رهبری

علائمی که نشان می دهند برای قبول پست مدیریت آماده نیستید

پیشنهاد پست مدیریتی جدید، معمولاً برای همه کارمندان وسوسه کننده است؛ ولی تصمیم به قبول یا رد آن نیز بسیار پیچیده به نظر می رسد. به منظور ارائه راهکارهایی که به تصمیم درست در این موارد منجر شود، پیشتر در مقاله ای جداگانه در دیجیاتو به علائمی پرداختیم که نشان از آمادگی پذیرش پست مدیریت... ادامه مطلب

علائمی که نشان می دهند برای قبول پست مدیریت آماده اید

وقتی پیشنهاد ترفیع در قالب پُست مدیریتی جدید در سازمان به شما داده می شود، قطعاً هیجان زده شده و شاید در قبول یا رد آن دچار تردید شوید. همچنین موقعیت شغلی جدید می تواند موجب خروج شما از محدوده امن تان شود و در نتیجه به پیشرفت تان کمک شایانی نماید. اگر در مورد پذیرش... ادامه مطلب

هنر و علم کاریزماتیک بودن

تابحال از خود سوال کرده اید که استیو جابز، بیل گیتس و بسیاری شخصیت های بزرگ دیگر چه ویژگی مشترکی دارند؟ دوست شان داشته باشید یا خیر همه این افراد کاریزما دارند. مدیران کاریزماتیک می توانند دنبال کنندگانشان را مجاب کنند که افرادی وفادار باشند و حتی سخت تر کار کنند. اما آیا برای تبدیل... ادامه مطلب

از شایعه انتصاب جانشین تا واقعیت افزوده؛ موضوع مصاحبه اخیر تیم کوک با Buzzfeed

نشریه Buzzfeed اخیرا مصاحبه ای با تیم کوک مدیرعامل اپل و همچنین Angela Ahrendts مدیر خرده فروشی های این شرکت داشته و کوک نیز در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله واقعیت افزوده، شایعه انتصاب جانشین جدید برای خودش و عرضه آیفون 10سخن به میان آورده که در ادامه توجه شما را به چکیده ای از مهم... ادامه مطلب

4 مرحله لازم برای استخدام بانوان در زمینه های صنعت و فناوری

شرکت های فعال در زمینه صنعت و فناوری علی رغم دستاوردهای بزرگ همیشه به خاطر عدم برخوداری از تنوع جنسیتی مورد انتقاد بوده اند. تحقیقات نشان داده است که در سال 2015 زنان تنها 25 درصد از کل افراد شاغل در پست های مرتبط به کامپیوتر را تشکیل می دادند. شاید برای برخی افراد این سوال... ادامه مطلب

راهکار ایجاد انگیزه دائمی در کارکنان

نیروی انسانی موتور محرک سازمان ها است و با استفاده صحیح از این منبع ارزشمند می توان بازدهی سازمان را به مراتب افزایش داد. سوخت این موتور محرک چیزی جز افزایش انگیزه کارکنان نیست. برای مثال فرض کنید که فردی را برای مدیریت شبکه های اجتماعی استخدام می کنید. این کار کمی کسل کننده بوده و... ادامه مطلب

ویژگی های محیط های کاری مناسب برای بانوان

امروزه شرکت های زیادی روی ایجاد محیط های کاری مناسب برای زنان تمرکز کرده و سعی می کنند فرصت رسیدن کارکنان زن به سمت های رده بالا را فراهم کنند. موسسه «Fairygodboss» یک سایت کاریابی آمریکایی مخصوص زنان است. این سایت پس از بررسی محیط های کاری مختلف، فاکتورهای موثر در افزایش رضایت شغلی زنان را... ادامه مطلب

اهمیت زمانبندی دقیق قبل از تاسیس یک استارتاپ

همه ما شنیده ایم که شکست مقدمه پیروزی است یا می توان از آن پلی به سمت موفقیت ساخت، با این حال افراد باهوش با استفاده از تجارب دیگران شانس موفقیت خود را افزایش می دهند. در این مقاله یکی از کارآفرینان موفق آمریکایی به نام «تیاگو اولسان» تجارب خود در زمینه تاسیس استارتاپ را با مخاطبان... ادامه مطلب

10 راه برای کسب احترام کارکنان به عنوان یک مدیر جوان

امروزه شکل رهبری تیم ها به سرعت در حال تغییر است. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که در آمریکا روزانه حدود 1000 نفر از مدیران مسن بازنشته می شود و این مساله فرصت قرار گرفتن نیروهای جوان در پست های کلیدی را فراهم کرده که می تواند چالش هایی را برای مدیران  و کارکنان به... ادامه مطلب

اصول استفاده صحیح از قدرت در محیط کار

اعمال قدرت روش های بسیاری دارد برای مثال فریب دادن دیگران، مجبور کردن آن ها به انجام برخی کارها یا نادیده گرفتن اطرافیان ، اما ما به دوران جدیدی وارد شده ایم و باید این روش ها را کنار بگذاریم. «مارک کرولی» متخصص رهبری و نویسنده کتاب «رهبری از قلب» اخیرا با «داچر کلتنر» جامعه شناس... ادامه مطلب

مارک زاکربرگ: روی تغییراتی که می خواهید صورت دهید تمرکز کنید

زاکربرگ در آخرین شماره از نشریه فوربس یادداشت کوتاهی منتشر کرده که صاحبان ایده ها و مدیران آینده را هدف قرار داده است. او در این یادداشت هدفمندی را والاتر از ساختن یک شرکت جدید می داند و قدتمند ساختن دیگران با احساس هدفمندی را برتر می شمارد. در ادامه یادداشت وی را می خوانیم. امید... ادامه مطلب

مدیران تازه وارد معمولاً مرتکب چه اشتباهاتی می شوند؟

فرآیند انتخاب مدیران جدید در سازمان ها از جمله مشکل ترین تصمیمات صاحبان سرمایه و هیئت مدیره هاست چرا که در صورت اتخاذ تصمیم اشتباه، سازمان نه تنها متحمل ضررهای مالی قابل توجهی خواهد شد بلکه فضای کار و روحیه افراد نیز مستقیماً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در این میان ترک سازمان توسط مدیران نیز... ادامه مطلب

چهار ویژگی مدیران که روی سلامت جسمی کارمندان تأثیر منفی می گذارد

بر اساس پژوهش های اخیر، احتمال بروز حملات قلبی یا سایر مشکلات سلامتی در کارمندانی که با مدیران «سمی» سر و کله می زنند، در حدود 60 درصد بیشتر از سایرین است. اما مدیر سمی به چه کسی گفته می شود؟ طبق تحقیقات مورد اشاره مدیرانی که حداقل یکی از ویژگی های مهارت ناکافی، بی ملاحظگی،... ادامه مطلب

پلان؛ 9 اشتباه رایج که تأثیر منفی زیادی روی شخصیت ما دارند [تماشا کنید]

داشتن شخصیتی جذاب، تأثیرگذار یا به اصطلاح «کاریزماتیک» یکی از آرزوهای بسیاری از افراد است. اگرچه در باور عمومی، کاریزما را به ویژگی های ذاتی و ماورایی نسبت می دهند، اما جامعه شناسان می گویند کسب شخصیت تأثیرگذار هم ممکن است و می توان چنین ویژگی هایی را به دست آورد. در هر صورت، تردیدی نیست... ادامه مطلب

برای رسیدن به سبک مدیریتی مطلوب این ۵ سوال را از خود بپرسید

افرادی که برای نخستین بار پست های مدیریتی را تجربه می کنند معمولا این سوالات را از خود می پرسند: پیرو شیوه مدیریتی چه کسی باشم؟ باید چه مدیری باشم؟ اگر تا پیش از این مدیریت را تجربه نکرده اید مطرح کردن این پرسش ها می تواند تا حدودی شما را در رسیدن به نتیجه... ادامه مطلب