خودرو — صفحه ۷۱

ظهور و بلوغ جذابترین کمپانی خودروسازی ایتالیا؛ داستان لامبورگینی به روایت تصویر

لامبورگینی مشهور ترین خودروساز ایتالیایی نیست، چرا که این عنوان به فراری تعلق دارد. بزرگترین خودروساز هم فیات است که مالکیت بخش اعظمی از صنعت خودروسازی این کشور را در اختیار دارد. اما لامبورگینی را می توان مهیج ترین خودروساز این کشور توصیف کرد. شرکتی که تاکنون ده ها خودرو فوق العاده را به تولید رسانده... ادامه مطلب

تسلا و استخدام یکی دیگر از متخصصین توسعه چیپست های اپل

رابطه و رقابت شرکت های تسلا و اپل به گونه ای پیش می رود که می توان آن را به بازی شطرنج تشبیه نمود. مدت هاست که دو کمپانی یاد شده با هم اختلافاتی دارند و در پی کسب نیروی متخصص همدیگر هستند. حال به نظر می رسد در این بازی شطرنج، شرکت تحت تملک... ادامه مطلب

تیونینگ سوئیسی برای اسپرت ترین محصول مرسدس بنز

تیونینگ یا ارتقا فنی و ظاهری در سرتاسر جهان امری مرسوم و پرطرفدار است. به گونه ای که هر خودرویی با کوچک ترین تغییر نسبت به محصول اصلی شرکت را می توان خودرویی تیون شده نام گذاری کرد. به همین دلیل شرکت هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که به صورت عمده در این بخش فعالیت... ادامه مطلب

گزارش تصویری از عجایب نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو

سالهاست که نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی و ترافیک و ازدحام ناشی از استقبال مردم، در پایتخت برگزار نمی شود. اما امسال در کنار سومین همایش بزرگ صنعت خودرو ایران، نمایشگاهی نیز از توانمندی های صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه ها برپاست که به معجونی... ادامه مطلب

ماجرای فروش و عدم شماره گذاری خودروهای چینی HAVAL در ایران

چند ماهیست که خیابان های شهر تهران پر از تابلوهای بزرگ فروش سری خودروهای چینی HAVAL از کمپانی گریت وال شده است. محصولاتی که با تخفیف قابل توجه و گارانتی باورنکردنی هفت ساله (بیشتر از گارانتی خودروهای کره ای کیا و هیوندای و اسطوره کیفیت تویوتا) توسط شرکت لیزینگ خودرو به فروش می رسند. این فروش... ادامه مطلب

بررسی و آزمایش فنی پژو 301؛ مدل اقتصادی پژو برای بازار چین و ایران

بعید است که هیچ فرد ایرانی ای قیمت 60 میلیونی برای یک خودرو بسیار معمولی را رقمی مناسب یا اقتصادی توصیف کند اما به هرحال 301 یک خودرو بازار مشترک است که برای کشورهای در حال توسعه ای چون ایران و چین و کشورهای اروپایی شرقی تولید شده است. براساس توافق اخیر ایران خودرو و پژو... ادامه مطلب

بررسی دیجیاتو: پورشه ماکان 2015 گران ترین کراس اوور صفر کیلومتر بازار ایران

پورشه در سال 2015 میلادی 80 هزار دستگاه ماکان فروخته که با توجه به کلاس قیمتی این خودرو یک رکورد برای محصولات پورشه به حساب می آید. شاید برای بسیاری، یک خودرو با قیمت اقتصادی تر در کلاس شاسی بلندها به همراه کیفیت و برندی چون پورشه، آرزوی دیرین طبقه متوسط جوامع مدرن و پیشرفته به... ادامه مطلب

اولین تصاویر از نسخه اروپایی رنو کوئید؛ جایگزین احتمالی پراید در ایران

خبر عرضه رنو کوئید با قیمت 4700 الی 6300 دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو 15 - 20 میلیونی (بدون احتساب عوارض گمرک و مالیات) در ایران داغ کرد. با این حال پیمان کارگر، مدیر عامل رنو... ادامه مطلب

بررسی بازار خودروهای ارزانتر از 25 میلیون تومان؛ انتخاب های معدود برای قشر نه چندان ثروتمند

در مجموعه مطالبی برای راهنمایی خوانندگان محترم در پروسه خرید و انتخاب خودرو، تصمیم داریم تا بازار خودروهای موجود در کشور را بررسی کنیم. بدین ترتیب سعی خوهیم کرد تا با تقسیم بندی بازار خودرو براساس قیمت، تمامی انتخاب‌های منطقی را برای خرید و برحسب بودجه بررسی کنیم. در دسترس ترین بازه خرید خودرو در کشورمان... ادامه مطلب

BYD S6 در ایران قیمت خورد

BYD یکی از خودروسازان پیشرو چین است که به بازار جهانی نیز چشم امید دارد و به همین جهت هم قبل از رفع تحریم ها فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده بود. این شرکت حالا توسط یکی از زیر مجموعه های کرمان خودرو به شکل رسمی به بازار ایران وارد شده و اولین محصول خود... ادامه مطلب

ادامه سلطه فرانسوی ها بربازار خودرو؛ از قرارداد عجیب پژو با ایران خودرو تا برنامه های سیتروئن با سایپا

خودرویی مدرن و کم مصرف با قابلیت های حرکتی مناسب برای مسافرت های طولانی، دوام بالا و ایمنی خوب، این ها تمام خواسته های ایرانیان در مورد خودروهای جدید است که متاسفانه خودروسازان کشورمان در طول سال های اخیر نتوانستند پاسخ در خور توجهی را به اغلب این نیازها ارائه دهند. تولید خودروهای قدیمی و خارج... ادامه مطلب

مقایسه فنی؛ هیوندای سوناتا پریمیوم 2016 در برابر کیا اپتیما GT 2016

معمولا در رقابت‌های نفس‌گیری که برسر فروش محصولات مختلف در یک منطقه خاص حاکم است، درکنار تفاوت‌های فاحش بین شرکت‌های رقیب، یکسری شباهت‌ها و نقاط مشترک ریز در محصولات و خط‌ مشی این کمپانی‌ها دیده می‌شود. این موارد تشابه درصورتی که دو شرکت در زیر چتر یک کمپانی بزرگتر قرار داشته باشد طبیعتا بسیار بیشتر می... ادامه مطلب