ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پرینتر؛ همچنان پرکاربرد و پرفروش [رپورتاژ آگهی]

پرینتر شاید پراستفاده‌ترین وسیله جانبی کامپیوتر در بین کاربران باشد. به دلایل گوناگون در مراکز و ادارات دولتی و رسمی هنوز اسناد کاغذی کاربرد مهمی دارند و معمولاً متون، طرح‌ها، نقشه‌ها و...، بعد از آماده‌سازی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پرینتر شاید پراستفاده‌ترین وسیله جانبی کامپیوتر در بین کاربران باشد.

به دلایل گوناگون در مراکز و ادارات دولتی و رسمی هنوز اسناد کاغذی کاربرد مهمی دارند و معمولاً متون، طرح‌ها، نقشه‌ها و...، بعد از آماده‌سازی دیجیتال، پرینت و به صورت کاغذی ارائه می‌شوند. از سوی دیگر خیلی از افراد ترجیح می‌دهند حتی برای کارهای شخصی خود هم با صفحه کاغذی طرف باشند تا با صفحه مانیتور. با توجه به علاقمندان زیاد بازار خرید و فروش پرینتر، امروزه پرینترها در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. این موضوع از یک‌سو باعث پاسخگویی بیشتر به نیازهای مشتریان و از سوی دیگر سبب سردرگمی خریداران شده است. اگر به فروشندگان و کارشناسان لوازم جانبی کامپیوتر مراجعه و درخواست کنید که یک پرینتر خوب به شما معرفی کنند، در وهله اول خواهند پرسید نیاز شما چیست؟ و بر اساس پاسخ شما پرینتر مطلوب در بازار پرتنوع پرینترها، به شما معرفی خواهد شد.

پرینترها انواع مختلفی دارند اما پرکاربردترین و پرفروش‌ترین آنها پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری هستند که هر دو، هم به صورت سیاه و سفید عرضه می‌شوند و هم رنگی . در انتخاب پرینتر مناسب باید به دو متغییر توجه کرد: یکی DPI (نقطه در اینچ) که بیانگر کیفیت پرینتر است و هر چه این عدد بالاتر باشد، طبعاً کیفیت آن بالاتر است. متغیر مهم دیگر PPM (برگه در دقیقه)، نشان دهنده سرعت پرینتر است؛ سرعت پرینتر به نوع پوشش و وضوح اسنادی که پرینتر می‎کنند، بستگی دارد. پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری، معمولاً  از کیفیت و سرعت کمتری و بالتبع قیمت پایین‌تری برخودارند. به همین دلیل است که برای مصارف خانگی معمولاً پرینترهای جوهر افشان پیشنهاد می‌شوند. همچنین شاید مطلوب‌تر باشد که در مصارف خانگی از پرینترهای چندکاره استفاده شود تا محصول مورد نظر هم‌زمان اسکنر، فکس و دستگاه کپی هم باشد.  اگر برای خرید و فروش پرینتر، به طور مثال به سایت دیوار مراجعه و به جستجوی پرینتر جوهرافشان بپردازید به محصولات زیادی برمی‌خورید. به عنوان نمونه پرینتر hp رنگی مدل ۵۶٠٠ جوهر افشان، چهارکاره (پرینتر، اسکنر، فکس و دستگاه کپی) و بدون کارتریج به قیمت 175 هزار تومان آگهی شده است؛ قیمت مناسب و پایین‌تر از بازار و همچنین ویژگی‌های فنی محصول، آن را به یک خرید مناسب برای مصارف خانگی تبدیل کرده است. البته گفتنی است پرینترهای جوهرافشان مدل‌های پیشرفته‌تری هم دارند که دارای کیفیت و سرعت بسیار بالایی هستند.

درست است که پرینترهای جوهرافشان قیمت پایین‌تری دارند اما درصورت استفاده زیاد از آن حتی از نظر قیمتی هم گران‌تر از پرینترهای لیزری خواهند شد! زیرا در این صورت کارتریج جوهر آن می‌تواند سریع تمام شود و بسته به مدل آن، کارتریج جایگزین ممکن است، گران باشد. این در حالی است که پرینترهای لیزری از تونر استفاده می‌کنند که هم طول عمر بیشتری دارد و هم ظرف آن بزرگ‌تر است و به همین دلایل مدت زمان بیشتری قابل استفاده خواهد بود. به دلایلی که پیش‌تر ذکر شد برای مصارف زیاد، چه در خانه و چه در اداره، پرینترهای لیزری مناسب‌تر هستند. در سایت دیوار پرینتر لیزری canon مدل 2900، کم‌کارکرد و با مهلت تست، به قیمت 295 هزار تومان آگهی شده و این در حالی است که قیمت آکبند این محصول در بازار خرید و فروش پرینتر، بیش از 550 هزار تومان است.

سازندگان دستگاه‌های پرینتر برندهای معروفی هستند که معروف‌ترین و پرفروش‌ترین این برندها در ایران، شرکت اچ‌پی است که به نظر در بازار خرید و فروش پرینتر ایران قدرتی بلامنازع است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی