ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

دنیای سفر‌‌ ؛ دریچه ای نو به صنعت گردشگری [رپورتاژ آگهی]

حرف های بسیاری از این که ایران جایگاه چندم را در جاذبه های گردشگری جهان دارد، زده می شود. همگان از درآمد بالای کسب و کارهای گردشگری می گویند، از اقتصاد بدون نفت سخن گفته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۷

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حرف های بسیاری از این که ایران جایگاه چندم را در جاذبه های گردشگری جهان دارد، زده می شود. همگان از درآمد بالای کسب و کارهای گردشگری می گویند، از اقتصاد بدون نفت سخن گفته می شود و در همه این سخنان پرشور، گریزی به گردشگری می زنند. اما نیک می دانید حرف تا عمل فاصله دارد. حقیقت آن است که صنعت گردشگری در مسیر توسعه خود با جاده سنگلاخ های متعددی روبروست.

کمبود زیرساخت ها، نیروی انسانی و میزان اندک بودجه و سرمایه گذاری از یک سو، برنامه ریزی های مقطعی و غیر کارشناسی و ارتباط اندک بدنه متخصص و دانشگاهی با فعالان و صاحبان سرمایه از سوی دیگر، صنعت گردشگری را از پر و بال گرفتن، باز داشته است.

آری، گردشگری می تواند. گردشگری می تواند چون از بطن جامعه بر می آید و بر غم و شادی مردم، بنیان نهاده شده است. مردمی که به دلایل مختلف سفر می روند، با هم بده بستان دارند و تجربه می اندوزند. گردشگری می تواند به این شرط که قبل از هر گونه تاثیری بتواند خود را به عنوان راهکاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی حتی فراتر از جایگزینی برای نفت، ثابت کند.

هر چند بدنه آکادمیک کشور اهمیت و نقش گردشگری را در ابعاد مختلف، نشان داده است و سرمایه گذاران فرصت های بی شمار موجود در آن را شناخته اند اما ایجاد ارتباط این دو قشر با یکدیگر در جهت به راه انداختن موتور گردشگری، به یک میانجی نیاز دارد. اینجاست که رسانه های تخصصی باید نقش ایفا کنند. ژورنالیست ها می توانند ارتباط بین اساتید گردشگری و بدنه آن که فعالان، سرمایه گذاران و مردم عادی هستند، برقرار کنند و علم گردشگری را وارد بدنه این صنعت سازند. این گونه می شود که در همه جای کشور، همه و همه گردشگر را ارج می نهند و پاسداشت گردشگری یک اصل می شود.

برای پر کردن چنین خلائی است که دنیای سفر پا به عرصه رسانه ای کشور نهاد.

ما در دنیای سفر تلاش داریم ارتباط بین جامعه علمی و فعالان صنعت گردشگری را برقرار سازیم و در کنار پوشش اخبار روزانه این صنعت، نگاهی راهبردی به گردشگری به عنوان صنعتی پر قابلیت در رقابت با نفت، داشته باشیم. تلاش داریم ضمن بیان مشکلات، امکان ها و فرصت های تازه پیش روی این صنعت را معرفی کنیم. انتقال تجربیات بین المللی، بالا بردن دانش توریسم و نقد رویه های جاری از دیگر محورهایی هستند که دنیای سفر بر پایه آن شکل گرفته است.

برای نیل به اهداف یاد شده دنیای سفر را گروهی با تجربه از خبرنگاران، دانش آموختگان گردشگری و فعالان دنیای وب راه انداخته اند. دنیای سفر نوپاست و برای دستیابی به اهداف خود و ایفای نقش در گردشگری کشور، به زمان و یاری مخاطبان نیاز دارد. به امید آن روز که ایران مقصدی برای گردشگران سراسر جهان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی