ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با دوختن تن پوش برای خود وارد هنر مُد و فشن شوید [رپورتاژ آگهی]

کشور ما ایران از بیش از ده هزار سال پیش دارای تمدن بوده و به قولی ریشه بسیاری از دستاوردهای بشر را می‌توان در این تمدن یافت. یکی از این دستاوردها، ابزارهای ریسندگی و بافندگی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کشور ما ایران از بیش از ده هزار سال پیش دارای تمدن بوده و به قولی ریشه بسیاری از دستاوردهای بشر را می‌توان در این تمدن یافت.

یکی از این دستاوردها، ابزارهای ریسندگی و بافندگی بوده که در غار کمربند در نزدیکی شهر بهشهر پیدا شده است که متعلق به ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح است.

همچنین در قدیمی‌ترین بخش‌های شهر باستانی شوش واقع در استان خوزستان، سوزن‌های سوراخ‌دار برای دوختن پوشش و لباس یافت شده است.

تن پوش

تن پوش یا لباس انسان‌ها نشان‌دهنده فرهنگ، مذهب و موقعیت اجتماعی آنهاست. انسان‌ها برای این لباس می‌پوشند تا از گرما و سرما محفوظ باشند، ضمن اینکه پوشاک نوعی پوشش برای راحتی و حفظ حجب و حیا هم هست.

در این بین بسیاری از افراد علاقه دارند تا لباسی را که می‌خواهند بر تن کنند، خود بدوزند و یا به عنوان طراح لباس و مد و یا خیاط شغلی برای خود داشته باشند که علاوه بر کسب درآمد، داشتن هنری هم محسوب شود.

این روزها با وجود گرانی لباس که آن هم بیشتر به دلیل قیمت بالای پارچه و دستمزد خیاطان است، مقرون به صرفه هست تا اگر حتی علاقه‌ای به خیاطی ندارید حداقل برای کارهای ساده و یا تعمیراتی، اندک اطلاعاتی از این هنر داشته باشید.

تا همین بیست سال پیش یکی از اسباب اصلی که عروسان به خانه بخت می‌بردند چرخ خیاطی بود، وسیله‌ای که این روزها کمتر کسی به عنوان جهیزیه همراه عروس می‌کند. این چرخ‌ خیاطی‌ها شاید در تمام مدت زندگی آن خانم کمتر استفاده می‌شد اما در مواقع ضروری ابزاری کارآمد محسوب می‌شد.

البته در این بین علاوه بر چرخ خیاطی به وسایل و امکانات دیگری هم نیاز هست.

ابزار دوخت و دوز

با جستجوی عبارت خرید و فروش ابزار خیاطی به ابزارهایی مانند سوزن، نخ، قیچی و از همه مهم‌تر پارچه مواجه خواهید شد که هرکدام اگر نباشند، یک جای کار به مشکل برخواهید خورد.

اگر اطلاعی درباره هنر خیاطی دارید و می‌خواهید لباسی برای خود آماده کنید، نخستین کاری که باید انجام دهید فراهم کردن ابزارهای گفته شده است.

برای این کار علاوه بر فروشگاه‌هایی که در سطح شهر وجود دارند و به عنوان خرازی شناخته می‌شوند و وسایلی مانند نخ و سوزن را در اختیار شما قرار می‌دهند، با جستجوی ساده‌ای در اینترنت می‌توانید آنها را بدون دردسر از طریق فروشگاه‌های آنلاین مانند دیوار تهیه کنید.

برای خریدن پارچه هم لازم نیست تا مانند همین چند سال پیش به راه‌های دور در شهر مانند بازارهای بزرگی که در همه شهرها هستند، بروید تا پارچه‌ای را تهیه کنید. بلکه با جستجو در سایت دیوار می‌توانید پارچه، ابزار دوخت و دوز و همینطور چرخ خیاطی مناسب خود را پیدا کرده و خریداری کنید.

در واقع چرخ خیاطی وسیله‌ای است که از زمان انقلاب صنعتی در حدود سال ۱۸۷۰ میلادی برای کاهش کار دستی و تسریع تولید لباس وارد کارگاه‌ها و خانه‌ها شد و تا به امروز وسیله‌ دیگری جایگزین آن نشده است که بتواند کار چرخ خیاطی را انجام دهد.

اگر به این وسیله نیاز دارید، تنها کافیست عبارت خرید و فروش چرخ خیاطی را در دیوار جستجو کنید تا انواع چرخ‌ خیاطی‌های نو و یا کارکرده در مدل‌های مختلف را پیدا کنید و با خریداری یکی از آنها لباس، مانتو و یا ملحفه و هر آنچه که نیاز دارید را خود با صرف اندکی وقت و کمترین هزینه بدوزید تا علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، پوششی به تن کنید که نشان‌دهنده هنر و سلیقه‌تان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی