ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید خانه در ستارخان به چه قیمتی؟ [رپورتاژ آگهی]

ستارخان آنقدر محله‌ای خودمانی است که فکر نمی‌کنی جزئی از منطقه دو شهرداری تهران باشد. مناطق 22 گانه شهرداری در نظر خیلی‌ها اینطور شکل بسته که مناطق اول جزو مرفه‌نشینان و به اصطلاح بالای شهری ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ستارخان آنقدر محله‌ای خودمانی است که فکر نمی‌کنی جزئی از منطقه دو شهرداری تهران باشد. مناطق 22 گانه شهرداری در نظر خیلی‌ها اینطور شکل بسته که مناطق اول جزو مرفه‌نشینان و به اصطلاح بالای شهری هستند و هر چه پایین‌تر می‌آییم به حاشیه پایتخت نزدیک‌تر می‌شویم. اما ستارخان از این قاعده مستثنا است. محله‌ای قدیمی با خیابان‌هایی که همچنان محبوبند و بعضی شهروندان آرزو دارند مالک یکی از خانه‌ها یا آپارتمان‌هایش باشند. منطقه دو بودن، قدیمی و اصیل بودن و چند عامل دیگر باعث شده خرید آپارتمان در ستارخان گزینه محبوبی باشد.

محله‌ای محبوب

ستارخان درعین اینکه مسکونی است محله‌ای تجاری هم محسوب می‌شود. رستوران نشاط که به کباب‌ترکی‌هایش معروف است و معجون‌فروشی بابا رحیم دو جایی هستند که شهروندان را از نقاط مختلف تهران به ستارخان می‌کشانند. راسته اغذیه‌فروشی‌ها، چندین مرکز خرید و مغازه‌های مختلف آن را تقریبا به یک شبه بازار تبدیل کرده. برای همین قیمت‌ خانه و آپارتمان یا واحد تجاری نسبت به مناطق اطراف کمی بالاست. هرچه به میدان توحید نزدیک می‌شویم قیمت‌ها بیشتر می‌شود به دلیل مرکزیت میدان توحید و نزدیکی‌اش به ایستگاه مترو، نرخ زمین 10 تا 20 درصد گران‌تر از نواحی دیگر محله است.

خرید خانه در ستارخان

با نگاهی به جدول زیر که از آگهی‌های موجود در سایت دیوار به دست آمده، قیمت خرید آپارتمان در ستارخان تا حدودی دستگیرتان می‌شود.

محله

متراژ سال ساخت قیمت به تومان

ستارخان

۵۰ متر بازسازی شده

۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

شهرآرا

۷۰ متر ۴ ساله

۴۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰

فرعی ستارخان

۸۳ متر ۱۳ ساله ۳۲۱/۰۰۰/۰۰۰

دریان‎نو

90 متر نوساز

۵۸۵/۰۰۰/۰۰۰

شمال ستارخان ۱۱۵ متر بازسازی شده

۵۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰

دریان‌نو ۱۵۰ متر نوساز

۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

همان‌طور که از جدول می‌توان متوجه شد دو خیابان دریان‌نو و شهرآرا که در محله ستارخان واقع‌ شده‌اند محبوب‌ترین نقاط این محله هستند و تقاضای خرید خانه در آنها بیشتر از نقاط دیگر این منطقه است.

شهرآرا که بیشتر به دلیل قرارگرفتن اداره مرکزی گذرنامه شهرت دارد با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال، در زمان تاسیسش جزو محله‌های مدرن تهران بود. این خیابان جزو خیابان‌هایی بود که آپارتمان‌های دو و سه طبقه مدرن تهران برای نخستین‌بار در آن ساخته شد. ساکنان اولیه‌اش آذری زبان‌ها بودند و کم‌کم محله گسترش یافت و چهره‌اش تغییر پیدا کرد.

دریان‌نو هم که از محلات معروف تهران است همان‌طور که از نامش برمی‌آید اولین‌بار پذیرای دریانی‌ها شد و آنها در زمینه معرفی و گسترش محله کوشیدند و حالا یکی از خیابان‌های گران‌قیمت ستارخان است.

پاتریس لومومبا خیابان دیگری است که به یاد مبارز و رهبر استقلال کنگو اسم‌گذاری شده و به دلیل آرامشی که دارد همچنان یکی از خیابان‌های مورد پسند شهروندان برای سکونت است.

اگر تهران‌ویلا را هم جزئی از ستارخان حساب کنیم کلکسیون محلات خوب این منطقه تکمیل می‌شود. قدمت این محله به بیش از شصت سال پیش می‌رسد. اولین ساکنانش یزدی‌ها بودند و هم آنها بودند که آنجا را ساختند. تهران ویلا جزو اولین محلاتی است که خیابان‌های فرعی‌اش به جای اسم، شماره داشت. خانه در این محله به نسبت محله‌هایی که ذکر آنها در بالا رفت، گران‌تر است.

خرید آپارتمان در ستارخان گزینه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در منطقه‌ای خوب با قیمت‌هایی که سر به فلک نمی‌زند، سکونت پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی