ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کامپیوتر رومیزی یا سرور؛ کدامیک برای شبکه شرکتهای کوچک بهتر است؟ [رپورتاژ آگهی]

کامپیوترهای رومیزی شاید بتوانند کارهایی که یک سرور مبتدی انجام می‌دهد را انجام دهند اما گزینه مناسبی برای استفاده به جای سرور نیستند. هزینه تهیه چنین کامپیوترهایی نه تنها کمتر از هزینه تهیه یک سرور ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کامپیوترهای رومیزی شاید بتوانند کارهایی که یک سرور مبتدی انجام می‌دهد را انجام دهند اما گزینه مناسبی برای استفاده به جای سرور نیستند.

هزینه تهیه چنین کامپیوترهایی نه تنها کمتر از هزینه تهیه یک سرور نیست بلکه ممکن است از آن بیشتر هم باشد. ضمن اینکه کارایی موجود در سرورها نیز حاصل نمی‌شود.

مزایایی که سرورها دارند را شاید بتوان به طور خلاصه به صورت زیر نام برد:

  • طراحی مخصوص کار مداوم
  • سازگاری قطعات داخلی با یکدیگر
  • پردازنده های مخصوص
  • رم های مخصوص
  • کارت شبکه قدرتمند
  • قابلیت اتصال Hot
  • قابلیت Raid
  • قابلیت مدیریت داخلی

بنابراین شاید بتوان به جرات گفت با خرید سرورهای رده پایین مانند سرور HPE PriLiant ML30 Gen9  از مزایایی منحصربفرد بهره‌مند می‌شوید که حتی نمی‌توان آنها را با کامپیوترهای مونتاژی و رومیزی مقایسه کرد.

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant ML30 Gen9

سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 یک سرور ایستاده و تک پردازنده است که با هزینه‌ای کم قابل تهیه بوده و دسترس‌پذیر، قابل ارتقا و دارای کارایی بالاست و برای کسب‌وکارهای کوچک و دفاتر و شعبات راه دور بسیار مناسب است.

این سرور اچ پی اولین سروری است که بعد از تفکیک HP به دوشرکت، توسط HPE ارایه شده و جایگزین سرور ML310 G8 v2  است. اما ویژگی‌های نوآورانه متنوعی در آن لحاظ شده که می‌توان به مدیریت ساده، بهبود ابزار ذخیره‌سازی و صرفه‌جویی بیشتر در انرژی که کاهش هزینه کل مالکیت یا همان TCO را نتیجه می‌شود، اشاره کرد. این سرور، قابلیت اعتمادی که از سرورهای نسل نه انتظار دارید را داراست و از ظرفیت ذخیره‌سازی فوق‌العاده‌ای پشتیبانی می‌کند. محیط‌های کاری که این سرور برای آنها ایده‌آل است  عبارتند از: فایل، پرینت، وب و اپلیکیشن‌های تجاری عمومی.

انعطاف‌پذیری

ویژگی انعطاف‌پذیری می‌تواند نیازهای در حال تغییر کسب‌وکار را منظور کند. سرور HPE ProLiant ML30 Gen9 با داشتن HPE Smart Drives امکان افزودن درایوهای بیشتری را فراهم می‌کند که شامل Drive Cage هایی با 4 عدد LFF  و 8 عدد SFF است. در نتیجه انعطاف‌پذیری را برای افزایش ظرفیت استوریج لوکال شما فراهم می‌کند. این سرور اچ پی به ازای هر اسلات، حداکثر 8 ترابایت را پشتیبانی می‌کند که در مجموع 32 ترابایت را فراهم می‌کند.

این سرور اچ پی دارای حافظه 2400 MHz DDR4  است که حداکثر 4 عددDIMM  یعنی حداکثر 64 GB  را پشتیبانی می‌کند تا افزایش کارایی تامین شود. 4 عدد اسلاتPCIe 3.0  دارد که افزایش کارایی I/O  را ارایه می‌دهد.

بهره گیری سرورهای نسل 9 اچ پی از حافظه‌های HPE DDR4 SmartMemory

پشتیبانی و مدیریت یکپارچه

مدیریت Easy-to-Use، سازگار و منعطف، این سرور اچ پی را به سروری برجسته تبدیل می‌کند که برایFront Office  بسیار مناسب است.

پشتیبانی و مدیریت پکپارچه در این سرور اچ پی توسط ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌شود، به صورتی بسیار ساده و کارآمد قابل استفاده است. این ابزارهای مدیریتی عبارتند از:

۱. سرورHPE ProLiant ML30 Gen9 دارای HPE iLO Management Engine است که به صورت استاندارد روی همه سرورهای پرولیانت نسل نه اچ پی نصب شده است. این مجموعه کامل عبارت است از:

HPE iLO

HPE Agentless Management

HPE Active Health System

HPE Intelligent Provisioning

HPE Embedded Remote Support

۲. HPE Insight Control قابلیت‌های پیشرفته مدیریتی را برای زیرساخت سرور پرولیانت اچ پی فراهم می‌کند. HPE iLO  پیشرفته در واقع یک مولفه کلیدی و اصلی است که عملکرد از راه دور سرور را بهبود می‌بخشد در نتیجه هزینه‌های سفرهای لازم برای انجام کارهای مربوط به IT را کاهش داده و در عین حال زمان لازم برای رفع مشکل ایجاد شده برای مشتری را کاهش می‌دهد.

باHPE Insight Online  که درHPE Insight Remote Support  ارایه می‌شود، امکان مانیتورینگ 24 ساعته از راه دور فراهم می‌شود و در ضمن دسترسی در هر زمان و هر مکان به وضعیت IT و پشتیبانی را نیز فراهم می‌کند.

۳. HPE Smart Update باعث کاهش زمان پیاده‌سازیو پیچیدگی‌های موجود در آپدیت می‌شود زیرا آپدیت زیرساخت سروری در دیتاسنتر به صورت سیستماتیک انجام می‌شود. HPE Smart Update شامل موارد زیر است:

(HPE Smart Update Manager (HPE SUM

(Service Pack for ProLiant (SPP

حفاظت از داده به صورت Near CDP

حفاظت از داده به صورتNear-Continuous Data Protection  یا Near CDP انجام می‌شود که یک اصطلاح عمومی برای محصولات بکاپگیری و ریکاوری است. گزینه‌هایی کهSmart Array  در سرورHPE ProLiant ML30 Gen9  ارایه می‌دهد شامل موارد زیر است:

Business RAID Mirroring

Striping Capability

این ویژگی‌ها از داده‌های Critical  هنگام ذخیره داده در Flash-Backed Write Cache یاFBWC  محافظت می‌کند و از داده‌ها هنگام بروز اتفاقاتی چون قطعی برق، خرابی تجهیزات، خطاهای انسانی و حملات ویروسی محافظت می‌کند.

HPE Smart Drives برای بهبود Serviceability بسیار موثر است و ازData Loss  جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به "نمایش وضعیت به صورت آیکون" وDo Not Remove LED  اشاره کرد.

ویژگی مهم و بارز پورت iLO، افزایش امنیت و انتقال سریعتر داده‌ها است. حافظهECC  نیز کسب‌وکار را ازData Loss  و Downtimeهای سیستمی غیر مترقبه، محافظت می‌کند.

اتصالات شبکه‌ای یکپارچه باعث افزایش مزایای زیرساختConverged  می‌شود

سرورHPE PriLiant ML30 Gen9  با سوییچ‌های 24 پورت سریHPE 1810  سازگارند و همConnectivity  و هم Data Availability  را افزایش می‌دهد. Common Pool Resources and Application باعث می‌شود انعطاف‌پذیری و سادگی بسیار زیاد در عملیات‌ها به وجود آید.

سوییچ‌های سریHPE PS1810  دارای رابط کاربریUser-Friendly  است که دیدی کلی از سرورها و شبکه ارایه می‌دهد که در نتیجه می‌توان محیط‌های کاری را اولویت‌بندی کرد.

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant ML30 Gen9

:Processor family

Intel® Xeon® E3-1200 product family *

Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family *

Intel® Core™ i3 *

Intel® Pentium® *

Number of processors: 1

Processor core available: 4 or 2

Processor cache: 8MB L3; 3MB L3

Processor speed: 3.8GHz

Form factor (fully configured): 4U

Form factor chassis: Tower

Power supply type: 1 Multi-output

Expansion slots: 4 Maximum

Memory, maximum: 64GB

Memory slots: 4 DIMM slots; Maximum

Memory type: DDR4 UDIMM

Memory protection features: Unbuffered ECC

System fans features: Non-hot plug non-redundant

Drive description: 4 LFF SAS/SATA/SSD or; 8 SFF SAS/SATA/SSD; Hot plug and/or Non-hot plug Network controller: 1Gb 332i Ethernet Adapter 2 Ports per controller; Applicable to all models

;Storage controller: Dynamic Smart Array B140i or; Smart Array P440 or

Infrastructure management: iLO Management Engine, Insight Control

(Warranty: Falnic (Iran HP

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی