کنسول و بازی — صفحه ۳

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد سرویس پلی استیشن پلاس

بازی های رایگان ماهانه، عضو جدانشدنی دو سرویس پلی استیشن پلاس و ایکس باکس لایو گلد بوده اند. گیمرها مبلغی را بابت هزینه های سرویس های آنلاین می پردازند و سونی و مایکروسافت با مجموعه ای از بازی های ماهانه که هرکدام چند ده دلار می ارزند، از خرید گیمرها قدردانی می کنند. برخلاف تصور رویایی... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد هدست های واقعیت مجازی

وقتی آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر در سال 2016 عرضه شدند، به خاطر قیمت بالایشان مورد تمسخر قرار گرفتند. هر سه هدست واقعیت مجازی مورد اشاره، در سال 2017 یک کاهش قیمت منطقی را پشت سر گذاشتند و در نتیجه، حالا بیشتر از سابق در دسترس هستند. واقعیت مجازی شاید... ادامه مطلب

هیولا متولد شد؛ آیا بازی های پی سی ایرانی نجات پیدا می کنند؟

همه ما فن افزار را با بازی هایی مانند گرشاسپ و شمشیر تاریکی میشناسیم. این استودیو تقریباً از اوایل پیدایش صنعت بازی سازی در ایران، به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین نام ها در این حوزه به کار خود ادامه می دهد. ساخت بازی ویدیویی در ایران با طراحی بازی برای پلتفرم پی سی... ادامه مطلب

سرورهای پی سی بازی Rainbow Six Siege فیلتر شد [به‌روز رسانی شد]

در روز های اخیر شایعات زیادی مبنی بر فیلترینگ بازی ها و سرویس های بازی بین المللی در ایران به گوش می رسد. پیش از این، بنیاد ملی بازی های رایانه ای خبر از تصویب مقرراتی داده بود که به رشد بازی سازی داخلی کمک کند. در این بین به نظر می رسید که قوانین... ادامه مطلب

برندگان جوایز Steam Awards 2017 مشخص شدند

سرانجام نظر سنجی جوایز Steam Awards نیز به پایان رسید و برندگان  هر بخش مشخص شدند. لازم به ذکر است که بخش های مختلف این جوایز، تفاوت زیادی با سایر مراسمی که در آن بهترین های هر سال اعلام می شوند، داشته و از همین سو، ممکن است برندگان آن با چیزی که شما انتظارش... ادامه مطلب

نینتندو سوییچ به رکورد سریع ترین فروش میان تمام کنسول های خانگی رسید

بر اساس گزارش های منتشر شده، نینتندو سوییچ سریع ترین فروش را میان سایر کنسول های خانگی در ایالات متحده و ژاپن تجربه کرده است. این کنسول خانگی که از قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول قابل حمل نیز بهره می برد، در تاریخ 12 اسفند سال گذشته به صورت جهانی در دسترس علاقه مندان... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگ

پی سی یا کامپیوتر شخصی با قدمت ترین پلتفرم در صنعت گیمینگ است؛ اما این پلتفرم برخلاف تاریخچه طولانی اش، هیچوقت عقب نمانده و دائماً در حال تکامل است. در حالی که سال 2016 نسل جدید کارت های گرافیک انویدیا را برایمان به ارمغان آورد که در قیاس با پرفورمنس شان بسیار مقرون به صرفه... ادامه مطلب

آیا بازی ها و سرویس های بازی بین المللی در ایران فیلتر می شوند؟

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای قصد دارد به منظور تسهیل فضا برای رشد بازی سازان داخلی، مقرراتی را تغییر دهد که در این میان بازی های خارجی احتمالا با موانع بیشتری برای نشر در ایران روبرو خواهند شد. به گفته حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد نینتندو سوییچ

2017 سالی بود که نینتندو را به میدان بازگرداند. این کمپانی کنسول هیبریدی اش، نینتندو سوییچ را بالاخره روانه بازار کرد که موفقیت گسترده ای داشت و از طرف دیگر، دنباله هایی تحسین شده برای برخی از نمادین ترین فرنچایزهایش ساخت. اما در همین حال، نینتندو باز هم 3DS را فراموش نکرد و ضمن عرضه چندین... ادامه مطلب

در سال 2017 چه بازی‌هایی بیشترین درآمد را از پلتفرم استیم داشته‌اند؟

کلاینت استیم (زیرمجموعه شرکت Valve) که تقریبا بزرگترین عرضه کننده بازی ها در فضای مجازی است لیستی از موفق ترین بازی های سال گذشته تهیه و در سایت خود منتشر کرده است. بازی های ذکر شده در لیست استیم به چهار دسته پلاتینیوم، طلایی، نقره ای و برنز تقسیم شده اند. استیم هنوز هیچ توضیحی... ادامه مطلب

مسابقات اعزامی تورنومنت WESG به پایان رسید: Vanguards و Leopard نمایندگان کشور

مسابقات مرحله اعزامی برای تورنومنت WESG از هفته پیش در قم و در مجموعه ورزشی شمشاد آغاز شد و طی این هفته بیش از 1000 ورزشکار و حدود 180 تیم از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات حاضر شدند. مسابقات در 4 رشته دوتا 2، هارت استون (Hearthstone)، کانتر و استارکرفت 2 برگزار شد. مسابقات از... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4

ادامه دادن مسیر سال 2016 از همان ابتدا کاری سخت برای سونی به نظر می رسید، اما برای این کمپانی حیاتی بود که گشتاور پیشین خود را حفظ کند و همان مسیر را ادامه دهد؛ خصوصاً با در نظرگیری این موضوع که دو رقیب اش، هر دو سخت افزاری جدید به بازار عرضه کردند. با... ادامه مطلب

سازندگان PUBG به دنبال عرضه بازی روی «تمام پلتفرم ها» هستند

بازی PUBG به یکی از موفق ترین عناوین سال 2017 میلادی تبدیل شده و به نظر می رسد که این روند در سال 2018 نیز ادامه خواهد داشت. چانگ هان کیم، مدیر عامل PlayerUnknown's Battlegrounds، به انتشار این بازی روی همه پلتفرم ها امیدوار است. وی هدف دارد این فرانچایز پای خود را از یک... ادامه مطلب

تغییر مقررات عرضه بازی به نفع بازی‌سازان و مصرف‌کنندگان، با هدف «رونق تولید ملی»

بنیاد ملی بازی های رایانه ای پس از ماه ها بررسی کارشناسی جهت رونق صنعت بازی سازی داخلی و تغییر شرایط فعلی به نفع تولید ملی، به تدوین آیین نامه «دستورالعمل نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه تجاری بازی های رایانه ای» پرداخته که به زودی اجرایی می شود. به بیان واضح تر، بنیاد ملی بازی... ادامه مطلب

حسن کریمی قدوسی: رونق بازی‌ سازی داخلی در گرو تصویب مجلس شورای اسلامی

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخیراً از سیاست های تازه و کلان این بنیاد برای حمایت از بازی سازان و تولید داخلی خبر داده است. وی در صحبت های اخیر خود می گوید: در حال حاضر روند ناعادلانه‌ ای در کشور وجود دارد و شرایط عرضه برای بازی ایرانی و خارجی... ادامه مطلب