ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نکات قابل توجه برای خرید گیتار [رپورتاژ آگهی]

 یادگیری نواختن گیتار هیجان‌انگیز و بسیار سرگرم کننده است. خرید گیتار با انتخاب بین گیتار آکوستیک و گیتار برقی شروع می‌شود. در مرحله‌ی بعد با انتخاب سبک، گزینه‌های شما محدود‌تر می‌شود. قبل از خرید آلات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 یادگیری نواختن گیتار هیجان‌انگیز و بسیار سرگرم کننده است.

خرید گیتار با انتخاب بین گیتار آکوستیک و گیتار برقی شروع می‌شود. در مرحله‌ی بعد با انتخاب سبک، گزینه‌های شما محدود‌تر می‌شود. قبل از خرید آلات و لوازم موسیقی باید انواع آن را به دقت بررسی کنید؛ پس در ادامه به بررسی انواع گیتار خواهیم پرداخت.

گیتار آکوستیک

بسیاری توصیه می‌کنند که اگر مبتدی هستید با گیتار آکوستیک شروع کنید. در شروع یادگیری، لمس سیم‌های سفت فولادی گیتار آکوستیک برای شما نسبتا سخت است؛ ولی اساتید معتقدند به دلیل اینکه گیتار آکوستیک بدون هیچ لوازم جانبی نواخته می‌شود، به هنرجو فرصت تمرکز روی ایجاد صداهای خوب را خواهد داد.

گیتار آکوستیک برای نواختن انواع سبک‌های موسیقی مانند فولکلور، راک، کانتری و تقریبا هر سبک دیگری گزینه‌ا‌ی فوق‌العاده‌ است.

گیتار کلاسیک

به دلیل اینکه صدای گیتار کلاسیک بدون واسطه شنیده می‌شود، در دسته‌ی گیتارهای آکوستیک طبقه بندی شده است؛ ‌اما ساختار آن با گیتارهای آکوستیک متفاوت است. بدنه‌ی آن کوچک‌تر است و  در آن سه سیم نایلونی و سه سیم فلزی تنیده شده به دور ابریشم به کار رفته است. ابریشم صدای نرم‌تری به این ساز می‌دهد. به همین دلیل این ساز صدای کمتری نسبت به گیتار آکوستیک دارد.

گیتار کلاسیک گردن پهن‌تری دارد، این ویژگی به مبتدیان کمک می‌کند تا راحت‌تر نت‌ها را اجرا کنند؛ اما اگر دست‌های ظریفی دارید شاید نواختن گیتار کلاسیک برای شما کمی چالش بر‌انگیز شود.

گیتار کلاسیک سبک شما را محدود به نواختن قطعات کلاسیک نخواهد کرد. ویلی نلسون، سال‌ها با همین ساز آهنگ‌های فولکلور و کانتری نواخت. همچنین گیتار کلاسیک در بسیاری از آهنگ‌های راک مانند آهنگ «باتری» اثر گروه متالیکا، نقش آفرین بود.

گیتار الکتریکی

با این گیتار می‌توانید هر سبکی را بنوازید. گیتارهای الکتریکی در واقع گیتارهای آکوستیک چند منظوره به حساب می‌آیند.

به گزارش ویرلن؛ یادگیری نواختن گیتار الکتریکی به دلیل وجود کنترل کننده‌‌های ویژه‌ برای حجم و تن و همچنین نیاز به یادگیری کار کردن با تجهیزات جانبی مانند سیم و تقویت‌کننده (آمپلی فایر) و ... کمی بیشتر از یادگیری انواع دیگر گیتارها زمان و تمرین نیاز دارد.

برخی از خریداران تصور می‌کنند که سر و صدای گیتار الکتریک زیاد است و به همین دلیل از خرید آن صرف نظر می‌کنند. درست است که گیتار الکتریک می‌تواند حجم صدای زیادی تولید کند؛ اما در واقع شما نیز می‌توانید حجم صدای ایجاد شده در زمان تمرین را کم کنید و یا از هدفون استفاده کنید.

برای لوازم جانبی هزینه‌ای در نظر بگیرید

گیتار لوازم جانبی زیادی مانند بند، سیم اضافه، پایه‌ی نگهدارنده، کیف، پولیش تمیز کننده‌ی سیم گیتار، پایه‌ی نت، پیکاپ و... دارد. وسایلی که واقعا به آنها نیاز دارید را تهیه کنید. دوستانه به شما توصیه می‌کنیم که پول زیادی صرف این لوازم نکنید و در عوض روی خرید گیتار بهتر سرمایه‌گذاری کنید.

گیتارهای دست دوم را نادیده نگیرید

اگر گیتار مرغوبی به درستی نگهداری شده باشد، ارزش خرید دارد. بسیاری از گیتارهای دست دوم و با کیفیت با قیمت کمتری نسبت به گیتارهای نو فروخته می‌شوند. گیتارهای دست دوم از طریق آگهی‌های سایت دیوار در دسترس هستند. قبل از خرید گیتار دست دوم از یک فرد متخصص بخواهید تا صدای آن را بسنجد. بدنه‌ی گیتار را بررسی کنید و مطمئن شوید که اثری از آسیب دیدگی وجود ندارد.

برای مشاهده‌ی قیمت‌های مختلف خرید و فروش گیتار به سایت دیوار مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد فروش گیتار خود را دارید، اقدام  به  ثبت‌نام در دیوار و ثبت آگهی کنید. دیوار به فروش آلات و لوازم موسیقی شما کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی