شرکت Wevr قصد دارد سرویسی نظیر یوتوب را برای واقعیت مجازی راه اندازی کند
استارتاپ Wevr که در کالیفرنیا فعالیت دارد مشغول آماده سازی چیزی است که امید دارد در آینده به یوتوب واقعیت مجازی بدل شود. این شرکت تا به امروز سرمایه ای معادل با 25 میلیون دلار را ...
استارتاپ Wevr که در کالیفرنیا فعالیت دارد مشغول آماده سازی چیزی است که امید دارد در آینده به یوتوب واقعیت مجازی بدل شود. این شرکت تا به امروز سرمایه ای معادل با 25 میلیون دلار را از سرمایه گذاران استراتژیک خود جذب کرده تا ایده خود به نام Wevr Transport را به واقعیت بدل نماید.
ترنسپورت که حالا نسخه خصوصی بتای آن ساخته شده در اصل نوعی شبکه آنلاین محتوای واقعیت مجازی است و خالقان آثار می توانند کارهای خود را در آن منتشر نموده و کاربران هم از طریق آن به چنین محتواهایی دسترسی پیدا کنند.
گفته می شود که محتوای این سایت در قالب دو گروه رایگان و پولی ارائه خواهد شد و کاربران کلیه دستگاه ها از قبیل کاردبرد گوگل، Gear VR سامسونگ، وایو اچ تی سی، آکیلس ریفت فیسبوک و پلی استیشن وی آر سونی می توانند از این محتوا بهره بگیرند.
این شرکت اعلام کرده که علاوه بر تکنولوژی ترنسپورت که در برگیرنده اپلیکیشن، سرویس کلاود برای ذخیره سازی محتوا، و موتور مورد نیاز برای تهیه محتوای واقعیت مجازی می شود، مشغول همکاری با فیلم سازان واقعیت مجازی است و در همین راستا، سال گذشته بودجه ای یک میلیون دلاری را به این بخش اختصاص داد.
چهار مورد از آثار Wevr که برای نمایشگاه امسال New Frontier در جشنواره فیلم 2016 Sundance انتخاب شدند عبارتند از Waves، Irrational Exuberance، Hard World for Small Things و theBlue: Encounter که طی همکاری این شرکت با والو برای هدست وایو اچ تی سی تهیه شدند.
در جشنواره امسال ساندنس بالغ بر 30 محتوای واقعیت مجازی شرکت داشتند که به مراتب بیشتر از ده عنوان ارائه شده به فستیوال در سال قبل است.
Neville Spiteri یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت Wevr گفته است: ما به موجب همکاری خود با استارتاپ KaleidoscopeVR تایلر هارد را کشف کردیم و در ادامه برای تهیه یک محتوای تعاملی جدید با وی وارد همکاری شدیم که قرار است در جشنواره فیلم Tribeca به نمایش در آید.
از دیگر هنرمندانی که برای سرویس ترنسپورت محتوا تولید خواهند کرد می توان به فیل تیپت (برنده جایزه ارائه دهنده بهترین انیمیشن استاپ موشن) اشاره نمود.
این شرکت همچنین با جمعی از استودیوهای فیلم سازی هالیوودی برای تهیه محتوای واقعیت مجازی وارد همکاری شده که از آن جمله می توان به Adult Swim در پروژه The Virtual Brainload اشاره نمود.
Spiteri در ادامه گفت: ترنسپورت برای آن ساخته شده تا آرمان های خلاق واقعیت مجازی را با کمک راهکارهای نرم افزاری بسط و توسعه دهد و امکانی را برای ایجاد، تولید، توزیع محتوا و رشد مخاطبان این محتوا در سرتاسر دنیا فراهم نماید.
براساس اعلام یک شرکت تحقیقاتی به نام Tractiica، بالغ بر 200 میلیون هدست واقعیت مجازی تا سال 2020 میلادی به کاربران فروخته خواهد شد. این شرکت پیش بینی کرده که ارزش سخت افزار تجاری محتوای مورد بحث و محتوای تولیدی برای آن نیز از 108.8 میلیون دلار در سال 2014 به 21.8 میلیارد دلار در سال 2020 برسد و در این مدت نرخ رشد سالانه 142 درصدی را تجربه کند.
Spiteri باور دارد، حالا که شرکت هایی نظیر فیسبوک، سونی، اچ تی سی، سامسونگ، مایکروسافت، انویدیا، ای ام دی، اینتل، وایو و بسیاری غول های دیگر میلیاردها دلار را صرف تولید سخت افزار واقعیت مجازی می کنند، بهترین محتوا توسط استودیوهای مستقلی تولید خواهد شد که تمرکز صد در صدی خود را روی این نوع محتوا قرار داده اند.
Spiteri ادامه داد: بزرگترین چالشی که هم اکنون پیش روی فیلم سازان کوچک و مستقل در حوزه واقعیت مجازی قرار دارد این است که به تکنولوژی مناسب دسترسی پیدا کنند تا هم بتوانند از این طریق محتوای خوبی تولید کرده و هم آن را منتشر نمایند.
وی در ادامه گفت: و بعد از این مرحله یافتن خانه یا انجمنی که دست این شرکت ها را در کل جریان کار بگیرد و به تبلیغ و پیشبرد کارشان کمک نماید چالش بزرگ بعدی خواهد بود. به همین خاطر، ترنسپورت فرایند انتشار محصول نهایی را برای تولید کنندگان این محتوا ساده تر می کند.
در حال حاضر بالغ بر 5 میلیون دستگاه کاردبرد گوگل در اختیار کاربران قرار دارد و براساس پیش بینی ها انتظار می رود که امسال بالغ بر 5 میلیون دستگاه Gear VR به فروش رود و در نتیجه تصور می شود که از این طریق، واقعیت مجازی موبایلی نخستین درگاه مقرون به صرفه به سمت این تکنولوژی جدید را پیش روی کاربران قرار دهد و مخاطبان هدف ترنسپورت نیز همین گروه هستند.
Spiteri گفت: ما انتظار داریم به این ترتیب تجربیاتی اعلا و با کیفیت بالا هم روی پی سی و هم انواع کنسول در اختیار کاربران قرار گیرد. او ادامه داد: خالقان محتوای واقعیت مجازی برای ترنسپورت از همین امسال می توانند از آثار خود پول در بیاورند و تردیدی نیست که هم در حوزه سخت افزار و هم محتوا، تقاضا بر عرضه پیشی خواهد گرفت. ما با در نظر داشتن چرخه های قبلی مربوط به سخت افزار و پلتفرم های مختلف یاد گرفته ایم که اگر خود را زودتر از هر شرکت دیگری در یک زمینه تثبیت کرده و محتوا ارائه کنیم، به نتایج خوبی دست پپدا می کنیم.
لازم است اضافه نماییم که سرمایه گذاران Wevr نام های بزرگی نظیر اچ تی سی، سامسونگ، Evolution Media Partners و AME Cloud Ventures را در بر می گیرند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.