرویس پیامک!

وب سرویس پیامک چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

خب، زمانی که شما یک وب‌سایت فروشگاهی یا یک سایت خدماتی راه اندازی می‌ کنید، مطمئناً به ابزاری برای ارتباط مستقیم و شخصی با کاربران‌تان نیازمندید. در این شرایط، پیامک و ایمیل بهترین گزینه‌های ارتباطی پیش روی شما هستند. با این حال، از آنجایی که افراد همیشه گوشی موبایل خود را به همراه دارند و میزان خوانده شدن پیامک به طور خیره‌کننده‌ ای بیشتر از ایمیل است، استفاده از یک پنل اس ام اس بهترین گزینه خواهد بود.

اما صِرف خرید پنل اس ام اس به معنی مدیریت صحیح کاربران و ارتباط نزدیک با آنها نیست. مطمئناً هیچ مسئول فروشگاهی نمی‌خواهد پس از دریافت یک سفارش وارد وب سایت ارائه دهنده‌ی پنل اس ام اس خود شده و برای هر کاربر پیامک ارسال کند.

در این شرایط است که و‌ب سرویس ارسال و دریافت پیامک مفید واقع می‌شود. وب سرویس پیامک به شما امکان می‌دهد تا وب سایت یا حتی نرم‌افزار خود را تنها با چند خط کدنویسی به پنل اس ام اس خود متصل کرده و از داخل پنل ‌سایت جهت ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های خود اقدام نمایید.

در حقیقت، وب سرویس پیامک به شما امکان می‌دهد تا پیامک‌ هایی را در قبال اقدامات کاربران از پیش تعریف کنید. زمانی که کاربر در سایت شما ثبت نام می‌ کند، پیامک خاصی را به صورت شخصی‌ سازی شده دریافت می‌کند یا زمانی که از وب‎ سایت شما محصولی می‌خرد، پیامکی حاوی محتوای خاصی را دریافت می‌ کند.

وب سرویس پیامکی علاوه بر ارتباط هدفمند با مشتریان، از هدر رفتن زمان و سرمایه‌ های انسانی شما جلوگیری می‌کند.

کاربردهای وب سرویس پیامک

شاید این سوال پیش بیاید که آیا وب سرویس پیامکی همین یک امکان را دارد و تنها به درد فروشگاه‌های اینترنتی می‌خورد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، خیر! وب سرویس پیامک تقریباً هر امکان قابل تصور برای ارتباط پیامکی با مشتریان را برای شما فراهم می‌کند. با هم به برخی از کاربردهای آن نگاهی می‌ اندازیم:

اطلاع‌ رسانی

با استفاده از وب سرویس پیامک، شما می‌ توانید هر آنچه که به اطلاع‌رسانی نیاز دارد را به صورت خودکار به مخاطبان و حتی کارمندان مجموعه خود ارسال نمایید.

یادآوری

در صورتی که وب‌ سایت شما در دوره‌های زمانی مشخص از مشتریان هزینه‌ای دریافت می‌کند یا اگر قرار است مشتری به صورت حضوری به محل کارتان مراجعه کند، وب سرویس پیامک به طور خودکار این موارد را به ایشان یادآوری می‌کند و دیگر نیازی نیست که چنین مواردی را شخصاً پیگیری نمایید.

مسابقه و قرعه‌ کشی

وب سرویس پیام کوتاه می‌ تواند به صورت خودکار یک مسابقه یا قرعه‌ کشی پیامکی را مدیریت کند و دیگر نیازی نیست که شما کاری در این باره انجام دهید.

تایید حساب کاربری

با استفاده از وب سرویس پیامک و نوشتن چند خط کد می‌توانید ترتیبی دهید که صحت حساب کاربران‌تان از طریق پیامک تایید شود. به این ترتیب، امنیت سیستم شما به مخاطره نمی‌افتد.

حسابداری

استفاده از وب سرویس پیامک به شما امکان می‎دهد تا از طریق چند خط کدنویسی به همه‌ی امور حسابداری خود به دقت رسیدگی کنید.

ارسال و دریافت پیامک از وب‌ سایت شخصی

این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا امور مرتبط با حسابداری خود را از طریق پیامک به اطلاع کارمندان و حسابداران خود برسانید.

بهترین وب سرویس پیامک کدام است؟

شرکت ملی پیامک، به عنوان یکی از برترین ارائه‌ دهندگان خدمات پیامکی در ایران، یکی از قدرتمندترین وب سرویس‌ های پیامک را در خدمت مشتریان خود قرار می‌دهد. شما با استفاده از دو روش SOAP و REST می‌توانید به سامانه ملی پیامک متصل شده و از خدمات وب سرویس آن استفاده کنید.

از جمله امکانات وب سرویس ملی پیامک می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت اعتبار حساب کاربری
  • دریافت وضعیت تحویل پیامک
  • بررسی تعداد پیامک های دریافتی
  • دریافت وضعیت تحویل ارسال انبوه
  • دریافت قیمت پیامک قبل از ارسال
  • ارسال پیامک تکی و انبوه
  • ارسال پیامک پیشرفته (تکی و انبوه)
  • امکان اضافه کردن بانک شماره
  • امکان ارسال به شاخه مورد نظر
  • گزارش گیری کامل ارسال های بانک شماره
  • دریافت اطلاعات تعداد ارسال های روز
  • و ...

جهت مشاهده تمامی امکانات وب سرویس ملی پیامک و نمونه کدهای زبان‌های برنامه نویسی به صفحه وب سرویس پیامک این شرکت به آدرس http://www.melipayamak.com/webservice/ مراجعه نمایید.

همچنین، در صورتی که نمونه کد مورد نظر خود را در صفحه وب سرویس ملی پیامک نیافتید یا اینکه از وب سرویس، قابلیت خاصی را انتظار دارید می‌توانید این موارد را به کارشناسان ملی پیامک گزارش کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، قابلیت مورد نظر شما به وب‌سرویس‌تان اضافه شود.

چرا باید از خدمات وب سرویس ملی پیامک استفاده کنید؟

ملی پیامک از زمان تاسیس خود تا امروز سعی داشته تا بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. وب سرویس ملی پیامک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از مزایای استفاده از وب سرویس ملی پیامک عبارتند از:

  • تعرفۀ پایین: تعرفه‌‌ی وب سرویس ملی پیامک نسبت به اپراتورها و سایر سامانه‌ها مناسب‌تر است.
  • ارائه پنل آزمایشی: در زمان ثبت نام در ملی پیامک، یک پنل رایگان با اعتبار ۵۰۰۰ ریال جهت کدنویسی و آزمایش در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • وب سرویس ساده و کارآمد: تمام امکانات و کدهای لازم در ساده‌ترین شکل در اختیار شما قرار می‌گیرند.
  • عیب‌یابی ساده از طریق وب سرویس: در صورت بروز مشکل، کدِ خطا همراه با توضیح و نحوۀ رفع آن برای‌تان ارسال خواهد شد.
  • سرعت و امنیت: تا جای ممکن تلاش کردیم خدمات وب سرویس ملی پیامک، سرعت و امنیت بالایی داشته باشند.
  • پشتیبانی دائمی: کارشناسان ملی پیامک از شنبه تا 4شنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب، و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر پاسخگوی تماس کاربران هستند.
  • بازگشت هزینه پیامک‌های نرسیده: تمامی هزینه‌های بازگشتی از سوی مخابرات، به حساب کاربری شما عودت داده می‌شوند.
  • گارانتی بازگشت هزینه: همچنین، در صورتی که از خدمات ملی پیامک رضایت نداشتید، مبلغ پرداختی به شما عودت داده می‌شود.

فرقی نمی‌کند وب سایت خدماتی‌تان بین کاربران اینترنت شهرت دارد یا به تازگی راه اندازی شده است، استفاده از وب سرویس پیامک لازمه‌ی مدیریت ارتباط با مشتریان‌ خواهد بود.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، استفاده از وب سرویس پیام کوتاه در نهایت از هدر رفتن منابع شما جلوگیری می‌کند؛ این صرفه‌جویی در طولانی مدت به طرز شگفت‌انگیزی ملموس خواهد بود.

اگر تصور می‌کنید در حال حاضر استفاده از وب سرویس پیامک برایتان ضروری نیست، بهتر است کمی دقیق‌تر روابط خود با مشتریان را بررسی کنید. به نظرتان اگر از ابتدا خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید، به عنوان شرکتی معتبر که به مشتریان خود احترام می‌گذارد شناخته نمی‌شوید؟

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در زمینه وب سرویس پیامک نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید یا به سایت ملی پیامک به آدرس http://www.melipayamak.com مراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده ماژول‌های آماده سیستم مدیریت محتوای ملی پیامک به صفحه آزمایشگاه این سایت به آدرس http://www.melipayamak.com/lab مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی